De ontsteking klopt niet, wat is de reden?

Forumindex Forums Modellen Kadett De ontsteking klopt niet, wat is de reden?

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Berichten
  • #17209927

    Hallo,

    De ontsteking van zuiger 1 en 4 zijn niet het zelfde als die van 2 en 3, hoe komt dit? Hoe kan ik ervoor zorgen dat ze de zelfde regeling hebben?

    Alvast bedankt.

    #17484086

    denk dat je het ff wat duidelijker moet vragen??

    ik kan er zo niet echt wat aanvastknopen:hmmz

    #17484087

    motor?

    en zuigers hebben geen ontsteking, alleen de bougies die geven een ontsteking aan je brandbare mengsel :thumbup

    misschien bedoel je dat de 1 en 4 of de 2 en 3 betere verbranding hebben ivm de koolafzetting ?

    #17484088

    Of bedoel je inspuiting ipv ontsteking????:hmmz

    #17484089

    Excuseer mij als ik niet duidelijk genoeg was. Ik zal me proberen te verduidelijken.
    Dus, na een meting hebben we ondervonden dat zuiger 1 en 4 vroeger ontstoken wordt. Met andere woorden, voor dat die de B.D.P. (bovenste dode punt)bereikt, worden deze ontstoken. Deze scheelt met 4 à 5 (krukas)graden.

    Ik hoop dat ik me heb kunnen verduidelijken.
    Alvast bedankt.

    #17484090

    ok dat is wel duidelijker inderdaad

    ik wil dat ook best wel geloven
    echter gaat het er bij mij niet in dat dat bij cilinder 2 en 3 dan niet zo is

    ;)

    #17484091

    Hoe bedoelt u juist? Wilt u zeggen dat het niet mogelijk is? Heb ik me dan verward met de zuigers?

    #17484092

    Bougiekabels goed aangesloten?

    #17484093

    Ja, misschien dat je wat bougiekabels hebt omgedraaid, want anders moeten ze toch allemaal te vroeg of te laat vonken, en niet alleen 2 van de 4 cylinders?

    #17484094

    Hmmm, deze zal ik nakijken. Ik dacht misschien dat mijn verdelerkap niet goed werkte…

    #17484095

    Ik denk niet dat daardoor 2 van de 4 cylinders niet op tijd vonken.. Als het nokje van de verdelerkap gewoon goed in het inkepingkje van het ontstekingshuis valt moet het goed zijn lijkt me..

    #17484096

    Maar als dat inkepingkje vuil is, kan het zijn dat je dat probleem dan wel krijgt?

    #17484097

    ik volg dit nu een poosje, maar kun je niet beter de auto even naar een garage brengen ?
    en er daar bij blijven zodat je wat leert ?, of bij iemand van het forum ?

    #17484098

    Nou, ik probeer eerst hier wat bij te leren, als het mij hier niet lukt, ga ik naar de garage… Dat is toch de bedoeling van een (auto)forum?

    #17484099

    Klopt:)

    Ik denk dat als hij wat vuil zou zijn, dat ie dan te laat zou vonken, of slechte vonk.. Je kan natuurlijk voor de zekerheid ff nieuw verdelerkapje en rotortje erop zetten, dat is zo gebeurt en kost niet veel! Kan nooit kwaad..
    En dus de volgorde van de bougiekabels ff checken!

    Gr

    #17484100

    De delco kap verandert, al de vier ontstekingen zijn juist het zelfde nu, maar er is wel iestjes te veel voorontsteking.
    Maar de delco kap was echt wel aan een verandering toe zeg:o Ik kon op elke moment in pan vallen.

    Moeizame starten tijdens een warme motor heb ik niet meer, dat is ook meteen verholpen! Maar de kabels zagen er echt niet uit… Ook best veranderen? Mogelijke gevolgen?
    Alvast bedankt.

    #17484101

    Heb je het rotortje ook vervangen, dus het rode ding op een asje die uit de ontsteking komt. Je ziet die rotor zitten als je de verdelerkap eraf haalt.. Moet je echt ook even vervangen, en als de bougiekabels er slecht uit zien, ja je kunt ze altijd even vervangen, kan geen kwaad in elk geval..

    Maar voorontsteking, het zou ook kunnen dat je ontsteking een stukje verdraait is, en moet je met een stroboscoop aan de slag, en dan heel je ontstekingshuis kleine stukjes verdraaien totdat de strobo de goede waarde aangeeft.. Maar daar heb je dus apparatuur voor nodig!

    Gr

    #17484102

    origineel gepost door Kadett-E
    Hoe bedoelt u juist? Wilt u zeggen dat het niet mogelijk is? Heb ik me dan verward met de zuigers?

    wat ik bedoelde is
    dat het best mogelijk zou zijn dat de ontsteking iets te vroeg of te laat staat

    maar dat is dan voor alle 4 cilinders gelijke veel

    t is gods onmogelijk dat b.v de 1e en 4e cilinder goedstaat

    en dat dan 2e en 3e vor of na onsteking heeft

    zelfs als dat inkepingkje vuil is
    gaat dat niet

    maar zet alles er maar eens nieuw op
    en laat je ontsteking dan eens goed op tijd zetten;);)

    #17484103

    Het rotortje was niet lang geleden nog vervangen geweest. Deze was kapot, waardoor de auto niet meer verder kon starten. Alle geluk dat de auto in mijn straat was.

    Op het moment werkt eigenlijk alles goed… Dus ik ga even nog zo rijden.

    Hartelijk bedankt voor jullie hulp.

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.