D Kadett vraagjes

Forumindex Forums Modellen Kadett D Kadett vraagjes

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur

Ik heb een paar korte vragen over dit front op de D Kadett, is dat een optie geweest? Of hoorde dit bij een bepaalde motor?
    Hoorde er meer uitrusting bij dit front? Hoort dit front bij de rest van de auto?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Voor zover ik weet was dat de instapper (dan had deze wel een optie: rechter buitenspiegel!)
    Die velg rechtsachter is trouwens niet origineel, volgens mij van een combootje

Dit front hoorde bij de 1.2N 2/4 Deurs !! Dus geen grote achter klep, heb zelf een jaartje zo’n Kadett gehad.
    Was de meeste standaard Kadett D die je kon krijgen dus geen enkele extra zat erop.

Ronde lampen zijn niet afhankelijk van de motoruitvoering of hoeveel luxe je er verder bij bestelde. Je kon best een 1.6 S met opties hebben, maar alsnog met ronde koplampen. Die waren tot en met modeljaar 1983 de standaard uitrusting, en vierkante halogeen koplampen kostte extra (behalve bij de Berlina, GTE en SR, daar waren vierkante lampen standaard).

Het was niet mogelijk een Kadett met ronde koplampen maar lange achterklep te bestellen, maar omgekeerd (korte achterklep met vierkante lampen) kon wel.

Oke, mij is altijd verteld dat de Kadett D 1.2N ronde koplampen had en alle andere de vierkante.
    Mede omdat andere Opel rijders altijd direct zeiden o jij hebt de meest standaard Kadett D die er is ,dat zagen ze aan de ronde lampen zeiden ze.

Als je verder ook geen opties had (geen hoofdsteunen, geen klok, geen interval, geen achterwisser, geen achterruitverwarming, geen rechterspiegel) was het inderdaad de kaalste uitvoering. Maar dat alleen de 1.2 N ronde koplampen heeft en alle andere vierkante klopt niet. Ik ken zelfs een 1.0 S (motoruitvoering nog onder de 1.2 N) met vierkante lampen.

Oke, weer wat geleerd :-)

geen dagteller was ook een optie, geen tunnelbak was ook een optie, geen dashboard kastje was ook een optie, de eerste serie’s hadden zelfs geen afwerklijst om de tellerbak zitten, handvaten aan de hemel was zelfs een optie , aansteker was ook een optie, d kadett kon heel kaal zijn ;)

Bedankt voor de antwoorden :thumb

en een 2 of 3 standen blower,wel of geen hoofdsteunen.
    kaler als kaal was mogelijk.

Allemachtig,zatten er standaard wel stoelen in of was dat ook een optie :-) :jerry

Even kort gezegd is de versie met ronde lampen dus het instapmodel tot 1983, met vierkante lampen als optie. Daarna waren vierkante lampen standaard?

@Andre_Ede wrote:

Allemachtig,zatten er standaard wel stoelen in of was dat ook een optie :-) :jerry

standaard 2 aardappelkistjes, optie gewone stoelen. :mrgreen:

@RISL wrote:

Even kort gezegd is de versie met ronde lampen dus het instapmodel tot 1983, met vierkante lampen als optie. Daarna waren vierkante lampen standaard?

Mijne was van 84 en had ronde koplampen.

@RISL wrote:

Tot en met modeljaar 1983 kon je een Kadett met ronde lampen bestellen (die tot november ’83 liep). Er zijn wel Kadetts met ronde lampen uit 1984, maar die hebben dan een tijdje op voorraad gestaan voor ze op kenteken gezet zijn.

Maar het loopt een beetje door elkaar doordat sommige auto’s dus een paar maandjes bij de dealer stonden voordat ze verkocht werden, zo werden er officieel ook geen Kadetts met korte achterklep meer geleverd in 1984 (stonden ook niet meer in de folders) maar ze zijn er wel.

@Andre_Ede wrote:

er zaten wel dingen in waarop je kon zitten,maar omdat nou stoelen te noemen…….
    Ik heb een 12N uit 81 gehad,echt zo kaal als een luis,ook geen interval op de wissers,geen klok,geen dagteller,geen rechterbuitenspiegel,geen kopsteunen,blower met 2 standen,de klep voor het dashboardkastje,geen middenconsole,maar wel weer gewone koplampen en een grote achterklep.
    Ding reed echt zalig,een van mn leukste wagens ooit,ruim een jaar mee gereden,50 gulden voor betaald,nooit een stuiver in gestoken en verkocht voor 500 euro een jaar later.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.