Corsa TR staat te hoog op poten

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa TR staat te hoog op poten

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17235328

    Goede avond,

    Mijn ouders hebben een Corsa TR 1.2 welke we vorig jaar opgeknapt hebben, maar hij staat zo hoog op z’n wielen dat ze naar positief camber gaan.
    De oude veren van mijn corsa A3 zaten eronder met de originele TR poten(originele veren waren gebroken).
    Om hem lager te krijgen hebben we van de sloop van een lichte uitvoering veerpoten met veren eronder gezet, maar hij staat nog steeds even hoog.

    Hoe krijgen we hem weer op normale hoogte?
    Is er iets met een TR anders dan een gewone 3 deurs??

    Groet,
    Willem

    #17851067

    Ik heb even zitten scharrelen bij onderdelendirect.nl
    A3 Hatchback en A3 Sedan zouden dezelfde veren moeten hebben als een A2 TR.
    Enige uitzondering is de GSi uitvoering, die heeft andere veren.
    Zijn jouw A3 veren toevallig van een A3 GSi af gekomen? Dat model is namelijk zwaarder ivm versteviging en een iets grotere motor.

    Btw, volgens mij staat een TR of Sedan ook standaard iets hoger op de poten dan een Hatchback. We hebben beide (Sedan en TR) hier gehad, en tov een HB leken ze altijd hoger iig.

    #17851068

    een setje verlaging veren kost ook niet de wereld,

    mijn hatchback heeft ook onwijze postieve camber waardoor hij veter licht stuur en zenuwachtig is in de bocht,

    ik wil graag meer negatieve camber hoe is dit mogelijk?

    #17851069

    [rquote=1909410&tid=145982&author=kiyamizio]een setje verlaging veren kost ook niet de wereld,

    mijn hatchback heeft ook onwijze postieve camber waardoor hij veter licht stuur en zenuwachtig is in de bocht,

    ik wil graag meer negatieve camber hoe is dit mogelijk?

    [/rquote]
    Verlagen ;) Daardoor draait het wiel ten opzichte van de lengte-as van de auto (ergo, negative camber)

    Of camberplates, maar volgens mij kan dat alleen op de achter-as.

    #17851070

    voor kan je gewoon zelf de camber stellen.

    maar idd gooi hem omlaag,

    schroefsetje kost je de kop al niet,

    of desnoods een setje veren.

    #17851071

    Mocht je intresse hebben in echt lage achter veren?

    Ik ga ze volgende week bestellen bij Gaz engeland

    4,5inch 250lb kosten ong 100euro!!

    Grt

    #17851072

    Bedankt voor de reacties, het wordt dus toch verlagen.

    Heeft iemand nog een setje veren dat 30mm verlaagd?
    Zoals ik zei, het is voor mijn ouders, dus moet echt niet zo laag worden als mijn corsa.

    #17851073

    Geloof me een setje dempers en veren die hem 30 mm verlagen, daar wordt hij echt niet stug van.
    Of misschien beter een schroefsetje nemen, een V-Maxx setje kost ook niet de wereld.

    #17851074

    ik heb wel een setje -50 veren liggen voor achter :P

    eventueel heb ik het orginele spul onder mijn TR vandaan ook nog liggen dus orginele TR voorpoten , achterschokkers en veren ( ik rijd nu met schroefset ) .

    #17851075

    Moeten gewoon normale 30mm verlagingsveertjes zijn, mn vader gaat er echt geen schroefset onder zetten, en 50mm is ook net even te laag, ze klagen alles al bij elkaar als ze in de mijne rijden…

    #17851076

    Schroefsetje van V-maxx of TA Technics is meestal net zo duur als een los setje nieuwe verlagings veren. :P

    #17851077

    Anders een ring afslijpen:D

    Ik zou geen geld uitgeven aan 3cm verlaging, dat is haast niets.

    #17851078

    Ring afslijpen…. mafkees :argue
    Is gevaarlijk en APK afkeur etc..

    #17851079

    Camber kun je ook instelbaar maken op een standaard veerpoot door 1 van de 2 gaten waar je fusee in komt op te boren. Dan wordt de boel wel verstelbaar.

    #17851080

    [rquote=1914283&tid=145982&author=CorsaTR]Anders een ring afslijpen:D

    Ik zou geen geld uitgeven aan 3cm verlaging, dat is haast niets.[/rquote]
    Ring afslijpen, met het risico dat de bende los klapt ja… Lekker veilig.
    Gaat de APK keurmeester ook helemaal top vinden…

    Ik zou echt wel geld uitgeven aan -30mm verlaging.
    Het lijkt niks op papier, in het echt zie je het echt wel.
    Daarbij zijn goede veren belangrijk als het lager moet. Maakt echt alle verschil wat comfort betreft, zelfs als het maar om 30mm gaat.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.