Forumindex › Forums › Modellen › Astra › datum op display
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 jaren geleden door .
-
AuteurBerichten
-
17 november 2013 om 10:07 #17261928
Hallo.
Ik zal me ff voorstellen.
Ik ben nieuw op dit forum
Ik ben ramon en ben 19 jaar.
Ik heb eergisteren een opel asrtra g van gekocht.Alleen nu krrijg ik de datum niet op de display.
Als ik de auto op contact zet zie ik wel de datum maar als ik de auto start verdwijnd hij naar 3 sec.
Enig idee hoe ik dat kan veranderen.Gr ramon :thumb
17 november 2013 om 10:25 #18192470Welkom Ramon !
Heb je de originele radio er nog inzitten ?
Als dat niet het geval is dan zal je bij de dealer (of iemand met een OP-Com) de radio even op afwezig moeten laten zetten (radio blijft gewoon doorwerken).
Er zijn ook gevallen waarbij mensen de remote draad doorknippen. Zelf ben ik daar geen voorstander van omdat ook je antenne versterker via die draad wordt aangestuurd.Gr. Arjan
17 november 2013 om 12:33 #18192471@Juffer1 wrote:
Welkom Ramon !
Heb je de originele radio er nog inzitten ?
Als dat niet het geval is dan zal je bij de dealer (of iemand met een OP-Com) de radio even op afwezig moeten laten zetten (radio blijft gewoon doorwerken).
Er zijn ook gevallen waarbij mensen de remote draad doorknippen. Zelf ben ik daar geen voorstander van omdat ook je antenne versterker via die draad wordt aangestuurd.Gr. Arjan
Orginele radio zat er niet in heb zelf een jvc er in gezet.
Denk dat het daar wel is aan kan liggen.
Iemand ongeveer een schatting van hoeveel het kan gaan kosten haha.
Die dealers proberen overal geld op te verdienen haha.Thx
Gr ramon
17 november 2013 om 12:38 #18192472Uhm.. de datum gaat altijd weg bij het aanzetten van je radio (mits je de orginele stekkers hebt gebruikt icm een verloopje)
Dus je zet de auto op het contact, radio gaat aan en je datum gaat weg. Dit is normaal :)
Druk de radio maar eens uit dan zal de datum weer terug komen.17 november 2013 om 14:16 #18192473Dat de datum verdwijnt klopt idd, dit komt omdat de aftermarket radio geen rds informatie verstuurd naar je display als het goed is gaat er vanuit je ISO stekker een rood-witte draad naar je display als je deze door knipt blijft de datum staan ook met de radio aan.
Wel opletten want er gaat namelijk ook een rood-witte draad naar je antenne versterker als je die doorknipt heb je geen ontvangst meer.
En als je niet wil knippen in je bedrading kan je naar de dealer gaan en deze kunnen met de tech-2 je display als zijnde ” zonder radio” programmeren dit is niet mogelijk met de op-com.
17 november 2013 om 14:49 #18192474Thx voor alle info.
Ga maar is bij de dealer langs haha.
Geheid dat ik net de verkeerde doorknip. king:Gr ramon
18 november 2013 om 11:51 #18192475Voor iemand met een Tech2 (of misschien ook OP-COM) is het gelukkig 10 seconden werk, dus hoop dat je niet te veel betaald.
Heb zelf het juist moeten aanzetten zodat ik zelf tekst op het display kon zetten.Voor het geval dat je het wil weten, het is de rood-witte draad, deze zit samen met een grijze draad in de ISO connector.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.