Cruise control programmeren lukt niet, andere opties?

Forumindex Forums Modellen Corsa Cruise control programmeren lukt niet, andere opties?

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur

Ik heb pas een Opel Corsa gekocht, die ik volgende week op kan halen. Nu wilde ik graag dat de garage er cruise control op zou bouwen, maar dit blijkt niet te kunnen omdat het motorstuurapparaat niet is voorbereid.

Nu vroeg ik me af, zijn andere opties wel mogelijk, zoals het zelf opbouwen van een setje van b.v. http://www.cruisecontrolit.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false;, of gaat geen enkele optie werken als het motorstuurapparaat niet voorbereid is? (ik heb er weinig verstand van, dat moge duidelijk zijn)

Zie hier http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=8&t=183791 van klein tijdje terug.

Dat setje waar jij naar linkt gaat niet werken. Als ik het goed heb, hebben alle Corsa C’s elektronisch gas. Dat setje van jou is met een gaskabel. Zo’n systeem wordt nauwelijks meer gebruikt in modernere auto’s.

Bedankt gose91 voor je reactie. Dat draadje had ik al gevonden en ook gelezen, maar ik hoopte zo nog wat wijzer te worden. Nou ben ik dat in ieder geval, omdat het setje waar ik mijn oog op had blijkbaar niet gaat werken. Helaas…
    De garage meldde nog wel dat er een andere mogelijkheid was om cruise control te installeren, maar daar hing dan een kostenplaatje aan van 750 euro (i.p.v. 295 voor de optie als het motorstuurapparaat wel voorbereid was), en dat wordt me wat te gortig.

Het is soms echt geluk hebben met achteraf cruise control activeren. Ik ben wel benieuwd wat er voor die 295 euro gedaan moest worden… Zeker allemaal gloedjenieuwe onderdelen en een beetje programmeren?

Ik heb werkelijk geen idee, en ze zullen er heus flink aan verdienen. Maar zij weten wat ze doen en ik niet, en ik wil cruise control! *snik snotter*

Kan je niet gewoon van een sloopauto de motorstuurapparaat(welke met cruisecontrol is geleverd) overzetten? Als je hetzelfde motortype pakt moet dat toch lukken :hmmz

Zou op zich ook kunnen, alleen zijn de corsa’s met cc niet zo dik gezaaid.
    Dan zou je al op een elegance uitvoering moeten kijken.
    Die zijn het rijkste uitgerust.
    De gsi heeft het standaard, maar die heeft een andere computer.

Maar zijn er geen andere zelf-op-bouw-mogelijkheden? Want de garage kan er blijkbaar wel cruise control op bouwen, alleen dan voor 750 euro. Kan dat niet goedkoper met iets wat je zelf kan (of een handige vriend(in))? Of zou de garage dan ook een ander motorstuurapparaat monteren (en is het ook daarom zo duur?)?

Misschien kan je eens vragen wat ze allemaal voor die €750 doen. Misschien kan je een hoop zelf al wel doen en word het goedkoper. Waarschijnlijk is het programmeren al de helft van de prijs.

Volgens de man achter de website van cruisecontrolit, waar ik in het originele bericht naar link, werkt het setje ook met een elektronisch gaspedaal, via een beugel die ik moet maken om ‘m aan het gaspedaal te bevestigen. Ik kreeg de bijgevoegde afbeelding erbij: https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/t1.0-9/10173638_808136452547207_116360862_n.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;

Kan iemand met verstand van zaken hier nog iets zinnigs over zeggen? En dan vooral of ik 150 euro kan wagen aan zo’n setje?

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.