Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › D kadett naar C20xe vraagje
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 15 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 jaren, 11 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
27 december 2009 om 17:54 #17574839
als je de assen recht hebt door je verlaging dan passen de gedeelde assen er wel onder, als je originele hoogte gaat rijden dan niet.
28 december 2009 om 14:10 #17574840origineel gepost door city77
als je de assen recht hebt door je verlaging dan passen de gedeelde assen er wel onder, als je originele hoogte gaat rijden dan niet.ben ik het niet mee eens Adriaan!
Als de as helemaal vlak/horizontaal staat dan is hij op zn kortst. Zodra je gaat verlagen/verhogen en de as komt scheef te staan, dan kan je extra lengte gebruiken omdat de as dan langer wordt.28 december 2009 om 16:57 #17574841Awel dat zegt ie toch :afro
28 december 2009 om 17:07 #17574842volgens mij niet . . .
28 december 2009 om 21:02 #17574843ff ter verduidelijking, als je de auto verlaagd gaan de wielen verder naar buiten staan, dan verander je je camber ook, ga hier aub niet over in discussie, ik heb het zelf gepast met de d kadett en als je de wielen naar onderen laat hangen krijg je de as er niet tussen omdat deze 4 mm te lang is, door alle motorsteunen los te draaien en een wring ijzer te gebruiken kan je de as wel monteren, als je dan de auto laat zakken loopt je as vrij.
de reden hier van is, dat je aandrijfas draai/knik punten zijn langer dan de draagarm, als de draagarm recht komt te staan zal deze in graden meer veranderen dan de aandrijfas, waardoor je center van je wiel verder naar buiten komt, dit komt ook door het macpherson systeem van een D kadett. de bovenkant v an je veerpoot zit vast en kan alleen draaien om zijn as, als de draagarmen recht staan te opzichte van de ophanging dan is de aandrijfas langer dan wanneer deze in de originele fabrieks af stand
28 december 2009 om 22:24 #17574844origineel gepost door folkyc20xe
heb jij geen wiskunde op school sebas?? De stelling van Pythagoras. Of ook wel de stelling van PietApeGras??wel gehad :P
maar ik ging er van uit dat bij een niet verlaagde auto de assen er niet geheel horizontaal liepen, maar als ik zo lees is dat wel zo.
toch blijf ik er bij,
ik heb met die langere assen gereden icm verlaging en vond het minder sturen.
29 december 2009 om 21:26 #17574845origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi
ik lees hier verschillende dingen waar ik het niet mee eens ben!!!!!!!!!!!!!ja aandrijfassen van vectra astra/ calibra passen wel maar zijn wel 1 cm langer als die van een kadett e gsi
en dit icm een verlaging kan er voor zorgen dat de homokineet in de naaf gedrukt word waardoor je de ene homokineet na de andere kapot rijdt. (net als met je 5 deurs corsa met 13 cm verlaging toen.
ook merk ik het met sturen (heb zelf met vectra assen in mijn kadett gereden)
ik raad aan alleen of d kadett gte assen kadett gsi assen, ascona 2.0 assen of dewoe nexia 1.5 16v assen !
ook zou ik veerpoten pakken van een nexia. die zijn tenminste niet zo oud en verrot als die opel spullen.
groetjes ;)edit
als je de nexia 1.5 8v assen neemt kan je je zelfe veerpoten behouden als dat er standaard onder zitten!
Als je de veerpoten van een D-kadett met een big-block (1.6S/D of 1.8 E) pakt, dan kan je die er gewoon onder zetten.
E-kadett of C-ascona met big-block (oude 1.6, 1.8 of 2.0) past ook, maar dan moet je het bovenste schoteltje bij het lager over zetten.
Als je van deze veerpoten gebruikt, kan je de bijbehorende aandrijfassen ook gebruiken.
Ook kan je de korte (linker) aandrijfas van een A-vectra gebruiken, maar niet de rechter. Deze is te lang, waardoor de homokineet in elkaar gedrukt wordt en deze stuk loopt. Ook beïnvloed dit het stuurgedrag, omdat je homokineet gigantisch gaat wringen als je flink instuurt.Als je echt wil sprinten moet je een bak pakken van een D/E-kadett of C-ascona 1.6 diesel, die is lekker kort met de eindoverbrenging.
Een bak van een benzine 1.6, 1.8 of 2.0 is wat langer, en de F20 van de 2.0 16V het langst.
Ik heb zelf met een C-ascona 1.8 E sport 5-bak gereden, met de veerpoten van een D-kadett 1.6 SR, de linker as (en motor) van een vectra 2.0 16v en de rechtse van een D-kadett 1.6 D.
Paste allemaal prima.Nog een tip als je ‘m extreem wil verlagen:
Bij een D-kadett zitten de stuurkogels van onderen af in de veerpoten vast. Haal ze eruit en steek ze van de bovenkant erin, dan staan de stuurkogels onder een minder scherpe hoek. Dit stuurt beter en gaan ze langer mee.29 december 2009 om 21:35 #17574846als je veerpoten van een kadett gsi pakt moeten de stuurkogels sowieso vanaf de anderekant derin.
Ohjah enzo maar de stuurkogels omdraaien kan ook niet. die zijn conisch hea..
29 december 2009 om 21:47 #17574847origineel gepost door GlennGSI
als je veerpoten van een kadett gsi pakt moeten de stuurkogels sowieso vanaf de anderekant derin.Ohjah enzo maar de stuurkogels omdraaien kan ook niet. die zijn conisch hea..
Het plaatje waar de stuurkogels in vallen is niet zo heel dik, dus goed stevig aandraaien is al genoeg.
Voor de zekerheid kan je evt. de conische boor er even indrukken….Hoe is het trouwens met die mooie witte GTE achterklep Glenn?
29 december 2009 om 22:01 #17574848als de as 4mm te lang is kan je het gelijk oplossen net als B corsa 2liter ombouw?
de borging voor de borgclip 4mm of 2mm aan beide kanten verder zetten?
30 december 2009 om 20:15 #17574849origineel gepost door CommoCruiser
origineel gepost door GlennGSI
als je veerpoten van een kadett gsi pakt moeten de stuurkogels sowieso vanaf de anderekant derin.Ohjah enzo maar de stuurkogels omdraaien kan ook niet. die zijn conisch hea..
Het plaatje waar de stuurkogels in vallen is niet zo heel dik, dus goed stevig aandraaien is al genoeg.
Voor de zekerheid kan je evt. de conische boor er even indrukken….Hoe is het trouwens met die mooie witte GTE achterklep Glenn?
Dat met die conische boor lijkt me verstandiger dan :jerry
Maar die mooie witte GTE klep zit nu op een echte D GTE. Na dat men carrosserie kapot was gescheurd heb ik de klep verkocht aan een man die een GTE aan het restaureren was :P
30 december 2009 om 22:09 #17574850wat is dan het beste een rechte as of een met een knik met hanglager?
ik heb altijd met rechte assen gereden.:hmmz30 december 2009 om 22:48 #17574851gedeelde as, dus met tussenlager, rijdt het gemakkelijkste omdat je assen dan in principe even lang zijn.
en dus minder last krijgt van torque steering effect.
maargoed we gaan verder met verzamelen. ook al denk ik toch het meeste van de vectra over te zetten? veerpoten en steekassen(borging verzetten) en uiteraard de motor?
1 januari 2010 om 22:30 #17574852origineel gepost door sw16v
gedeelde as, dus met tussenlager, rijdt het gemakkelijkste omdat je assen dan in principe even lang zijn.en dus minder last krijgt van torque steering effect.
maargoed we gaan verder met verzamelen. ook al denk ik toch het meeste van de vectra over te zetten? veerpoten en steekassen(borging verzetten) en uiteraard de motor?
Hou er dan wel rekening mee dat de motor in een Vectra verder naar links ligt. Daarom is de linker as hetzelfde als bij een Kadett en zo, maar de rechtse langer. Maar je kan ‘m ook inkorten zoals jij zei, als je maar genoeg spievertanding op de as over hebt (of maakt). Ook even controleren of de as niet te diep in de homokineet steekt !!
1 januari 2010 om 22:32 #17574853origineel gepost door GlennGSI
origineel gepost door CommoCruiser
Maar die mooie witte GTE klep zit nu op een echte D GTE. Na dat men carrosserie kapot was gescheurd heb ik de klep verkocht aan een man die een GTE aan het restaureren was :P
Leuk dattie dan toch weer op een GTE terecht komt :D
Zocht hij nog meer onderdelen ?1 januari 2010 om 22:40 #17574854origineel gepost door CommoCruiser
origineel gepost door CommoCruiser
Leuk dattie dan toch weer op een GTE terecht komt :D
Zocht hij nog meer onderdelen ?Dat weet ik verder niet, het project waar hij mee bezig was lag al een paar jaar stil maar was een beetje aan het verzamelen. Black Magic hier op het forum kent die man misschien weet hij of die man nog onderdelen zoekt..
Toevallig nog een tank liggen anders ? :jerry Of een middenconsole van een GTE ? :P
1 januari 2010 om 22:49 #17574855origineel gepost door GlennGSI
Toevallig nog een tank liggen anders ? :jerry Of een middenconsole van een GTE ? :P
Zal binnenkort eens even in de garagebox kijken. Laat ik je nog even weten…..
Tank van een E-kadett GSI uit ’84 – 1e helft ’86 past trouwens ook. Liggen ook met bosjes op de sloop :jerry
Even kijken of de uitlaat recht of schuin onder de tank doorloopt.
Als hij er recht onder door loopt >> BINGO !!1 januari 2010 om 23:57 #17574856origineel gepost door CommoCruiser
Zal binnenkort eens even in de garagebox kijken. Laat ik je nog even weten…..
Tank van een E-kadett GSI uit ’84 – 1e helft ’86 past trouwens ook. Liggen ook met bosjes op de sloop :jerry
Even kijken of de uitlaat recht of schuin onder de tank doorloopt.
Als hij er recht onder door loopt >> BINGO !!Inprincipe hebk wel een tank maargoed een gte tank is nooit weg :P Bij Wind staan trouwens helemaal geen kadettjes meer :jerry
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.