Bouten en moeren is geen probleem, heb het alleen over de remcilinder
Aan een persoon die al bijna 30 jaar in de stock car racing zit ga ik niet twijfelen
En mijn vader heeft vroeger in de bromfietsen en motoren gezeten
Heeft mij altijd geleerd geen kopervet te gebruiken op bewegende delen maar vaseline
Dus je kan lullen wat je wilt maar mijn mening verander je daar niet mee
Als je zelf wel kopervet hiervoor wilt gebruiken moet je zelf weten :thumbup
Ik blijf het afraden…
Remcilinder? IN de remcilinder? Om de zuiger heen/weer te laten schuiven?
Want wij praten hier volgens mij allemaal over kopervet OP de kop van de remcilinder wat tegen de piepplaatjes aandrukt… Daar is echt niks mis mee hoor.
Kopervet op bewegende delen is inderdaad niet handig, want daar is ’t niet voor.
Nee, ik heb het inderdaad ook niet over de remcilinder! Dat is ook zeker niet aan te raden, voor de remcilinder heb je van dat speciale vet van ATE of siliconenvet.
Denk dat hier sprake is van een misverstand :jerry Glijdende deel van de remzuiger moet geen kopervet aan idd, de kopse kant doe ik altijd wel.
Indd dacht dat jullie de hele remcilinder er mee deden :jerry
dus kreeg een :wtf momentje
kopse kant kan geen kwaad maar zelf blijf ik ook daar met kopervet uit de buurt :D
Die gast van Wheeler dealers doet ook altijd een klein beetje op de kant van je remblok die door de zuiger wordt aangedrukt.
Tegen het piepen…
iig. De conclusie van het verhaal over kopervet was geloof ik dat teveel op verbindingen die erg warm worden (als bijvoorbeeld je remmen) op de lange duur muurvast komen te zitten. Maar volgens mij doet vaseline precies hetzelfde ;)