Cruise control inbouw Astra F

Forumindex Forums Modellen Astra Cruise control inbouw Astra F

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 28)
  • Auteur
    Berichten
  • #17264910

    goeieavond
    ben al even bezig geweest met voorbereidingen treffen voor de inbouw van CC
    kabelboom gemaakt – gaskabel van een ultralange v6 ingekort
    nu zit alles erin en aan gesloten

    maar nu …. :hmmz
    het werkt niet
    heb de 10 pin stekker al doorgemeten of alles klopte
    daaruit blijkte dat er 2 draden verkeerd om zaten van de CC hendel (gelijk verwisseld)
    en doet het nog steeds niet
    heb hem zojuist nog uitgelezen met de opcom (die pakte hij wat een wonder :jerry eerste keer dat de opcom überhaupt iets uitleest van m’n astra -offtopic )
    heb m uitgelezen maar geen foutcodes

    zou het nu zo kunnen zijn dat de module kapot is ?

    heb de mijne uit een sintra vandaan type: 25317073 A

    en een vraagje over het controle lampje op de S (sport van de automaat)
    staat met pin J in directe verbinding met pin 10 rechter stekker achterop de tellerbak ?

    #18226055

    Dat lampje zit inderdaad in plek 10 op de stekker met heel weinig draadjes en staat in directe verbinding met de lege plek op de stekker van de unit.

    Tuurlijk kan het zijn dat die dingen stuk zijn. Eén forumlid heeft het ooit gehad, maar het komt zeer zelden voor. Bij welke snelheden heb je getest?

    Ik heb van Oenatje ooit een lijst gehad met de typenummers van alle cc-units. Maar jouw type staat daar niet bij. Nu is een Sintra een omgebouwde Amerikaan als ik het goed heb, dus misschien dat het daar mee te maken heeft?

    @Oenatje wrote:

    er zijn verschillende units, maar kwa uiterlijk zijn ze allemaal gelijk

    – GM 25141616 B
    – GM 25141616 A
    – GM 25172296 B

    CC unit die om te programmeren is met TECH:
    – GM 25315546 A
    – GM 25315547 A (zafira astra g)

    in een astra f werken ze soms vanaf 40 per uur en soms vanaf 70 per uur
    Vanaf en tot welke snelheid ze werken is vastgelegd in de eprom in de cruise unit. Deze waarde is vast en kan niet worden veranderd en zijn bij alle units hetzelfde.
    Het probleem waar je als Astra F bezitter mee zit is dat de speedpulse vanuit je instrument vaak veels te weinig pulsen geeft en daardoor denkt de cruise unit dat je veel langzamer rijdt.
    Dus je zal hem moeten programmeren op een pulse van een ander model jongere Opel wat aardig in de buurt komt van een Astra F.
    En als ik me goed herinner zit die van de Astra G/Zafira aardig in de buurt.
    Vectra B had een compleet andere pulse. Exacte waardes weet ik niet meer maar dan zul je de cruise moeten programmeren met de TECH 2 met de “code index” voor de Astra-G.

    #18226056

    Astra F OPC ?

    Verplaatst van OPC naar Astra forum deel.

    #18226057

    Wel eerst remmen anders werkt het ook niet

    Verstuurd vanaf mijn HTC One SV met Tapatalk

    #18226058

    heb het bij 30 50 80 100 & 120 km/h geprobeerd
    voordat ik mijn straat uit ben heb ik al een keer geremd dus dat moet goed zijn

    Andre_Ede :hmmz wat ??? astra f OPC sinds wanneer bestaat dat dan xD de term opc is volgens mij pas sinds de astra G generatie

    #18226059

    Dit topic stond in OPC gedeelte.

    Let wel dat de tellerpulse vanaf de teller heel wat minder pulsen heeft dan ALLE Opels met Pulsegever op de bak of via de ABS.

    Ik weet niet wat het pulsental is van de Kadett-E 1.3 1.4 1.6 1.8i Kabel aandrijver / Pulsegever is.

    #18226060

    @GOGOGO_1555

    Het topic stond in het OPC forum deel, en omdat er geen Astra F OPC bestaat heb ik het verplaatst naar het Astra deel van het forum.

    #18226061

    Nog een mogenlijkheid is een ABS sensor op 1 wiel plaatsen.

    daar je Cruise signaal vandaan halen.

    Willem

    #18226062

    oke appart dat dit topic daar terecht kwam


    @wim
    v6 hoe zou ik dat abs singaal in elkaar kunnen knopen heb wel op mijn achteras naven met ABS

    #18226063

    zitten 2 draden op de snesor, ingaand, en signaal uit, ik weet alleen effe niet uit mijn hoofd wat hte ingaande is, spanning of massa.
    uitgaand signaal knoop je dan aan de CC unit

    Willem

    #18226064

    ik geloof eigelijk trouwens ook niet dat, het het snelheids signaal het probleem is heb een MID ingebouwd en die werkt volledig en weet welke draad het is denk niet dat dat fout kan zitten en heb 16xxx per km

    #18226065

    Kan me ergens herinneren uit andere topics dat er twee blauw-rode draden naar een MID gingen en dat je moest opletten welke je pakte…

    #18226066

    Klopt, gaan 2 blauwrode draden heen.

    een is snelheid, en de ander wat anders.

    #18226067

    dat klopt dat is oliepeil maar die staat tegelijk bij massa (bij mij dan) direct bij het verlaten van de stekker dus die kan ik onmogelijk gepakt hebben

    #18226068

    als ik pin K doormeet met een voltmeter met contact aan
    welke spanning hebben jullie dan ??

    #18226069

    Daar zit het snelheidssignaal op, dus dat zou een pulserend signaal moeten zijn als je rijdt. Als je stilstaat zal er niet veel te meten zijn, lijkt mij

    #18226070

    ik had daar volgens mij toen 10 volt vandaar dat ik t vraag als het bv bij jou dan ook 10 volt op dat moment is dan moet het kloppen
    anders moet ik toch gaan vogelen wat er anders fout is gegaan

    #18226071

    Heb ooit als tip gezien dat je een ledje in de stekker kan zetten tussen pin K en de massapin. Als die knippert tijdens het rijden heb je het snelheidssignaal te pakken.

    Als je die ene blauw rode draad die je hebt afgetapt nu helemaal los gooit, dus ook naar de MID toe? Er zou dan toch wel iets van een storing moeten komen waar je uit kan opmaken welke je nu gepakt hebt, lijkt mij. Toen ik achter mijn TID de draad los had kreeg ik een motorstoring. Tenzij je echt zeker weet dat je de goede hebt, dan hoef je dit niet te proberen

    #18226072

    ik ga vandaag na t werk de auto omhoog gooien en dan gaat ik wel ff meten met het ledje laat ik m ff in de lucht draaien
    ik laat t wel weten….. :wors

    #18226073

    Nou het resultaat …….trommelgeroffel ….. PIN K zit jammer genoeg GOED aangesloten dus betekend naar mijn mening dat de box kapot is of moet je net als remmen een keer de koppeling gebruiken om de CC te gebruiken ??
    :hmmz

    #18226074

    hoe zit je koppelingschakelaar aangesloten? waar zit de koppelingsschakelaar? foto?

    #18226075

    die zit bij direct aan contact (geschakelde +)

    #18226076

    Dus geen echte schakelaar, maar gewoon netjes doorgelust haha. Nee sorry, dat is het probleem niet… Want zo heb ik het ook aangesloten

    #18226077

    alles waar een plus op moet staat bij mij op een geschakelde plus
    weet niet of dat nog wat uitmaakt

    #18226078

    nee prima, die zit goed. is je remlicht schakelaar inorde,maw branden je remlichten ook ?

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 28)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.