Custom inlaat spuitstuk c20xe + v6 tb (?)

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) Custom inlaat spuitstuk c20xe + v6 tb (?)

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Berichten
  • #17264858

    Wat vinden jullie hiervan?
    Ik heb wel mn twijfels…

    #18225577

    Zier er verre van idiaal uit. Maar heb hier weinig verstand van ;)

    #18225578

    Deze Flowd echt zoveel beter dan het originele spruitstuk…..
    NOT!

    Dit werkt niet zonde van de tijd die erin gestoken is,ook al was het maar een uurtje

    #18225579

    Dat dacht ik al… Haha!

    Het zou misschien nut/zin hebben op een blok met drukvulling, maar daarvoor wijst ‘ie eigenlijk de verkeerde kant uit.

    #18225580

    @KRSA2000 wrote:

    … maar daarvoor wijst ‘ie eigenlijk de verkeerde kant uit.

    Tenzij het blok in de lengterichting staat?

    #18225581

    @Febe wrote:

    @KRSA2000 wrote:

    … maar daarvoor wijst ‘ie eigenlijk de verkeerde kant uit.

    Tenzij het blok in de lengterichting staat?

    Daar zit wat in…

    #18225582

    wat kost zoiets nog dan??

    #18225583

    Gezien op fleabay, staat momenteel op €60 (+€20 verzend.k)

    http://www.ebay.nl/itm/301129417310?ssPageName=STRK:MESINDXX:IT&_trksid=p3984.m1436.l2649″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    #18225584

    Wat een troep, zelfs voor turbo! Kijk maar eens goed naar die inlaatjes die de jongens op de WKT zetten, die wel records behaalt qua PK’s uit een 2 liter…

    Vooral het binnenwerk:

    Nog een voorbeeld:

    Die jongens hebben er een stuk meer kaas van gegeten. En de cijfertjes van hun prestaties om dat te bewijzen!

    Gewoon een grottenstelsel bouwen, ook al is die inwendig nog zo glad geslepen, dat gaat hem niet worden. Zelfs niet op een turbo. Het gaat er nou juist om wat voor resonantie er op alle cylinders ontstaat, en dat die gelijkwaardig is, en op de juiste frequentie, zodat het mengsel vanzelf al zin heeft om naar binnen te blazen, en hooguit daarmee nog geholpen wordt door de turbodruk.

    312 km/h met een Kadett…
    [youtube:1sgm0pbg]http://www.youtube.com/watch?v=m7t789SWEMg[/youtube:1sgm0pbg]
    https://de-de.facebook.com/pages/WKT/378837148882213″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    #18225585

    Ach ja die Paderborner Jungs. :thumb

    #18225586

    Hoe kan me zoiets nou bouwen en testen?

    de weg van het orginele inlaat is lang.
    dus ik als newbey bij het c20xe topic zou ook denken dat bovenstaand wel gaat werken.
    zelfde idee als de mantzel op de x16xe.
    dat is tenslotte ook een holle doos met 4 ovale gaten erin.
    zo bijzonder ziet dat er echt niet uit.

    zijn er mensen met ervaringen met bovenstaande?

    ben wel benieuwd

    #18225587

    Ja, zeker, die lengtes kun je berekenen…
    http://hyperphysics.phy-astr.gsu.edu/hbase/waves/cavity.html#c4″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    Resonantie betekent niets anders dan de frequentie waarop dingen het makkelijkst (met de minste energie) in beweging te brengen zijn. Dit is waar het allemaal dus om draait, wil je lucht zo makkelijk mogelijk en dus zo veel mogelijk die ontbrandingskamer in krijgen dan moet je goed berekenen bij welke frequentie het systeem het meest efficient werkt en pogen het in die resonantie te brengen.

    Dit zijn bijvoorbeeld wat resultaten van zo’n berekening:

    2000rpm 66.6 Hz 76mm Tube Inlet Length 60cm 5139cm2 120cm 2569cm2 100mm Tube 60cm 8896cm2 120cm 4448cm2
    2500rpm 83.3 Hz 76mm Tube Inlet Length 60cm 3285cm2 120cm 1642cm2 100mm Tube 60cm 5686cm2 120cm 2843cm2
    3000rpm 100 Hz 76mm Tube Inlet Length 60cm 2279cm2 120cm 1139cm2 100mm Tube 60cm 3946cm2 120cm 1973cm2
    3500rpm 116.6 Hz 76mm Tube Inlet Length 60cm 1676cm2 120cm 838cm2 100mm Tube 60cm 2902cm2 120cm 1451cm2
    4000rpm 133.3 Hz 76mm Tube Inlet Length 60cm 1282cm2 120cm 614cm2 100mm Tube 60cm 2220cm2 120cm 1110cm2
    4500rpm 150 Hz 76mm Tube Inlet Length 60cm 1013cm2 120cm 506cm2 100mm Tube 60cm 1754cm2 120cm 877cm2
    5000rpm 166.6 Hz 76mm Tube Inlet Length 60cm 821cm2 120cm 410cm2 100mm Tube 60cm 1420cm2 120cm 710cm2
    5500rpm 183.3 Hz 76mm Tube Inlet Length 60cm 678cm2 120cm 339cm2 100mm Tube 60cm 1074cm2 120cm 587cm2
    6000rpm 200 Hz 76mm Tube Inlet Length 60cm 569cm2 120cm 284cm2 100mm Tube 60cm 986cm2 120cm 493cm2
    6500rpm 216.6 Hz 76mm Tube Inlet Length 60cm 485cm2 120cm 242cm2 100mm Tube 60cm 840cm2 120cm 420cm2
    7000rpm 233.3 Hz 76mm Tube Inlet Length 60cm 418cm2 120cm 209cm2 100mm Tube 60cm 724cm2 120cm 362cm2
    7500rpm 250 Hz 76mm Tube Inlet Length 60cm 364cm2 120cm 182cm2 100mm Tube 60cm 630cm2 120cm 315cm2
    8000rpm 266.6 Hz 76mm Tube Inlet Length 60cm 320cm2 120cm 160cm2 100mm Tube 60cm 555cm2 120cm 277cm2

    Dat je links of rechts een bepaalde vorm inlaat hebt gezien zegt niets over de kwaliteit er van, pas als je daarmee enorme resultaten bereikt op een rollenbank dan kan dat een indicatie van de kwaliteit zijn. Toch is dat nog altijd een proefondervindelijke methode, waarbij je met snappen van de materie en berekenen toch altijd nog verder komt. Dit is waaruit de hele C20XE motor is ontstaan, een man die dat dus écht snapte, de heer Fritz Indra…

    #18225588

    Vergeet niet dat die gasten in engeland dat vaak hebben omgebouwd naar andere hokken hé, een mini of zo of iets anders. Zet je dr een beetje wind tegenaan mis je misschien 10 of 15pk sowhat

    #18225589

    Ja precies, dat is ook een van de redenen volgens mij voor het wat ongunstige originele spruitstuk op een XE, ruimtebesparing. Zo’n motor had toch al zat power in die tijd, dus beetje verlies kon er wel af…

    #18225590

    @Corsa_GSi wrote:

    Ach ja die Paderborner Jungs. :thumb

    Zit er nu voor mijn werk, bij Fischer Panda, de generatoren fabrikant…

    #18225591

    En het was er lekker….

    Voor 6-7 euro de krat…

    #18225592

    hoeveel mag je er mee neenemen van de douane voor eigen gebruik.
    zie maar 1 kratje wat aangebroken is

    #18225593

    Geen idee, we waren met een sprinter, dus heb een aardige voorraad staan nu…

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.