coscast kop

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17223366

    ben bezig een c20let op te bouwen. en wil echt alles knap hebben en flink vermogen eruitvandaan halen.

    nu zit ik met de cilinderkop.
    ik heb een gereviseerde coscast gekocht.

    alleen zitten er stalen klepgelijders in.
    standaart klepveren.
    en hydraulische klepstoters.

    maar als ik nou flink vermogen eruit wil halen.
    is het dan nodig om vaste klepstoters te gebruiken of voldoen de hydraulische?
    ik heb er hier namelijk nog nooit iemand over gehoort.

    ik heb ook wel eens iets gehoort over het gebruiken van de c20xe nokkenassen. deze zouden meer kleplift geven?
    zijn ze dan zo uit te wisselen of komt er meer bij kijken?

    graag alleen reageren uit ervaring.

    #17697783

    Bij mij is er alleen een XE inlaat nokkenas ingegaan. Die was 1 op 1 uit te wisselen. Zou niet weten waarom de uitlaat ook niet 1 op 1 uit te wisselen zou zijn want volgens mij kan het gewoon. De cilinderkoppen zijn het zelfde meende ik.

    #17697784

    XE inlaat geeft vermogen, zet er wel een verstelbaar tandwiel op.

    uitlaat XE kan ook, enkel een kkk16 schijnt hier niet al te fijn op te reageren.

    #17697785

    Om veel vermogen te draaien ben je niet verplicht om met mechanische stoters te rijden hoor. Ligt er maar net aan wat voor nokkenassen je monteerd. Als je nokkenassen met mechanisch profiel moet je uiteraard wel vaste stoters monteren.

    Heb volgens mij weleens ergens gelezen dat je een xe inlaat as 7 graden moet vervroegen maar dat weet ik niet helemaal zeker.

    #17697786

    origineel gepost door youri_corsa_gsi
    Om veel vermogen te draaien ben je niet verplicht om met mechanische stoters te rijden hoor. Ligt er maar net aan wat voor nokkenassen je monteerd. Als je nokkenassen met mechanisch profiel moet je uiteraard wel vaste stoters monteren.

    Heb volgens mij weleens ergens gelezen dat je een xe inlaat as 7 graden moet vervroegen maar dat weet ik niet helemaal zeker.

    ja 7 graden is ongeveer een halve nokas tanwiel tand.
    dit doe je om de klepoverlap te verkleinen

    #17697787

    ik rijdt met beide xe assen erin met k16 zonder probleem, 265pk 330nm met standaard timing en tandwielen.

    Je moet ff dit documentje zoeken via google of hiero:
    TOV76.tech_LPDF.pdf
    Staat alles in wat je wilt weten over xe assen.

    En klepstoters blijven bij mijn nieuwe motor gewoon hydro en ga ook ruim over de 400pk heen is de bedoeling.

    Owh definieer ff wat jij flink wat vermogen noemt. :vertag

    #17697788

    zolang je de toerental niet extreem verhoogd is hydro prima!!

    #17697789

    ik wil uiteindelijk wel rond de 350 pk gaan zitten.

    #17697790

    Peanuts, gewoon hydra rijden met XE inlaatnokkenas met instelbaartandwiel.

    #17697791

    waarom eigenlijk alleen de inlaat nokkenas en niet de uitlaat?

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.