Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Dashboard console Astra G cabríolet beschadigd
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 8 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 jaren, 4 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
14 juli 2013 om 21:12 #17259242
Ik heb een Astra g cabrío aangeschaft maar het dashboard console is nogal beschadigdheid hoe kan ik dit oplossen vernieuwen hoe en waar krijg ik de juiste onderdelen of spuiten hoop graag op wat antwoorden van jullie opel fanaten
Het beschadigde deel is net soort zachte verf wat erop zit en is van bertone
Groet jur
16 juli 2013 om 05:04 #18159666is gun metal grey en is een bagger afwerking,deze beschadigd heel snel.
olossingtrek alle delen eruit en laat ze overspuiten in degewenste kleur,of kooop ale delen nieuw maar dan niet in de gunmetal grey uitvoering.
onderdelen zijn te krijgen bij gm tuningparts,het deel specifiek voor de cabrio heb ik destijds bij de dealer besteld ivm niet kunnen leveren of lange levertijd van het onderdeel aangezien dit alleeen in de cabrio zit.
16 juli 2013 om 06:17 #18159667Jup, Gun grey metal. Beschadigd inderdaad heel snel. Me pa heeft een heel nieuw setje gehaald van middenconsole t/m dehandrem deksel. Je moet er echt geen sleutels of geld of wat doan ook neerleggen want dan zal het weer beschadigen. Hij heeft het bij originalcarparts gehaald. Zover ik weet is gun grey metal alleen daar verkrijgbaar of bij de dealer uiteraard. Het is wel prijzig! Zit er al een jaar in bij hem en is nog steeds netjes mits je er geen rommel zet! :jerry
Er zijn meerdere soorten middenconsole. afhankelijk van wat je wel of niet hebt:
Middenconsole Met nav met ecc
http://originalcarparts.nl/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=326&category_id=16&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=1&vmcchk=1&Itemid=1″ onclick=”window.open(this.href);return false;Middenconsole Zonder nav zonder ecc
http://originalcarparts.nl/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=324&category_id=16&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=1″ onclick=”window.open(this.href);return false;Sierlijst gunmetal grey
http://originalcarparts.nl/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=334&category_id=16&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=1″ onclick=”window.open(this.href);return false;Verscnellingspookframe
http://originalcarparts.nl/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=331&category_id=16&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=1″ onclick=”window.open(this.href);return false;asbak
http://originalcarparts.nl/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=323&category_id=16&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=1″ onclick=”window.open(this.href);return false;en de handremdeksel
http://originalcarparts.nl/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=329&category_id=16&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=1″ onclick=”window.open(this.href);return false;
gr.17 juli 2013 om 00:42 #18159668Jezus wat een bedragen…
Ik zou lekker naar de sloop gaan of het zelf doen want 74 euro voor een midden console is niet normaal… Laat staan dat je de 115 euro versie nodig hebt ;( kansloos smiley
17 juli 2013 om 04:00 #18159669Haha, ja probleem is alleen op de sloop ga je echt geen nette gun grey metal vinden. Vraag me af hoe duur het is bij de dealer. Originalcarparts is zowizo DUUR pff. Zelf doen vergt veeeel tijd veeel schuren. Want als dat niet goed gebeurd gaat het bubbelen als een gek in de zon. En naar de spuiter brengen kom je denk ik duurder uit.
Ik heb de mijne gewrapped in aluminium kleur. :jerry
17 juli 2013 om 09:13 #18159670na aper! haha ik heb m ook gewrapt alleen kon ik het stuk bij het display niet uit 1 stuk doen dus ik zie naadjes,, fout:D binnekort even in de spuitcabine gooie :jerry
17 juli 2013 om 09:17 #18159671:jerry ja dat probleem had ik ook, ik kon de wrap niet zover uitrekken. Dus heb ik het mooi langs de randen gesneden. En ja om eerlijk te zijn wil ik het ook liever laten spuiten. Want dat wrap blijft ook niet lekker zitten en hier en daar wat bubbeltjes :thumbdown
17 juli 2013 om 09:54 #18159672mwa dat niet, mar ik ken dat randje niet uitstaan haha. daarbij kost spuiten voor mij ook niet de wereld
:jerryzit alleen nog te twijfelen mbt de kleur.. hoogglans zwart, mat grijs, sommige zeggen je moet carroseriekleur doen ( capri yellow ) maar da lijkt me niet echt iets..
17 juli 2013 om 10:09 #18159673Ja, probleem is je krijgt het nooit 100% strak. Ik zie ook de oneffenheden. Word er gek van. Capri yellow zou ik echt niet doen! Vind te sjonnie. Maarja dat is mijn mening :jerry
17 juli 2013 om 10:10 #18159674@ricksmits wrote:
mwa dat niet, mar ik ken dat randje niet uitstaan haha. daarbij kost spuiten voor mij ook niet de wereld
:jerryzit alleen nog te twijfelen mbt de kleur.. hoogglans zwart, mat grijs, sommige zeggen je moet carroseriekleur doen ( capri yellow ) maar da lijkt me niet echt iets..
foto maken en ff zitten sjoppen :?:
of even met stukjes papier in carosserie erop plakken (tijdelijk) en kijken wat je er van vind :?:
17 juli 2013 om 10:13 #18159675neu, ik spuit het gewoon hoogglans zwart en als t niet mooi is opnieuw.
17 juli 2013 om 10:18 #18159676@ricksmits wrote:
neu, ik spuit het gewoon hoogglans zwart en als t niet mooi is opnieuw.

zoiets?
ik had er ook gunmetal inzitten, wat een rommel is dat.
vanaf de asbak is het nog steeds zo, maar ga het nog opschuren en glans zwart spuiten zoals de rest van de middenconsole17 juli 2013 om 10:21 #18159677Heb je het zelf gespoten? Is veel werk :sleeping
17 juli 2013 om 10:22 #18159678Dat hoogglans is niet mijn ding; in mijn auto is helemaal niets hoogglans. Vind dit meteen zo “plastic” eruit zien.
17 juli 2013 om 10:24 #18159679@Shane_Astra_g wrote:
Heb je het zelf gespoten? Is veel werk :sleeping
heb deze toendertijd overgenomen van iemand hier van het forum.
maar een middenconsole spuiten is een klusje van niks.
alleen met die gunmetal rommel moet je em wel volledig opschuren want je hoeft dat spul echt niet onder je primer te hebben17 juli 2013 om 15:26 #18159680afscheid nemen van gun metal delen,op de sloop de standaard zwarte dashbord onderdelen scoren en deze vervolgens (laten)spuiten
enige 2delen die je via de dealer/gm tuningparts moet regelen is het tussen stukje waar de stoelverwarming en tractie control knoppen in zitten, daar zijn 4 varianten van niks/alleen tractie/alleen stoel en alles.
specifiek cabrio het paneel met het kleinere aflegvakje ivm de bediening van het (vol) automatisch dak,die zul je op de sloop niet of nauwlijks vinden
17 juli 2013 om 15:32 #18159681Weet iemand een kleurcode van gunmetal gray?
18 juli 2013 om 22:04 #18159682Ik heb sinds kort een Bertone Cabrio en die had hetzelfde probleem.
En heb het vandaag met “plasti dip” (een soort rubber spuitverf) gespoten, zie ander topic voor foto’s:
viewtopic.php?f=5&t=178059Ben er zelf wel tevreden over :D. Qua duurzaamheid weet ik het alleen nog niet helemaal, maar de tijd zal het leren ;).
Het schilt in ieder geval in de portemonnee, zo’n spuitbus kost iets van 12 euro. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.