DBilas inlaat

Forumindex Forums Modellen Corsa DBilas inlaat

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Auteur
    Berichten
  • #17274844

    Beste forumleden

    Ik rij al een tijdje met een Corsa C GSI en ik zou deze net wat sneller willen. Dus ik dacht aan catback uitlaat en dbilas inlaat en nadien een chip. Maar de inlaat is vooral zeer prijzig en ik vraag mij af (voor de Belgen onder ons) of dit mag van de keuring. Want ik ben niet van plan om elk jaar de inlaat te vervangen. Weet iemand van jullie nog een plaats, website of iets dergelijks, waar ik onderdelen kan vinden want op Mtech vind ik bv geen sportkoppeling of lichter vliegwiel voor de Z18XE.

    Alvast bedankt !

    #18306998

    Bij de Dbilas inlaat zit chippen inbegrepen he! vandaar de prijs.

    #18306999

    Moet ik dan helemaal naar duitsland of nederland rijden om mijn aito dan te laten chippen met deze inlaat ?

    #18307000

    Bij de Dbilas Flowtec inlaat zit een standaard aangepast programma.
    Je moet hiervoor je ECU opsturen naar Dbilas of Speedequipment (NL Importeur).

    #18307001

    Iemand nog ervaringen met dbilas inlaat voor de corsa ?

    #18307002

    Als je goed kunt lassen. Zelf een powerbox in elkaar flanzen… Heeft al iemand hier gedaan met een astra 1.8 als ik dat nog correct weet…

    #18307003

    De kwaliteit en technische kennis van Dbilas is super, ben er zelf diverse keren geweest en heb ook met veel producten van hen op een x16xe gereden. Daarnaast ken ik een paar mensen die een turbo kit van Dbilas hebben op hun auto.

    #18307004

    @bart-gsi wrote:

    Als je goed kunt lassen. Zelf een powerbox in elkaar flanzen… Heeft al iemand hier gedaan met een astra 1.8 als ik dat nog correct weet…

    De flow in de aftermarket spruitstukken van dbilas, lexmaul en mantzel zijn niet zomaar gelaste doosjes, ondanks dat het er simpel uit ziet zijn deze wel degelijk berkend en flowschemas voor gemaakt. Tevens hoort bij allen een chip van de fabrikant.

    #18307005

    @Haasje17 wrote:

    @bart-gsi wrote:

    Als je goed kunt lassen. Zelf een powerbox in elkaar flanzen… Heeft al iemand hier gedaan met een astra 1.8 als ik dat nog correct weet…

    De flow in de aftermarket spruitstukken van dbilas, lexmaul en mantzel zijn niet zomaar gelaste doosjes, ondanks dat het er simpel uit ziet zijn deze wel degelijk berkend en flowschemas voor gemaakt. Tevens hoort bij allen een chip van de fabrikant.

    Ik wou bijna hetzelfde zeggen :thumbup
    Zelfgebouwde inlaten voor een x16xe slopen de motor ook sneller. Je hebt met drukken in je inlaat te maken, een goede inlaat zorgt ervoor dat elke cilinder evenveel lucht krijgt.

    #18307006

    Klopt.. Zeg alleen maar dat dat ook mogelijk is omdat een ander lid hier ook al zelf zijn inlaatspruitstuk gelast en gebouwd had..

    #18307007

    Deze bedoel je bart

    viewtopic.php?f=21&t=190378

    #18307008

    Yes dat is ‘m

    #18307009

    Sorry maar zelf lassen ben ik niet van plan :p Ik had mijn corsa deze zomer eens op de rollen gezet en ze hebben 125.5 pk gemeten en 170 nm. Indien ik dat dbilas spruitstuk steek met catcack uitlaat, wat zou dan mijn pk winst zijn ? Want alles bij elkaar is dit wel veel geld :(

    #18307010

    volgens de site van dbilas 22 pk incl hun chip. en dat zal het ook min zijn uit eigen ervaring

    #18307011

    Ik denk overigens dat een sport spruitstuk meer zal doen i.c.m. een dbilas inlaat dan een catback. Al denk ik dat het niet veel scheelt..

    #18307012

    De vermogenwinst bij dbilas is gemeten met enkel chip en inlaatspruitstuk dus je zult min 140 pk halen.

    Een catback of spruitstuk zal niet veel uitmaken wat vermogenwinst, wel wat betreft koppel zal de curve hierdoor veranderen.

    #18307013

    Kheb eens rondgekeken op lexmaul. Daar hebben ze een uitlaatspruistuk met sportcat ingebouwd, dus met dit zal er meer vermogen uitkomen icm met de inlaat weliswaar ?

    #18307014

    Vermogenwinst zul je dan niet veel meer behalen, enkel je koppelkurve veranderen. Wellicht een pktje meer.

    #18307015

    Je motor gaat beter ademen, logisch dat het meer vermogen en koppel oplevert.

    #18307016

    klopt en zo`n spruitstuk kost net zo veel of minder dan een degelijk catback systeem… plus je kan dan je standaard uitlaat behouden tot de tijd dat je die wilt vervangen… het spruitstuk en de cat is zover ik waar de meeste druk opbouw in zit.. de midden en einddemper doen niet zo heel veel qua airflow

    #18307017

    @bart-gsi wrote:

    klopt en zo`n spruitstuk kost net zo veel of minder dan een degelijk catback systeem… plus je kan dan je standaard uitlaat behouden tot de tijd dat je die wilt vervangen… het spruitstuk en de cat is zover ik waar de meeste druk opbouw in zit.. de midden en einddemper doen niet zo heel veel qua airflow
    http://www.zijlstrashop.nl/index.php?route=product/product&path=1676_1869_2007_2127&product_id=4788″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    Die van je link past niet he!

    #18307018

    Oops ik ging iets te ver door op een corsa b gsi…
    Zal de link verwijderen

    #18307019

    Bedankt voor de vele reacties he :wors !!! Ik ben al een heel stuk wijzer ;) Ik zocht al even een spruitstuk met sportcat in omdat we in België verplicht zijn van een katalysator als de auto er standaard mee uitgerust was dus kga investeren in de inlaat en het spruitstuk :D De BMWtjes en audi’s gaan zweten aan de lichten :D Nog een klein vraagje :p Zou een lichter vliegwiel helpen om sneller te kunnen schakelen want kheb de indruk dat de motor veel tijd nodig heeft om in toeren te zakken ? alvast bedankt :)

    #18307020

    een lichter vliegwiel draagt idd veel bij in het snel stijgen en dalen van toeren… ga wel voor een degelijk vliegwiel en niet eentje die goedkoop en niet op de goede manier is afgedraaid.. een vliegwiel kan als er een fabricage fout in zit uit elkaar spatten…
    dit heb ik al eens eerder aangegeven bij een ander topic dat ook ging over vliegwielen en het afdraaien ervan.. ik zal de link ook hier zetten van wat er gebeurd bij een fout afgedraaid ( te licht) vliegwiel
    https://www.youtube.com/watch?v=w-2KiubBNMQ” onclick=”window.open(this.href);return false;
    er zijn van die kant en klare vliegwielen te koop bij o.a. M-tech voor directe montage..
    er zijn hier ook leden die een vertrouwd adres hebben waar afdraaien kan.. maar niet iedereen kan dat zomaar doen

    #18307021

    Ik dacht dus aan afdraaien aangezien ik nergens een lichter vliegwiel vind :s maar ok dat ga ik dus niet doen dank voor de raad ;)

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.