d kadett c20ne turbo in hele diepe winter slaap

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling d kadett c20ne turbo in hele diepe winter slaap

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 22 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 jaren geleden door .
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 75)
  • Auteur
    Berichten
  • #17213760

    hallo ik ben nick en kom uit belgie
    na lang rond kijken heb ik me voor de zomer een kadett aangeschaft en in de zomer beetje met een keer beginnen restaureren en een c20ne turbo in te legen
    met als volgt :
    garett t 25 turbo
    zelf uitgedraaide zuigers
    c20let in jectoren
    c20let koppaking
    versterkte lager schalen en krukas schalen
    versterkte kop- krukasbouten

    met nadere ontdekingen dat er veel meer werk aan was dan gedacht




    en dan herstelen
    de lgardebou vcan pasagiers kant was ng te doen

    maar de chaufeurs kant moest vervangen worden door een blauwen :p

    #17544829

    Blijft dit volgen :)
    Zeer benieuwd
    En succes!!!!!

    #17544830

    passagier achterkant




    de binnen gardebous


    de vloer plaat onder de pedalen

    chauffeurs achterkant


    ondertussen ook de zuigers uitgedraaid maar de fotos van voor de bewerking staan op men gsm en kan dat kl:fy1 kalbeltje niet vinden


    het kompleet gedemonteerde motorblok

    efen voorlopige in geghangen dankzij de uitleg van glenn gsi

    maar vind tg dat hij iets te veel naar voor gekanteld is weet iemand daar mee raad ?

    #17544831

    Steunen van Kadett d GTE???
    Weet het niet zeker hoor

    #17544832

    ondertussen donor wagen met voorlopige motor aangekomen en beginnen demonteren een astra gsi f met 264dkm op de teller maar draait als een naaimachine


    en efkes iets geprobeerd met de monturen van de voorlichten

    #17544833

    origineel gepost door Rens_Corsa
    Steunen van Kadett d GTE???
    Weet het niet zeker hoor

    het schijnt dat je best motor steun gebruikt van gsi en baksteunen van kadett d heb ik ook maar gehoord

    #17544834

    ik zie wel dat ge een vectra 4×4 turbo hebt :wub

    Als ge nog iets van een 5deurs d nodig hebt daar heb ik veel van liggen zelfs een lege kas.

    #17544835

    links trommel, rechts schijf? of zie ik dat verkeerd?:P

    #17544836

    leuk project:D blijf k ff volgen

    #17544837

    :wub:wors:wub

    #17544838

    interessant :)

    #17544839

    origineel gepost door yves475
    ik zie wel dat ge een vectra 4×4 turbo hebt :wub

    Als ge nog iets van een 5deurs d nodig hebt daar heb ik veel van liggen zelfs een lege kas.

    is een leuk maschientje ze kga beginnen met hem een beetje te kietelen want kbegin die pktjes al gewoon te komen

    #17544840

    @ sw16v:idd je ziet het verkeerd de fotos zijn op een andere periode gemaakt maar nu zit er inderdaad schijven op later fotos dervan

    #17544841

    hey nick, ik ben ook van het belgenlandje.

    Ik ben ook aan een Kadett D bezig er komt zoals bij jou een c20ne in met dubbele webers.
    Ik zal dit project blijven volgen en hopelijk wat leren.
    Dus ideetjes wisselen kan altijd.
    Grts kenny

    #17544842

    met hoeveel druk wil je gaan rijden dan?
    en welk motor management systeem?

    #17544843

    @corsaboy : keben al kontent met 0.6 0.7 bar
    juist remappen en voor de rest ga ik niets aan verandern
    ik mik op 160 170pk =>om te bewijzen dat dat perfect mogelijk is zonder grote kosten

    @D-dett:tuurlijk zeker doen .en van waar ben je kan mss even kom zien :p

    #17544844

    Ik ben van Beveren-Waas.
    dat is de kanten van antwerpen.
    Ik ben lid van Opel Drivers Belgium, waarschijnlijk wel bekend onder sommigen van het forum.
    Ik zal binnenkort ook een topic open met mijn D project
    grts kenny

    #17544845

    vandaag terug bezig geweest
    custom inlaat =>originele flens met injectoren koppen afgescheven van originele inlaad monteren op culasse om gelijk te laten vrezen

    en deze bussen worden erop gelast


    in en uitlaat kleppen gepolierd
    oude vs gepolierd


    dat was het weer voor vandaag
    grtz nick

    #17544846

    men….

    zal wel aan mij liggen, maar ik snap geen zak van wat je hier nu neerzet…:hmmz

    :jerry:jerry

    #17544847

    origineel gepost door sjoerdie
    men….

    zal wel aan mij liggen, maar ik snap geen zak van wat je hier nu neerzet…:hmmz

    :jerry:jerry

    wa begrijpte nie :p? kzal het u uit leggen :p

    #17544848

    Het zal denk ik met name aan je taal/spelling liggen denk ik:P

    zet eens in het nederlands neer wat je nu precies gedaan hebt in het verhaal hierboven met die kop.

    een of andere ring moet ergens opgelast worden….dat is het enige dat ik eruit begrepen heb:jerry

    #17544849

    dus speciaal voor sjoerdie niet in het vlaams maar in het nederlands:p
    ik heb van de originele inlaat de flens afgescheven (weet niet wat het corecte nederlands er van is )
    om der na te worden gelijk gefrees om die zelf gedraaide bussen er op te lassen
    duidelijk

    #17544850

    ik denk dat je bedoelt
    je hebt de inlaat collector afgeslepen en de poorten tov de inlaat gelijk gefreesd

    #17544851

    origineel gepost door nvt_opel

    @corsaboy
    : keben al kontent met 0.6 0.7 bar
    juist remappen en voor de rest ga ik niets aan verandern
    ik mik op 160 170pk =>om te bewijzen dat dat perfect mogelijk is zonder grote kosten

    @D-dett:tuurlijk zeker doen .en van waar ben je kan mss even kom zien :p

    voor 0.6 bar hoef je de compressie toch niet te verlagen?

    meen dat dit genoeg verlaagd om te gaan rijden met 1 bar, is op andere internet fora al bewezen dat dat houd, maar zal altijd een verhaal blijven van hoe lang sinds een standaard mm niet voldoet.

    #17544852

    origineel gepost door bjornno
    ik denk dat je bedoelt
    je hebt de inlaat collector afgeslepen en de poorten tov de inlaat gelijk gefreesd

    neen :pom de flens geliujk te laten frezen tov de culasse

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 75)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.