Dagje EDS Marl

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Dagje EDS Marl

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 118)
  • Auteur
    Berichten
  • #17765949

    Nondeju mannen, dat zijn nog eens mooie waardes alleen door chippen :thumbup:thumbup:thumbup

    #17765950

    Idd hele mooie waardes zeg!!!

    #17765951

    origineel gepost door jorisor

    origineel gepost door wsly
    in je eerste post zeg je dat de gts weer terug naar origineel is gezet i.v.m. de automaat bak. Is het verhaaltje dus helemaal over met het chippen of kan het alsnog gebeuren na uitpluizen wat ermee aan de hand is.

    Of gaat het gewoon niet i.v.m. de automaat.

    Hier ben ik ook wel benieuwd naar, aangezien ik ook een 150pk cdti met automaat heb.

    Of was de GTS een benzine, ivm dubbele uitlaat. (zal daarom peter ook ca 220 pk hebben tegen 200 normaal).

    Het gaat wel, want mijn oude 2.8 v6 GTS heeft de zelfde automaat en dat ging wel oke. (300+ pk)

    Alleen gister voelde ik een paar keer dat de bak niet goed schakelde bij volle acceleratie, echter hadden ze geen kennis/tijd meer omdat het al 18 uur was.

    Ik moet nog een afspraak maken om een keer terug te gaan om te kijken hoe nu verder.

    Ohja het gaat trouwens om een z19dth automaat!
    king:

    #17765952

    Hallo Heren.. enig idee wat ze bij EDS kunnen doen met een 3.0 v6 cdti diesel automaat? ( 184 pk verzie ) ?

    Vraag mij alleen af of de automaat dan wel heel blijft. V6 trekt nu al als een beest.

    Groetjes

    Marcel

    #17765953

    Ja dan ga je naar ongeveer 220pk. Automaat zou goed moeten gaan, echter ging het gister niet goed met de mijne.

    #17765954

    Zal es mailen naar EDS.. 230pk moet toch wel lukken?

    #17765955

    origineel gepost door jorisor

    origineel gepost door wsly
    in je eerste post zeg je dat de gts weer terug naar origineel is gezet i.v.m. de automaat bak. Is het verhaaltje dus helemaal over met het chippen of kan het alsnog gebeuren na uitpluizen wat ermee aan de hand is.

    Of gaat het gewoon niet i.v.m. de automaat.

    Hier ben ik ook wel benieuwd naar, aangezien ik ook een 150pk cdti met automaat heb.

    Of was de GTS een benzine, ivm dubbele uitlaat. (zal daarom peter ook ca 220 pk hebben tegen 200 normaal).

    Ik heb er op het moment een enkele demper opzitten. maar ik heb onlangs div dingen vervangen , waaronder het inlaatspruitstuk. Omdat de auto’s in goede conditie waren behaalden ze deze waardes, aldus de EDS-ers!

    #17765956

    Mooi verhaal en inderdaad super waardes!
    Wat kost dat nu (actieprijs) om een 120 Pk te chippen? Lijkt mij namelijk ook wel interessant voor mijn 120 Pk.

    STiGGEL

    origineel gepost door Edvries
    Vandaag met zn drieen naar Marl gereden om de Vectra’s te laten chippen. Leuke, bijzondere, leerzaem en vooral lange ervaring..
    Chippen liep niet geheel vlekkeloos ivm “corrupt files”in de software, ECU’s die niet wilden meewerken en door wat onverstaanbare duitse excuses…. Dus het zal wel.
    De GTS is uiteindelijk weer terug gezet naar origineel vermogen. De automaatbak veroorzaakte toch wat problemen. De andere twee zijn wel goed gelukt.
    Peter is van 150 naar 212 gegaan ( de Patser) en mijne is van 120 Pk naar 188 gegaan, ook niet onaardig.
    Hier wat vage plaatjes bij mijn praatjes:

    Kan het iedereen aanraden…. het rijd echt super! En nu is het voor de aanbiedingsprijs!!

    #17765957

    origineel gepost door sfr

    origineel gepost door jorisor

    origineel gepost door wsly
    in je eerste post zeg je dat de gts weer terug naar origineel is gezet i.v.m. de automaat bak. Is het verhaaltje dus helemaal over met het chippen of kan het alsnog gebeuren na uitpluizen wat ermee aan de hand is.

    Of gaat het gewoon niet i.v.m. de automaat.

    Hier ben ik ook wel benieuwd naar, aangezien ik ook een 150pk cdti met automaat heb.

    Of was de GTS een benzine, ivm dubbele uitlaat. (zal daarom peter ook ca 220 pk hebben tegen 200 normaal).

    Het gaat wel, want mijn oude 2.8 v6 GTS heeft de zelfde automaat en dat ging wel oke. (300+ pk)

    Alleen gister voelde ik een paar keer dat de bak niet goed schakelde bij volle acceleratie, echter hadden ze geen kennis/tijd meer omdat het al 18 uur was.

    Ik moet nog een afspraak maken om een keer terug te gaan om te kijken hoe nu verder.

    Ohja het gaat trouwens om een z19dth automaat!
    king:

    Ik heb toen in de auto net had ook problemen met de bak gehad. Bij 220 km per uur, schakelde deze hard tussen de 5 en 6. Door de olie te verversen is dit probleem bij mij opgelost.

    #17765958

    origineel gepost door speaker

    origineel gepost door jorisor

    origineel gepost door wsly
    in je eerste post zeg je dat de gts weer terug naar origineel is gezet i.v.m. de automaat bak. Is het verhaaltje dus helemaal over met het chippen of kan het alsnog gebeuren na uitpluizen wat ermee aan de hand is.

    Of gaat het gewoon niet i.v.m. de automaat.

    Hier ben ik ook wel benieuwd naar, aangezien ik ook een 150pk cdti met automaat heb.

    Of was de GTS een benzine, ivm dubbele uitlaat. (zal daarom peter ook ca 220 pk hebben tegen 200 normaal).

    Ik heb er op het moment een enkele demper opzitten. maar ik heb onlangs div dingen vervangen , waaronder het inlaatspruitstuk. Omdat de auto’s in goede conditie waren behaalden ze deze waardes, aldus de EDS-ers!

    Ik heb ook mijn inlaatspruitstuk laten vervangen. Alleen de oude accurator gebruikt. Als ik wegrijd dan lijkt het erg dood tot de 1900 toeren. Als de auto warm is is dit probleem niet meer en trekt deze goed vanuit stilstand en lage toeren. Ikzelf denk dat het aan de accurator lig dat deze de kleppen maar tot circa 12 uur stelt en niet tot 10 uur.

    Ik zal vanavond eens naar Duitsland rijden en blazen (20 minuten voor mij)

    #17765959

    goed bezig heren!!!

    #17765960

    origineel gepost door jorisor

    origineel gepost door speaker

    origineel gepost door jorisor

    origineel gepost door wsly
    in je eerste post zeg je dat de gts weer terug naar origineel is gezet i.v.m. de automaat bak. Is het verhaaltje dus helemaal over met het chippen of kan het alsnog gebeuren na uitpluizen wat ermee aan de hand is.

    Of gaat het gewoon niet i.v.m. de automaat.

    Hier ben ik ook wel benieuwd naar, aangezien ik ook een 150pk cdti met automaat heb.

    Of was de GTS een benzine, ivm dubbele uitlaat. (zal daarom peter ook ca 220 pk hebben tegen 200 normaal).

    Ik heb er op het moment een enkele demper opzitten. maar ik heb onlangs div dingen vervangen , waaronder het inlaatspruitstuk. Omdat de auto’s in goede conditie waren behaalden ze deze waardes, aldus de EDS-ers!

    Ik heb ook mijn inlaatspruitstuk laten vervangen. Alleen de oude accurator gebruikt. Als ik wegrijd dan lijkt het erg dood tot de 1900 toeren. Als de auto warm is is dit probleem niet meer en trekt deze goed vanuit stilstand en lage toeren. Ikzelf denk dat het aan de accurator lig dat deze de kleppen maar tot circa 12 uur stelt en niet tot 10 uur.

    Ik zal vanavond eens naar Duitsland rijden en blazen (20 minuten voor mij)

    Ik heb ook de oude gebruikt. Had ook steeds een dood punt bij 2000t. Maar sinds gister helemaal niet meer en de vec reageerd heel goed

    #17765961

    En ik ben ook erg benieuwd naar het automaat probleem :)
    Heb zelf ook een automaat maar zit nog wel te twijfelen (zoals eerder gezegd)

    #17765962

    Is het nou een wereld van verschil van 120/150pk naar 180/220pk?

    De 150pk doet 0-100 in 9,1 seconden, wat doet hij nu ongeveer denk je?
    Dat is wel het enige nadeel, onze auto’s wegen zwaar.
    Ben ook wel benieuwd of het nou echt zuiniger rijdt bij precies de zelfde rijstijl.

    #17765963

    Hallo.Mag ik een vraag stellen?Ik las dat je van 120 pk naar 188 pk bent gegaan. Echter als ik op de site kijk van EDS zie ik al1 maar ca 160 pk staan.Wordt je EGR ook uitgeschakeld?Heb al diverse sites bezocht, maar niemand kan tippen aan jullie waardes.
    MvG Fastrogeke

    #17765964

    origineel gepost door fastrogeke
    Hallo.Mag ik een vraag stellen?Ik las dat je van 120 pk naar 188 pk bent gegaan. Echter als ik op de site kijk van EDS zie ik al1 maar ca 160 pk staan.Wordt je EGR ook uitgeschakeld?Heb al diverse sites bezocht, maar niemand kan tippen aan jullie waardes.

    MvG Fastrogeke

    Hoi,

    Klopt dat dat op de site staat. Maar ze vertellen je erbij dat het nogal motor afhankelijk is hoeveel eruit komt. Als je turbo en intercooler in goede conditie zijn komt er meer uit dan als dat niet het geval is. Verder zijn de waardes op de site volgens mij de standaard opgaves.

    Als je nagaat dat die van Opel Limbo eerst ook van 120 naar 192 ging en daarna is terug gezet naar 172, bevestigd dus het verhaal dat de conditie van de motor goed moet zijn voor hogere waardes.

    Peter heeft een nieuw inlaatspruitstuk, ook dat helpt mee (volgens EDS) aan de hogere getallen.

    De EGR wordt ook uitgeschakeld ja.

    Mvgr,

    Eric.

    #17765965

    @d3nnis: is echt een wereld van verschil. En bij normaal rijden is ie een stuk zuiniger.


    @fastro
    ..: EDS geeft op zijn site waardes aan die haalbaar zijn.
    Is je wagen in top conditie… Dan kom je hoger uit.

    #17765966

    origineel gepost door speaker
    Er zijn er 2 die wel redelijk engels praten. De dikke mompelt Duits , denk ik ?!!?!?!?!?!?!?!? :hmmz

    Nee, ik sprak best goed Engels en Duits hoor Peet. Ik mompel zelden…

    #17765967

    origineel gepost door Edvries

    origineel gepost door speaker
    Er zijn er 2 die wel redelijk engels praten. De dikke mompelt Duits , denk ik ?!!?!?!?!?!?!?!? :hmmz

    Nee, ik sprak best goed Engels en Duits hoor Peet. Ik mompel zelden…

    :jerry:jerry

    #17765968

    Mooi verhaal mannen en welcome bij de happy EDS club:wors. @peter; Wat is het nu geworden?? 212 of 220 pk, gezien je onderschrift.:D
    Safe driving Jurgen

    #17765969

    origineel gepost door jraaf
    Mooi verhaal mannen en welcome bij de happy EDS club:wors. @peter; Wat is het nu geworden?? 212 of 220 pk, gezien je onderschrift.:D
    Safe driving Jurgen

    Hej Jurgen, Op de dynorun was het de eerste keer 222 , maar uiteindelijk staat ie nu op 212PK !( 460Nm )

    #17765970

    mooie getallen hoor veel plezier ermee!

    jammer alleen dat die diesels eerst gechipt moeten worden wil het een beetje meekomen in het verkeer:D

    origineel gepost door D3nnis_
    Is het nou een wereld van verschil van 120/150pk naar 180/220pk?

    De 150pk doet 0-100 in 9,1 seconden, wat doet hij nu ongeveer denk je?
    Dat is wel het enige nadeel, onze auto’s wegen zwaar.
    Ben ook wel benieuwd of het nou echt zuiniger rijdt bij precies de zelfde rijstijl.

    ben ik ook wel een beetje benieuwd naar

    #17765971

    origineel gepost door rooiepeet
    mooie getallen hoor veel plezier ermee!

    jammer alleen dat die diesels eerst gechipt moeten worden wil het een beetje meekomen in het verkeer:D

    origineel gepost door D3nnis_
    Is het nou een wereld van verschil van 120/150pk naar 180/220pk?

    De 150pk doet 0-100 in 9,1 seconden, wat doet hij nu ongeveer denk je?
    Dat is wel het enige nadeel, onze auto’s wegen zwaar.
    Ben ook wel benieuwd of het nou echt zuiniger rijdt bij precies de zelfde rijstijl.

    ben ik ook wel een beetje benieuwd naar

    Met 150pk en 320Nm koppel kom je goed mee met het verkeer hoor !! :P

    #17765972

    Menig dieseltje is nu sneller dan een benzine verzie! en dan te bedenken dat ze ook nog eens makkelijker te tunen zijn dan benzine motoren ( tegen lager kosten )

    #17765973

    Vet! Wat kost zoiets nou?

    @ Peter, Hoe snel zit jij nou wel niet op de 100?

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 118)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.