corsa met saab turbo motor

Forumindex Forums Modellen Corsa corsa met saab turbo motor

24 berichten aan het bekijken - 26 tot 49 (van in totaal 49)
  • Auteur
    Berichten
  • #17502593

    pff, tjah heb er 3 jaar geleden over nagedacht..

    zit nu toch maar een c20ne in…

    #17502594

    Ik ben ze ook een paar keer tegenkomen in een R32, maar ze zijn duidelijk te onderscheiden van “normale” burgers.

    Een aantal van de R32 golf 5 van de klpd hebben een aangepaste einddemper. ipv de dubbele pijp in het midden zichtbaar hebben ze een dichte achterbumper zoals een diesel heeft:vertag die gasten die ook met wegmisbruikers meerijden van politie haaglanden kom ik vaak op de A2 tegen hebben geen einddempers zichtbaar.

    pas als ze gasgeven hoor je de bekende V6 roffel:wub

    dus ik laat een snelle auto altijd ff voorbij gaan en kijk goed naar binnen voordat ik ze ga pesten haha. Ook omdat aanklampen makkelijker is dan bij wegrijden. r32 is met een b c20xe net bij te houden als je goed schakelt en net iets eerder het gas op kan…

    #17502595

    ben eens benieuwd wat sjoerdie zijn 3.0 v6 gaat doen zal ook wel lekker rijden in zijn corsa haha

    #17502596

    aardig snelle corsa :wors

    t zullen die gekke zweden eens een keer niet zijn :jerry

    daar komt echt super spul vandaan :wub

    #17502597
    #17502598
    #17502599

    ja eigenlijk wel:hmmz

    #17502600

    origineel gepost door geert666
    Klopt,die 235r heeft een onderblok ,met versnellings bak aansluiting vd GM

    ik snap eigenlijk ook niet waarom niemand dat doet als je dat blok in een kadett of astra legt passen de assen ook zo, aansluiting homokineten is hetzelfde

    Polite agent had gewonnen, die vent was toch kwaad!!

    dus elke B235 past een opel versnellingsbak achter?
    het laatste type schijnt zelfs op E85 310 pk te hebben :o

    #17502601

    origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi

    origineel gepost door geert666
    Klopt,die 235r heeft een onderblok ,met versnellings bak aansluiting vd GM

    ik snap eigenlijk ook niet waarom niemand dat doet als je dat blok in een kadett of astra legt passen de assen ook zo, aansluiting homokineten is hetzelfde

    Polite agent had gewonnen, die vent was toch kwaad!!

    dus elke B235 past een opel versnellingsbak achter?
    het laatste type schijnt zelfs op E85 310 pk te hebben :o

    Zover ik het gezien heb wel, maar op migweb staat dat allemaal ergens

    #17502602

    en bij een astra kadett vectra callibra schijnt het subframe vd saab ook zo te passen

    #17502603

    had ik ook gelezen op een site, stond wat raar omschreven. of het was dat het subframe zo paste, of dat alles zo OP het subframe paste….

    #17502604

    past zo

    #17502605

    Ik heb ook even research na de 2.3t ombouw gedaan.
    Het gatenpatroon van het onderblok en de GM (opel) versnellingsbakken zijn het zelfde van saabs na 94.
    Het is wel gewoon puur een saab-blok enkel is de onderblok gietmal iets aangepast voor de gm-bakken.
    Het zijn goedkope, supersterke blokken welke zonder interne aanpassingen 400pk aankunnen, ook is er goedkoop een aftermarket tuning programma voor de orginele ecu te krijgen.

    In een corsa schijnt het niet te passen zonder slijpwerk, omdat het blok simpelweg te breed is.
    Daarom vraag ik mij af of het subframe van een kadett D (belastingvrij)het zelfde is als dat van een astra, kadett e en calibra.

    #17502606

    je moet de multireim ook eraf halen, en er moeten andere poelies, op dan gaat die in een b corsa, in een a,, moet je de chassis balk ongeveer halveren, dus dat lijkt me niet zo goed!
    volgens mij is kadett d en e zo ongeveer heltzelfde, achter in ieder geval zeker

    #17502607

    In mijn c-kadett komt een Saab 2.3 16v turbo.:agent

    Wat er twee berichtjes hierboven staat klopt, vanaf 1994 wordt er een GM boutpatroon gebruikt in de Saab blokken. Overigens heb je verschillende uitvoeringen in de verschillende modellen Saab liggen. Degene die je moet hebben is de motor met het Trionic5 injectiesysteem erop, dat zijn de sterkste motoren(tot ongeveer 500 pk…:o) De latere Trionic7 motor heeft zwakkere klepstelen en zuigers.

    De motoren zijn veel sterker als een LET, LET is maar een zwak blok vergeleken met de Saab motor. Als je een keer naar de zuigers en krukas van de Saab kijkt weet je waarom.;) Helaas zijn ze ook een stuk lomper en zwaarder…

    Een F28 kan er tegenaan maar heeft wel aanpassingen nodig ivm het hanglager van de lange aandrijfas. Waterpomp is ook een apart ding, steekt flink uit. Blok is erg lang, komt door de distributieketting.

    Standaard heeft zo’n blok maar iets van 200 pk. Bij mij komt er een Holset HX35 op met grotere injectoren(650cc) en een programmeerbaar motormanagement. Iemand met een vergelijkbare setup haalde 426 pk aan de wielen hiermee.:wors Voor mij is 400 pk aan de kruk wel leuk, grip is toch wel een probleem.
    Hier het blok in mijn kadett:

    #17502608
    #17502609

    SR20DET heeft nog wel eens problemen met de klepbediening bij hoge vermogens is mij eens verteld door een Engelse tuner. Op de originele zuigers en drijfstangen kun je ook niet heel veel meer laaddruk zetten als origineel. Voor meer als 350 pk moet je ook veel geld gaan investeren, net als bij een LET dus.

    #17502610

    Dan kan je beter de RB serie nemen.

    RB20DET – twin-cam turbocharged (158 kW (215 PS) @ 6400 rpm, 265 N·m (27.0 kgf·m) @ 3200 rpm)

    sterk onderblok.

    http://www.ripsltd.com/index2.html

    Deze lui zijn gespecialiseerd in RB serie.

    #17502611

    Het klopt inderdaad dat je beter een Trionic 5 kan pakken dan een Trionic 7 zoals giuliettaevo al zei. Dit omdat de blokken inderdaad sterker zijn en omdat de electronica ook iets simpeler is.

    Ook is de T5 makkelijker op te schroeven, dit kan niet zomaar ff met een T7.

    Maar het blok dat giuliettaevo in aan het bouwen is, is een Saab 9000 blok, ook bere sterke blokken en al zeer snel in een grote lompe 9000, laat staan in een C Kadett. :wub

    #17502612

    Mijn blok is een Trionic5 uit een 9000 oid van ’96. ligt alleen een oude type kleppendeksel op omdat ik die mooier vind.:angel
    Bovendien ga ik die bobine cassette van Saab niet gebruiken omdat ik met een ander management ga werken. Mijn blok is het sterkste dat zo geleverd is door Saab, beste cilinderkop en sterkste onderblok.:)

    Oude type Saab 9000 motor (B202)heeft een knik in het onderblok en kan nauwelijks ingebouwd worden in een c-kadett, hangt dan helemaal naar de rembekrachtiger en stuurhuis toe.

    #17502613

    RB series komen oa uit de Skyline. RB26DETT is de motor om te hebben in dit geval, uit de Skyline GT-R R34 bv.

    RB staat overigens voor Race Bred…:afro

    Leuke motors, veel voor te krijgen maar erg prijzig en ook niet byzonder sterk in standaard vorm.

    De Skylines gebruiken bijvoorbeeld keramische turbinewieltjes in de turbo’s en die hebben de vervelende gewoonte uit elkaar te spatten bij drukken over de 1 bar. En als de turbo’s ploffen laten de meeste mensen het gas los waardoor er een vacuum ontstaat in de motor en met een beetje pech de restanten van de turbinewielen opgezogen worden door de motor met een fatale motorschade als gevolg…:(

    Als je tienduizenden euros wilt uitgeven aan heel veel paardjes raad ik eerder aan om een motor uit een E34 M5 te kopen en turboklaar te maken. een 3.6 of 3.8 6 in lijn, niet de latere v8. Zoek maar op youtube op m5 turbo en je komt genoeg moois tegen.:agent

    #17502614

    Jah ik d8cht houd het in de 4 cilinders. Vandaar RB20DET.

    RB25DETT, RB26DETT enz zijn 6 cilinders.
    Die link hierboven, die gebruiken het OHC 3 liter onderblok met een RB25/26 kop. Ook heel veel pony’s :jerry Maar voor de 6 cilinders duits of japans is het beste.

    #17502615

    RB20DET is ook een 6 cilinder….:wtf

    kijk maar

    #17502616

    origineel gepost door giuliettaevo
    RB20DET is ook een 6 cilinder….:wtf

    kijk maar

    Klopt idd, je hebt gelijk. SR is een 4 cilinder. :)

24 berichten aan het bekijken - 26 tot 49 (van in totaal 49)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.