Cruise control Corsa C 1.2 Twinport 2005

Forumindex Forums Modellen Corsa Cruise control Corsa C 1.2 Twinport 2005

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur

Hallo iedereen,

Ik zal mij even voorstellen. Ik ben Lars uit Amersfoort en ben al anderhalf jaar eigenaar van een Opel Corsa C 1.2 Twinport uit 2005.
    Nou heb ik een paar vragen. Graag zou ik cruise control willen in mijn Corsa. Na op internet te hebben gezocht kwam ik er achter dat sommige modellen van de Corsa hierop voor bereid zijn.

Helaas heeft mijn Corsa geen koppelings schakelaar. Wel heb ik een elektrisch gaspedaal (wat volgens internet voordelen heeft met betrekking tot CC). Wel heb ik de CC stick gekocht maar nog niet gemonteerd.

Vandaag ben ik bij mijn garage geweest om hem uit te laten lezen en kijken of zij er wat mee konden. Nou hebben ze de software omgezet voor de CC. Maar helaas bleek er geen kabel te lopen voor de koppelings schakelaar.

Nou is mijn vraag of het op een of anderen manier mogelijk is om alsnog CC te installeren? Misschien zonder koppeling schakelaar? Of is het mogelijk om de kabel zelf te trekken? Ook las op internet dat als je een elektrisch gaspedaal hebt, je geen koppelings schakelaar nodig hebt? Klopt dit?

Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Groetjes Lars

Dan zit de voorbereiding qua bekabeling er niet helemaal in, dan kom je kabels bij te trekken, ik weet dat er ergens een how to is om dit te doen, ik heb dit ook overwogen te doen maar achteraf toch niet gedaan omdat het toch wel veel werk is en ik amper autobaan rijd

Ik zelf twijfel er ook nog over maar je hebt de hendel gekocht en na de garage geweest enzo maar heb je überhaupt een kabel liggen bij je stuurkappen voor die cc aan te sluiten???
    Als dit niet zo is moet je inderdaad kabels gaan leggen en je ecu open maken en gaan solderen en tot nu toe ben ik afgehaakt wegens ecu open maken.

Kabels liggen er niet, heb t zelf met vairiant wel eens aan gezet, stuurschakelaar had ik nog liggen maar het hele verhaal werkte niet, dus weer eruit geprogrammeerd

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.