CORSA2L16VALVE zijn corsatje A op NOS

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling CORSA2L16VALVE zijn corsatje A op NOS

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 224)
  • Auteur
    Berichten
  • #17395006

    morgen hopelijk blok halen. en al men ARP bouten. Die ligt al van maandag op me te wachten ma voel me te ellendig om zover mee mijne auto te rijden. Zit al de ganse week mee ne serieuze griep

    dus hopelijk kan ik morgen eindelijk gaan

    greetz

    #17395007

    ze hebben hier juist mijne blok terug binne gesmeten se.
    wat is er aan gebeuurd

    -bovenkant blok gevlakt (was een beetje oneven)
    -onderkant gevlakt zodat met carterpan zeker goed afsluit
    -kant oliepomp gevlakt + ook waar de pijp van de oliepijlstok moet komen
    -blok geboord van 86 naar 87 mm
    -blok gehoond

    en al men ARP bouten zijn er ook bij
    -headstuts voor de cilinderkop
    -8 vliegwielbouten
    -en de krukas stuts

    nu men engels is bijschaven om die uitleg te kunne lezen

    picas

    greetz

    #17395008

    nette bouten, die moet ik ook nog eenkeer hebben :D

    #17395009

    origineel gepost door corsaboy
    nette bouten, die moet ik ook nog eenkeer hebben :D

    die zijn wel makkelijk,blijft de draad in het blok heel:thumbup

    #17395010

    scan de beschrijving en ik kan hem voor je vertalen.

    #17395011

    origineel gepost door max
    scan de beschrijving en ik kan hem voor je vertalen.

    :hmmz even cdtje gaan zoeken dan om mijne scanner te instaleren als die nog werkt. En kijken of die op :fy1windows Vista werkt

    dank je max zal van de week proberen.

    greetz

    #17395012

    gisteren me een setje velgen gekocht. Men Eigen velgen die ik 5 jaar geleden verkocht heb. Zijn wel nimmer in de staat van hoe ik ze verkocht heb, maar ik ga ze wit laten coaten

    als er iemand weet waar ik nieuwe centercaps kan vinden laat het me maar weten. mogen ook gewoon egale zijn.

    greetz

    #17395013

    Als je gewoon egale ook goed vindt, moet je gewoon ff een passende vinden. Heb ze zelf gebruikt van Volkswagen. Ff het embleempje eraf gewipt de boel geschuurd en gespoten en hoppa mooie egale naafdopjes!

    Dikke bouten trouwens, goed werk! Succes met de opbouw.

    #17395014

    Instalatie methode voor cilinderkop tapeinden.

    190.000 PSI 7/16 inch diameter.

    1. om een goede schroef verbinding en juiste aanhaalmomenten te verzekeren, reinig eerst alle schroefdraad en her-tap alle schroefdraad. Het her-tappen van de schroefdraad alleen indien nodig.
    2. Reinig en controleer het materiaal voor instalatie. Acht op defecten of transport schaden, plus een goede passing, lengte en afmeting.
    3. a. Als de cilinderkop tapeinden in een koelkanaal eindigen, smeer dan ARP THREAD SEALER op de tapeinden en in de gaten in het blok.
    b. Als de cilinderkop tapeinden in een blind gat eindigen, smeer dan de draad, moeren en ringen/revetten in met ARP MOLY ASSEMBLY LUBRICANT of 30wt motorolie.
    c. Draai de cilinderkop tapeinden in het blok „ALLEEN HANDVAST“.
    P.s. Loctite kan gebruikt worden indien een vaste verbinding van de tapeinden gewenst is. De bevestigingsmaterialen moeten echter compleet vastgedraaid worden voordat de Loctite uitgehard is.
    4. Monteer de cilinderkoppen en controleer voor een vrije passing en of alles in lood staat.
    5. ARP adviseert het gebruik van ARP MOLY LUBRICANT of indien niet anders mogelijk een zeer geode kwaliteit Moly lubricant in plaats van motorolie. Dit is vawege de hogere weerstand op de tapeinden danwel de inconstitentheid in de klemkracht op de bevestigingsmaterialen wanneer er motorolie (of een lage kwaliteits smeermiddel) gebruikt wordt.
    Voorspanning (aanhaalmoment) Aanbevelingen.
    A. Aanhaalmomenten zijn gebaseerd op 75% van de maximale treksterkte van de bevestigingsmaterialen. Gebruik de aanhaalvolgorde van de autofabrikant. Gebruik NIET de aanhaalmomenten van de fabrikant. De moeren aanhalen met 70 ft lbs (94.9 Nm) bij gebruik van ARP MOLY ASSEMBLY LUBRICANT (of ARP THREAD SEALER) of 85 ft lbs (115.2 Nm) bij 30W motorolie.
    B. Vanwege de uitzettingscoefficient van ALUMINIUM, is het aanbevolen dat het aanhaalmoment 65 ft lbs (88.1 Nm) is met ARP MOLY ASSEMBLY LUBRICANT (of ARP THREAD SEALER).

    Gebruik geen andere Moly lubricant. Gebruik alleen ARP MOLY LUBRICANT anders kan koppakkingschade ontstaan.

    Instalatie methode voor hoofdlager tapeinden.

    190.000 PSI 10mm diameter.

    1. om een goede schroef verbinding en juiste aanhaalmomenten te verzekeren, reinig eerst alle schroefdraad en her-tap alle schroefdraad. Het her-tappen van de schroefdraad indien nodig.
    2. Reinig en controleer het materiaal voor instalatie. Acht op defecten of transport schaden, plus een goede passing (lengte en afmeting).
    3. Draai de hoofdlager tapeinden in het blok „ALLEEN HANDVAST“ met gebruik van olie of instalatie Lube (vet).
    P.s. Loctite kan gebruikt worden indien een vaste verbinding van de tapeinden gewenst is. De bevestigingsmaterialen moeten echter compleet vastgedraaid worden voordat de Loctite uitgehard is. Smeer de draad, moeren en ringen/revetten in met ARP MOLY ASSEMBLY LUBRICANT
    6. Controleer voor een vrije passing en of alles in lood staat bij de lagerkap montage.
    7. ARP adviseert het gebruik van ARP MOLY LUBRICANT of indien niet anders mogelijk een zeer geode kwaliteit Moly lubricant in plaats van motorolie. Dit is vawege de hogere weerstand op de tapeinden danwel de inconstitentheid in de klemkracht op de bevestigingsmaterialen wanneer er motorolie (of een lage kwaliteits smeermiddel) gebruikt wordt.

    Voorspanning (aanhaalmoment) Aanbevelingen.
    C. Aanhaalmomenten zijn gebaseerd op 75% van de maximale treksterkte van de bevestigingsmaterialen. Gebruik de aanhaalvolgorde van de autofabrikant. Gebruik NIET de aanhaalmomenten van de fabrikant. Controleer de lijnboring voor de juiste afmetingen en rondheid. 60 ft lbs (81.3 Nm) bij gebruik van ARP MOLY ASSEMBLY LUBRICANT

    Gebruik geen andere Moly lubricant. Gebruik alleen ARP MOLY LUBRICANT gebruik van andere Vetten kan andere resultaten geven.

    #17395015

    zoals die voorbumper vast zit, kom je daar mee door de apk?
    of moet er net als met hoodpins zo’n rubberflappie overheen?

    origineel gepost door max
    Gooi die dingen van M-tech er maar onder uit. Als je met sper en slick gaat werken dan kunnen ze al breken bij de Burn-out (eigen ervaring).

    zelfs zonder sper en op rallyslicks brak die van Jim al tydens RAM

    #17395016

    Hartelijk dank Max je bent de max :afro

    bij mij houden ze nog steeds. maar ik moet toch een paar spullen bestellen bij Astley en heb morgen VISA. dan bestel ik me een een setje aandrijfassen op reserven. Homokineten heb ik nog genoeg op reserve liggen. maak ik me wel kant en klare aandrijfassen klaar en die zijn toch vervangen op 7min. Aangezien ik toch steeds men Camionet bij heb met matriaal op races.

    hier is geen apk. corsa is oldtimer en moet nimmer naar de keuring hier. mooi een Oltimerplaat ertegen en niks meer ombouwen.

    greetz

    #17395017

    @max uit de 2 vertalingen kan ik uit maken dat je direct de moeren op de aangegeven nm moet trekken. nimmer zoveel ° bij draaien zoals bij de orgineel? of ben ik mis?

    En ten 2de bij de eerste uitleg staat een A en B op laatste met 2 verschillende sterkten aanhaalmomenten. moet ik de B gebruiken omdat de cilinderkop uit alu is of gewoon de A?


    @Mayhem
    mijn aandrijfas houd het zo al 3 sprintseizoenen nu op 210pk + 75pk shot NOS en intermediums (rallybanden)

    greetz

    #17395018

    @ max:

    Yield strength is niet de treksterkte van het materiaal maar de vloeigrens. Tensile strength is de treksterkte.

    de groeten,

    Dennis

    #17395019

    @ Dennis, Thank je hebt gelijk.

    @ Tim, Dit is een vraag die je neer zou kunnen leggen bij ARP. Gezien de meerdere mogelijke combinaties.

    1- IJzeren blok, IJzeren kop.
    2- IJzeren blok, Aluminium kop.
    3- Aluminium blok, Aluminium kop

    #17395020

    vandaag hadden ze op werk men rolkooi gestraald

    daarstraks even met ne kameraad alles geschuurd dat het wat glad is en het eindresultaat gladder is.
    ook het plaatwerk van mijne kameraad zijne motorblok van zijne kever. (word ook eeen dragbakje met meer dan 150pk)

    morgen dus even alles snel spuiten in het wit se?
    en dan is dat ook al klaar

    greetz

    #17395021

    kooi is gespoten in wit kleurke (RAL 9003). na het weekend de platen is spuiten in de auto die ik erin gelast heb en ze uitspuiten op de bodem. want heel mijne binnekant is kaal en in kleur gespoten, en wil dit zo een beetje fatsoenlijk proberen te houden.

    #17395022

    ben benieuwd..
    en nu snel foto’s plaatsen haha

    #17395023

    voila

    greetz

    #17395024

    nice

    #17395025

    Ik zal er dus vanuit gaan dat je morgen niet in Brustem zal zijn?
    Maak niet veel uit er komen nog genoeg sprints.

    Greetz.

    #17395026

    jawel ben daar hoor. ga direct vertrekken. Om zelf te rijden idd niet. zal wachten zijn tot half mei denk ik/ hoop ik. Men doel ik King of Europe 2008 in juni.
    wil me in de top5 proberen te rijden van qualificaties voor de street klasse. (trager dan 12sec)

    ik heb afgesproken in Brustem met yves. zijne skyline komt naar mij om zijn rolkooi binnenin zijne auto te spuiten. leuk werkje. alles afplaken en tussen de buizen kruipen om overal aan te kunnen.:o

    greetz

    #17395027

    even een vraagje… wat is een blok bleuprinten?

    en een kleine update
    -toerenteller mee shiftlight besteld (had de shiftlamp nodig en voor 24 euro konde ni gekl… zijn):cool: is er intussen al
    -Glyco lagerschalen besteld voor krukas en drijfstangen
    -H-Beam drijfstangen zijn ook onderweg

    en huis gekocht:afro. dus zal een beetje zien zijn wa ik doen. maar King of europe zal ik wel halen

    greet

    #17395028

    bleuprinten is volgens de originele specificaties bouwen

    vroeger waren die tekeningen blauw:bleuprint

    #17395029
    #17395030

    dus gewoon ne deftige motor balancering. is al gebeurd dusja. Weer iets bijgeleerd van benaming.

    merci

    greetz

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 224)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.