D Kadett, C20XE. winterstalling + nieuwe delen

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling D Kadett, C20XE. winterstalling + nieuwe delen

25 berichten aan het bekijken - 901 tot 925 (van in totaal 1,410)
  • Auteur
    Berichten
  • #17418001

    Dan ga ik morgen ff langs de automatrialenzaak. Vanavond kan helaas niet ga met een maatje kijken naar een Ktm 525 :P

    #17418002

    origineel gepost door GlennGSI

    origineel gepost door Peter_89
    Kopen denk.. Maar je kunt ook gewoon hele koppelings gebeuren er uit halen.. Gewoon de boutjes van de druk groep los halen.. Eventueel wil ik je wel x helpen als het moet..

    De koppeling haal ik er idd uit, met drukgroep en alles. Alleen om die drukgroep te spannen moet ik van die klemmentjes hebben :P Ik hoop dat ze die bij de automatrialen zaak verkopen.

    Anders probeer ik ze zelf te maken

    Zonder die klemmen kan je de koppeling er dus niet tussen uit krijgen..

    Het is idd makkelijker met die klemmen. Heb het zelf vaak zat gedaan.. Rally auto waar ik toen aan sleutelde deed ik het zowat elke week:P

    #17418003

    origineel gepost door Peter_89

    origineel gepost door GlennGSI

    origineel gepost door Peter_89
    Kopen denk.. Maar je kunt ook gewoon hele koppelings gebeuren er uit halen.. Gewoon de boutjes van de druk groep los halen.. Eventueel wil ik je wel x helpen als het moet..

    De koppeling haal ik er idd uit, met drukgroep en alles. Alleen om die drukgroep te spannen moet ik van die klemmentjes hebben :P Ik hoop dat ze die bij de automatrialen zaak verkopen.

    Anders probeer ik ze zelf te maken

    Zonder die klemmen kan je de koppeling er dus niet tussen uit krijgen..

    Het is idd makkelijker met die klemmen. Heb het zelf vaak zat gedaan.. Rally auto waar ik toen aan sleutelde deed ik het zowat elke week:P

    Volgens mij kan het ook niet zonder die klemmen toch ? hoe kun je het zonder die klemmen doen dan ?

    #17418004

    Zonder die klemmen moet je de drukgroep aandraaien tegen z’n veerdruk in.
    Vrij lastig, gaat nogal zwaar en het is ook even klooien voordat je ‘m er goed voor hebt.
    Met die klemmetjes erop is de veerdruk weg en kan je de boutjes er met de hand indraaien.
    Ook krijg je de drukgroep veel makkelijker op de goede plek, omdat je ‘m tegen het vliegwiel aan kan drukken en dan nog schuiven.

    Ik kijk vanavond nog wel even of ik nog een setje klemmetjes in mijn gereedschapkist heb rondslingeren.

    #17418005

    origineel gepost door CommoCruiser
    Zonder die klemmen moet je de drukgroep aandraaien tegen z’n veerdruk in.
    Vrij lastig, gaat nogal zwaar en het is ook even klooien voordat je ‘m er goed voor hebt.
    Met die klemmetjes erop is de veerdruk weg en kan je de boutjes er met de hand indraaien.
    Ook krijg je de drukgroep veel makkelijker op de goede plek, omdat je ‘m tegen het vliegwiel aan kan drukken en dan nog schuiven.

    Ik kijk vanavond nog wel even of ik nog een setje klemmetjes in mijn gereedschapkist heb rondslingeren.

    Ik heb de drukgroep boutjes er al uit… hoe bedoel je tegen de veerdruk aandraaien ? hij zit nu zegmaar klem tussen het druklager en het vliegwiel :P

    Als je nog een paar van die klemmetje voor me te leen hebt zou dat echt super zijn !! :thumbup

    #17418006

    origineel gepost door GlennGSI

    origineel gepost door CommoCruiser
    Zonder die klemmen moet je de drukgroep aandraaien tegen z’n veerdruk in.
    Vrij lastig, gaat nogal zwaar en het is ook even klooien voordat je ‘m er goed voor hebt.
    Met die klemmetjes erop is de veerdruk weg en kan je de boutjes er met de hand indraaien.
    Ook krijg je de drukgroep veel makkelijker op de goede plek, omdat je ‘m tegen het vliegwiel aan kan drukken en dan nog schuiven.

    Ik kijk vanavond nog wel even of ik nog een setje klemmetjes in mijn gereedschapkist heb rondslingeren.

    Ik heb de drukgroep boutjes er al uit… hoe bedoel je tegen de veerdruk aandraaien ? hij zit nu zegmaar klem tussen het druklager en het vliegwiel :P

    Als je nog een paar van die klemmetje voor me te leen hebt zou dat echt super zijn !! :thumbup

    Dat bedoel ik dus !
    De veer van de drukgroep zorgt ervoor dat deze zichzelf klem zet tussen druklager en vliegwiel.
    Hierdoor kan je ‘m, bij montage, vrij lastig op de goede plek krijgen, zodat de boutjes er weer in kunnen.

    Had je de koppelingskabel al losgehaald van de gaffel aan de bak?
    Dat kan je iets meer speling geven, omdat het druklager dan iets meer de bak in kan.

    #17418007

    origineel gepost door CommoCruiser

    origineel gepost door GlennGSI

    origineel gepost door CommoCruiser
    Zonder die klemmen moet je de drukgroep aandraaien tegen z’n veerdruk in.
    Vrij lastig, gaat nogal zwaar en het is ook even klooien voordat je ‘m er goed voor hebt.
    Met die klemmetjes erop is de veerdruk weg en kan je de boutjes er met de hand indraaien.
    Ook krijg je de drukgroep veel makkelijker op de goede plek, omdat je ‘m tegen het vliegwiel aan kan drukken en dan nog schuiven.

    Ik kijk vanavond nog wel even of ik nog een setje klemmetjes in mijn gereedschapkist heb rondslingeren.

    Ik heb de drukgroep boutjes er al uit… hoe bedoel je tegen de veerdruk aandraaien ? hij zit nu zegmaar klem tussen het druklager en het vliegwiel :P

    Als je nog een paar van die klemmetje voor me te leen hebt zou dat echt super zijn !! :thumbup

    Dat bedoel ik dus !
    De veer van de drukgroep zorgt ervoor dat deze zichzelf klem zet tussen druklager en vliegwiel.
    Hierdoor kan je ‘m, bij montage, vrij lastig op de goede plek krijgen, zodat de boutjes er weer in kunnen.

    Had je de koppelingskabel al losgehaald van de gaffel aan de bak?
    Dat kan je iets meer speling geven, omdat het druklager dan iets meer de bak in kan.

    Hmm ok :P maar der zit echt geen beweging in :P de koppelingskabel heb ik idd al los gemaakt. dit scheelde eigenlijk vrijwel niks. Zit er goed strak en klem tussen :P

    #17418008

    Klemmetjes gevonden !
    Zie je U2U !

    #17418009


    Lekkende as.. zit de as er zo goed in ? zoja dan zal het de keering zijn.


    Casette met de boosdoener rechts. heeft echt veel speling.


    Ziet er nog wel goed uit dacht ik zo.


    Binnenkant


    vliegwiel zonder koppeling en drukgroep.

    Heb van Commocruizer een setje klemmetjes geleend en dat werkt perfect thnx daarvoor !

    #17418010

    En hoe staat het nu met de Kadett?

    #17418011

    origineel gepost door Trompie
    En hoe staat het nu met de Kadett?

    De onderdelen heb ik nu allemaal binnen, dus de bak kan weer inmekaar.

    Heb alleen een beetje weinig tijd gehad deze week :P Vandaag begonnen met motorrijles enzo dus tjah :P

    Maargoed het gaat helemaal goed komen uiteraard. Hij moet binnenkort echt voor de apk want ik wil rijden !!

    #17418012

    hij zit weer in mekaar, nog wat boutjes aandraaien ( vooral die van de drukgroep ff op moment ) en dan kan ie weer gestart worden. Hopelijk is het geklapper dan weg…

    #17418013

    Heb de Kadett apk klaar gemaakt, hij kan dus voor de keuring.

    Nog wel 2 dingen waar ik mee zit. Ik hoor nog steeds het geluid van een riem die te strak staat. v-snaar is het niet dus zal het de distributieriem zijn maar die staat volgens het tekentje op de spanrol wel goed ??

    Wat is verstandig om te doen ?

    Hierbij ff een foto van APK/RDW modus. Hij gaat na de keuringen weer naar beneden maar niet meer zoals eerst. achter wil ik een setje -60 veren proberen en dan voor gewoon weer op hoogte schroeven.


    Achter -40 voor – heel veel


    10 minuten later achter -40 voor – hoger dan heel veel

    Ohjah het 2de ding waar ik nog een beetje van baal is dat ik nog steeds een klapper hoor uit de bak/druklager gedeelte.

    Als ie apk en dergelijk heeft ga ik denk ik even contact opnemen met DHZ twente om de motor te laten nakijken ( gewoon ff voormezelf dat er een specialist naar kijkt en zijn mening erover geeft ) en om de keering van de bak te laten vervangen dat simpelweg omdat ik dat echt niet trek om te doen. kwil rijden.

    #17418014

    zet je er wel ff originele opel wielen onder voor de rdw?

    spoorbreedte geilen ze ook op.

    #17418015

    origineel gepost door mayhem
    zet je er wel ff originele opel wielen onder voor de rdw?

    spoorbreedte geilen ze ook op.

    Jep voor de rdw heb ik nog 4 originele GT wielen liggen. Moeten alleen nog even een paar banden op.

    maare jij een idee over het riem geluidje ??

    #17418016

    Hoor je dit alleen als hij stationair draait, of is het geluid altijd aanwezig? De rollen zijn nog wel goed?

    #17418017

    origineel gepost door 2e-c14nz
    Hoor je dit alleen als hij stationair draait, of is het geluid altijd aanwezig? De rollen zijn nog wel goed?

    niet alleen bij stationair toerental. loopt ook op als de toeren oplopen. Rollen zijn nieuw net als de riem

    #17418018

    nieuwe immitatie waterpomp gemonteerd??
    Die willen ook wel ns wat kabaal maken als de riem in het begin nog lekker strak staat.

    #17418019

    origineel gepost door asconahobbyist
    nieuwe immitatie waterpomp gemonteerd??
    Die willen ook wel ns wat kabaal maken als de riem in het begin nog lekker strak staat.

    Is een GM waterpomp volgens mij. Degene waar ik de motor van heb gekocht heeft alles nieuw en alles GM erop gezet. riem, span en looprollen in iedergeval wel.

    #17418020

    even een vraagje tussendoor!
    Maatje van mij heeft ook een D Dett en wil m in de kleur van de jouwe spuiten.
    Wat is t kleurnummer??

    #17418021

    origineel gepost door asconahobbyist
    even een vraagje tussendoor!
    Maatje van mij heeft ook een D Dett en wil m in de kleur van de jouwe spuiten.
    Wat is t kleurnummer??

    A243 uit men hoofd. Ik zal het morgen voor je nakijken voor de zekerheid.

    #17418022

    en hoe is het nou met de kadett? al een keer voor de apk weg gebracht?
    word nu wel eens tijd dat dit monster de weg op gaat :)

    greetss

    #17418023

    origineel gepost door wingersv
    en hoe is het nou met de kadett? al een keer voor de apk weg gebracht?
    word nu wel eens tijd dat dit monster de weg op gaat :)

    greetss

    haha nee nog niet.. wat in de titelstaat datie de volgendeweekging moest eigenlijk de volgende maand zijn haha. 6 augustus heb ik een afspraak staan. Ik ga er eigenlijk vanuit dat ie in 1 keer erdoor komt of ze moeten iets kleins vinden.

    #17418024

    origineel gepost door GlennGSI

    origineel gepost door asconahobbyist
    even een vraagje tussendoor!
    Maatje van mij heeft ook een D Dett en wil m in de kleur van de jouwe spuiten.
    Wat is t kleurnummer??

    A243 uit men hoofd. Ik zal het morgen voor je nakijken voor de zekerheid.

    de kleur is china blue, of op z’n duits, portsalien blauw. (niet op de spelling letten)

    kleurcode is E243

    #17418025

    nee hoor Joop :P tis echt A243 hebhet net ff nagekeken op het plaatje op de slotplaat

    Als je E243 invoert in het bestand van dupon en selemix krijg je er ook geen blauw uit :P

25 berichten aan het bekijken - 901 tot 925 (van in totaal 1,410)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.