CV vergeet afstandsbediening

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum CV vergeet afstandsbediening

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur

Beste medeweggebruikers,

Sinds een tijdje in het bezit van een nette Vectra B uit ’96. Helaas wat kleine probleempjes gehad, en eentje daarvan blijft me nu nog steeds storen.
    Bij m’n sleutel zit ook een losse afstandsbediening voor de CV. In het begin deed deze het keurig, mits je het middelste deel een beetje inkneep (contact naar batterij misschien beroerd). Alleen de laatste tijd komt er steeds een ander probleempje bij, namelijk dat de auto vergeet dat de afstandsbediening erbij hoort, en dus kan ik hem 3-4 keer per week weer uit gaan leggen welke afstandsbediening erbij hoort.

Waar zou dit aan kunnen liggen? Spanning gaat ondertussen niet van de auto af, als in; ik koppel de accu niet af.

Is het een originele afstandsbediening? Ik weet dat de Omega’s B in het begin origineel een los kastje bij de sleutel hadden maar dacht dat Vec B al meteen in de sleutel had.

Is een los kastje wat er naar mijn weten bij hoort. Denk dat Wim-V6 die vraag wel kan beantwoorden. Die heeft ‘m in z’n handen gehad op de meeting in de Meern :P

Als je em dan doet synchroniseren met de autosleutel op contact dan zal het wel origineel systeem zijn.

Dat werkt bij mij inderdaad zo. Sleutel op contact totdat de lampjes gaan branden, een keer drukken op het sluit-knopje. Dan gaan de deurensloten dicht en weer open, en dan werkt het weer een halve dag ofzo :P

Ook de Vectra-B heeft in zijn eerste 2 levensjaren de losse AB gehad, Dit is de mijne:

Deze AB’s gaan vaak kapot, Solderingen van de batterijcontact laten los in de AB, en dan moet je m inderdaad Vaak Synchroniseren.

Nu heb ik nog de Originele AB, kan je ook wel zien, tekentjes zijn er helemaal vanaf gesleten, een knop voelt gaar aan, maar werkt echter nog perfect, of deze ooit een keer gerepareerd is durf ik niet te zeggen, ik ga m ook niet openmaken zolang deze het doet

Je kan ook kiezen om een AB in de sleutel aan te schaffen en te laten programmeren, die ziet er zo uit:

Willem

Naja, dan zullen die contactjes bij mijn afstandsbediening ook wel los zijn.

@Midnight black: in de post van Wim-V6 is het de bovenste van de 2.

Bij mij is ook alles al afgesleten :P

Kan ik gewoon een losse afstandsbediening kopen en deze dan synchroniseren met m’n CV? (uiteraard mits het een apparaatje van Opel / GM is). Of moet ik het dan in laten leren bij de dealer?

inleren / programmeren met de Tech2 en Carpass, mocht er geen Carpass zijn bij de auto, kan je deze opvragen bij de dealer..

Willem

Heb de 2 pinnetjes even opnieuw gesoldeerd op het printplaatje en het werkt nu weer fatsoenlijk. Maar of hij het ‘vergeten’ nu nog steeds doet weet ik nog niet… Is iets wat ik over een paar dagen nog laat weten.

Vergeten komt omdat de Batterij afgekoppeld word in de AB, dan moet ie weer zijn Basis signaal inleren op de CV stuurdoos..

Willem

was het ook niet zo als je m inleert met de sleutel in het contact en knopje drukken dat dat zoeizo niet lang erin blijft staan?

nee hoor, dit is de methode om hem weer herkenbaar te maken voor de CV stuurapparaat..

Ik heb eens in de 2 a 3 jaar dat ie m effe niet snapt, 1x op contact de knopjes indrukken en hij doet het weer een jaar of 2 a 3

Willem

Pinnetje van de min was los gekomen van het printplaatje, stak wel door het plaatje heen, maar raakte het tin net niet :P Zelfs alleen al met warm maken is het gelukt :)

Ow ok.. Goed om te weten. 1 bij mij doet het niet, maar die doet het helemaal niet..ja het lampje blijft rood branden haha

Knopje gaar..

Willem

Ik denk helemaal gaar….

En wederom een ongemakje van Rawi opgelost dankzij dit forum.

Sleutel erin, auto op contact, knopje indrukken en mijn afstandbediening doet het weer.

Dank heren!

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.