D Kadett, C20XE. winterstalling + nieuwe delen

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling D Kadett, C20XE. winterstalling + nieuwe delen

25 berichten aan het bekijken - 876 tot 900 (van in totaal 1,410)
  • Auteur
    Berichten
  • #17417976

    origineel gepost door freek corsa
    Ik doe het zelf ook bij mooi weer :P

    Kan ook haast niet anders in een D kadett/ A corsa enzovoort :P Met het raam dicht kan ik me amper ontplooien in zo’n klein gebakkie :jerry

    #17417977

    En dan is mijn auto kleiner dan jou kadett, en jij past bijna 2 keer in mijn lichaam :P

    #17417978

    origineel gepost door freek corsa
    En dan is mijn auto kleiner dan jou kadett, en jij past bijna 2 keer in mijn lichaam :P

    :jerry idd ik snap ook nog steeds niet hoe je het doet

    haha mja het hoort er eigenlijk ook wel een beetje bij hea. Men petje maakt het hele verhaal ook mooi af king:

    #17417979

    zeker nette wagen geworden!

    geluidje wat je hoort klinkt idd wel een beetje alsof je snaar te strak zit!

    succes met de apk! en veel rij plezier!

    #17417980

    Dat is een fijn apparaat geworden Glenn! Hoop m een keer in het echt te spotten! Het lijkt alleen net of de motor zich iets verslikt ofzo, maar dat zal wel bedrog zijn. Kan niet anders dan mooi hard lopen king:

    #17417981

    zo klinkt het idd bij dat filmpje waar men broer de einddemper filmt. Stationair wil ie ook nog wel heel af en toe hikken. Ik heb nog een andere stappenmotor liggen die probeer ik even. Kan me heugen dat deze die er nu op zit niet zo fijn meer was.

    Maare thnx ! :p Ik zal van de zomer een hoop gaan touren dus wie weet spot je me :P

    #17417982

    Pff ik word zo niet goed van die uitlaat. Ik krijg em bij het flexibele stuk niet gasdicht. tussen de pakking lekt ie. Iemand tips ?

    Heb ook nog een heel irritant rammeltje of zeg maar gerust rammel.

    Als ie stationair draait dan rammelt het als de ziekte, trap ik de koppeling in is het weg.. conclusie druklager ? Die is nieuw !! Heb echt zo geen zin om de bak er weer af te halen. Of ik moet de cassette eruit halen maar daar moet ik dan wel een goede beschrijving van hebben hoe ik dat moet doen.

    Van dat druklager baal ik het meeste. Uitlaat komt wel goed denk ik.

    Alleen die 2 dingen en het spiegeltje monteren en dan is ie apk klaar.

    Ohjah dat rammeltje, zou dat ook eventueel de aandrijfas kunnen zijn als ie niet helemaal goed in de versnellingsbak zit ? hij lekt namelijk olie aan de rechterkant en het lijkt alsof ie niet helemaal erin zit, echter krijg ik em er niet verder in. Ik zal daar morgen ff een fototje van maken.

    Ohjah en men uitlaatspruitstuk word echt heel snel heet.. als ie fftjes draait en je zet em uit dan tikt ie al… ( van de hitte ) is dat normaal ?

    #17417983

    Dat van de uitlaatspruitstuk is normaal doet de mijne ook :thumbup

    Hoop voor je dat je niet je bak er af moet hallen maar het je as is

    #17417984

    word je uitlaat over de gehele lengte warm?

    een uitlaat word wel snel warm, maar als hij ergens verstopt zit,word het voorste deel erg snel,erg warm.

    denk dat die rammel niet je druklager is, dat rammelt meestal niet maar maakt meer een vervelend zoemend geluid(beetje als een droog lopend lager).

    succes verder!

    #17417985

    Uitspruitstuk word idd alleen snel warm.. Uitlaat zelf zit niet dicht dat weet ik zeker :P Maar dan zal het wel zo horen, kan het me allemaal niet meer herinneren van men E kadett 16v.

    Druklager zoemt idd als ie versleten is, maar dit is dus een nieuw lager.

    Ook omdat als ik de koppeling intrap dat het weg is.. mja dan kan dus alles vanaf men koppeling tot aan me wiel kineten zijn

    Hoop idd niet dat de bak er weer af moet, daar heb ik zo geen zin in :jerry

    #17417986

    origineel gepost door GlennGSI
    Heb ook nog een heel irritant rammeltje of zeg maar gerust rammel.

    Als ie stationair draait dan rammelt het als de ziekte, trap ik de koppeling in is het weg.. conclusie druklager ? Die is nieuw !! Heb echt zo geen zin om de bak er weer af te halen. Of ik moet de cassette eruit halen maar daar moet ik dan wel een goede beschrijving van hebben hoe ik dat moet doen.

    Heb je al eens met deze bak gereden ?
    Je kan namelijk de prise-as terugtrekken om de koppeling er uit te halen.
    Als de borging van de prise-as er niet in zit, kan deze op en neer rammelen.
    Als je de koppeling intrapt staat de prise-as stil en is het gerammel ook weg.
    Als je het linker voorwiel eraf haalt kijk je voor de veerpoot tegen de bak aan. Daar zie je een zeskantige plug zitten.
    Als je deze eruit draait kan je bij de prise-as komen.
    Effe kijken of je daar een borging ziet zitten.
    Als je de prise-as terugtrekt kan je de koppeling via het luikje aan de onderkant van het koppelingshuis eruit halen.

    #17417987

    origineel gepost door CommoCruiser

    origineel gepost door GlennGSI
    Heb ook nog een heel irritant rammeltje of zeg maar gerust rammel.

    Als ie stationair draait dan rammelt het als de ziekte, trap ik de koppeling in is het weg.. conclusie druklager ? Die is nieuw !! Heb echt zo geen zin om de bak er weer af te halen. Of ik moet de cassette eruit halen maar daar moet ik dan wel een goede beschrijving van hebben hoe ik dat moet doen.

    Heb je al eens met deze bak gereden ?
    Je kan namelijk de prise-as terugtrekken om de koppeling er uit te halen.
    Als de borging van de prise-as er niet in zit, kan deze op en neer rammelen.
    Als je de koppeling intrapt staat de prise-as stil en is het gerammel ook weg.
    Als je het linker voorwiel eraf haalt kijk je voor de veerpoot tegen de bak aan. Daar zie je een zeskantige plug zitten.
    Als je deze eruit draait kan je bij de prise-as komen.
    Effe kijken of je daar een borging ziet zitten.
    Als je de prise-as terugtrekt kan je de koppeling via het luikje aan de onderkant van het koppelingshuis eruit halen.

    Deze bak heeft eerder op men witte GSi 16v gezeten. toen was ie prima in orde. Ik denk daarom dat het niet de bak zelf is. maar ik zal het in ieder geval wel even nakijken om het uit te sluiten. Hoe de borging eruit ziet zoek ik wel ff op in het boek :P

    Thnx

    #17417988

    Ach, misschien moet je druklager alleen een beetje inlopen……

    #17417989

    origineel gepost door CommoCruiser
    Ach, misschien moet je druklager alleen een beetje inlopen……

    Idd hoop dat het zo iets is.. mja tis echt een herrie.. als ik in de put sta dan is het echt hard.

    #17417990

    Je hebt toch een deksel bij een F20 bak zitten die je eraf kan halen zodat je de koppeling ziet zitten? Haal die er ’s af en laat de motor ’s lopen en luister of het daar vandaan komt (wel uitkijken dat je er niet tussen komt..)

    #17417991

    origineel gepost door corsaagsi
    Je hebt toch een deksel bij een F20 bak zitten die je eraf kan halen zodat je de koppeling ziet zitten? Haal die er ’s af en laat de motor ’s lopen en luister of het daar vandaan komt (wel uitkijken dat je er niet tussen komt..)

    Heb em er al afgehaald idd. heb em toen niet laten lopen. Maar zal dat morgen ook eens doen en luisteren.

    #17417992

    Ik had eerst ook lekkage bij de bak!

    bij mij kwam dit puur doordat de as er niet ver genoeg in zat!
    Als ik jou was zou ik dat eerst eens goed controleren! :thumbup

    #17417993

    origineel gepost door Trompie
    Ik had eerst ook lekkage bij de bak!

    bij mij kwam dit puur doordat de as er niet ver genoeg in zat!
    Als ik jou was zou ik dat eerst eens goed controleren! :thumbup

    Hmm ok ga ik vanavond doen ! zou super zijn als het dan opgelost is.

    #17417994

    Nou ben ff weze knooien met de Kadett..

    Heb al wel geconstateerd dat het druklager rammelt op de bus waar hij overheen geschoven word. Die zit aan de bak zelf vast, is volgensmij kunstof. Als daar een nieuwe op zit moet het probleem verholpen zijn.

    uitlaat is ook wel dicht nu volgens mij.

    Nu nog maar ff zien hoe ik die prise as moet terug trekken. Heeft iemand een volledige beschrijving hiervan ?

    Heb nog wat foto’s van de aandrijfas, mogen jullie van mij bepalen of hij goed zit of niet :P beetje werk uitbesteden is nooit verkeerd hea :P

    Heb ook nog een filmpje van het druklager die rammelt op de kunstofbus.

    foto en filmpje post ik vanavond ff.

    #17417995

    foto’s en filmpje gaat em niet worden, telefoon is aardig gecrasht :’)

    Ik heb nog ff gekeken maar ik denk dat de gehele cassette eruit moet. Bij een F20 zit er geen bout in de zijkant waardoor je de priseas kunt terug trekken.

    Iemand hier ervaring mee ?

    #17417996

    glenn,

    als het deksel er afhaald. kun je met een van de bouten de pri-as er wel uit krijgen.
    bij de oudere bakken kun je inderdaad een dop er uithalen.

    Theun

    #17417997

    origineel gepost door theunm
    glenn,

    als het deksel er afhaald. kun je met een van de bouten de pri-as er wel uit krijgen.
    bij de oudere bakken kun je inderdaad een dop er uithalen.

    Theun

    Hmm ok :P ik heb nu al de hele casette eruit getrokken.

    Nu moet ik echter de drukgroep blokkeren weet iemand hoe ik aan dat blokkeer gereedschap ga komen ?

    #17417998

    Kopen denk.. Maar je kunt ook gewoon hele koppelings gebeuren er uit halen.. Gewoon de boutjes van de druk groep los halen.. Eventueel wil ik je wel x helpen als het moet..

    #17417999

    origineel gepost door Peter_89
    Kopen denk.. Maar je kunt ook gewoon hele koppelings gebeuren er uit halen.. Gewoon de boutjes van de druk groep los halen.. Eventueel wil ik je wel x helpen als het moet..

    De koppeling haal ik er idd uit, met drukgroep en alles. Alleen om die drukgroep te spannen moet ik van die klemmentjes hebben :P Ik hoop dat ze die bij de automatrialen zaak verkopen.

    Anders probeer ik ze zelf te maken

    Zonder die klemmen kan je de koppeling er dus niet tussen uit krijgen..

    #17418000

    idd,klemmetjes zijn volgens mij niet eens zo duur,kan zijn dat ze ze moeten bestellen,want kan al een paar jaar niet meer bij Opel,alleen nog bij de oudere modellen,zo tot 1994,daarna hebben ze een komvliegwiel.
    Je moet ze van midlock hebben,heb ze zelf ook.

25 berichten aan het bekijken - 876 tot 900 (van in totaal 1,410)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.