corsa gsi x16xe koud probleem

Forumindex Forums Modellen Corsa corsa gsi x16xe koud probleem

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17268710

    hoi.

    ik heb voor de winter een dikke gsi aangeschaft.
    treft dr 1 uit 95 met de ecobwegh motor (x16xe)
    nu heb ik t probleem, ofja eigelijk de corsa heeft t probleem dat als hij koud is, hij een beetje beroerd loopt.

    denk dan stotteren en op 3 cilinders lopen als ik het gas wat verder in duw.
    zodra ik m koud gestart heb, hoor je ook de stofzuiger aangaan, zodra deze uit is heb ik t idee dat t beroerd lopen ook minder is. maar dat kan natuurlijk ook mee te maken hebben dat hij al warm is.

    verder heb ik zo t idee als hij warm is, en in trap m goed door dat hij niet zuiver loopt. of het klinkt gewoon zo en moet ik niet klagen.

    wat me ook op viel, is (nadat ik het motormanagementlampje erweer in heb gedaan) hij bij (vanuit hoog toeren komende) gas los = motorlampje aan…. gaat pas uit als ik contact uit en weer aan doe zegmaar……

    zo, mooi verhaal, iemand die me wat duidelijkheid kan scheppen?

    t enigste wat ik weet is dat ik bij dit type blok overal gigatisch kloten bij kan komen.

    mijn dank is groot

    #18258144

    Dat ie wat beroerd loopt op het moment dat de secundaire luchtpomp aan is, komt omdat de motor dan op 10graden na ontsteking draait bij lagere toerentallen.

    Dat is goed merkbaar.
    De motor loopt dan rumoerig en rommelig en lijkt wat vermogen te missen.

    Opzich niet vreemd.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    #18258145

    kan ik inkomen, als zijn onsteking verlaat word dat hij beroerd loopt., zwaar, vermogen missend.
    maar dan stottert hij nog wel, en op 3 cilinders lopen hoger in toeren lijkt mij persoonlijk niet iets wat verwijten valt aan een “verkeerde” onsteking tijdstip….?

    kijk, als hij alleen als het koud is vermogen inhoud vin ik niet erg, maar dat stotteren is wel eritant, en ben bang dat het erger gaat worden…

    ik was eigenlijk ook bang dat er direct iets als EGR geroepen word….. veel van gehoord, maar zou dit ook een deel vna reden kunnen zijn?
    alhoewel hij als hij warm is verder wel stotterloos loopt.. enkel heb ik persoonlijk het idee dat hij zuiverder zou moeten lopen. maar dat weet ik niet …..

    #18258146

    Bougiekabels en bougies eens vervangen

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    #18258147

    @wim-v6 wrote:

    Bougiekabels en bougies eens vervangen

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    Een verdelerkap met rotor is waarschijnlijk ook verstandig..
    Maar zou eerst even kijken hoe de kap er van binnen uitziet.

    #18258148

    Bougies besteld verdelerkapje en zal ik morgen ok is bekijken. Nog meer dingen het bezichtigen waard??

    #18258149

    Verdelerkap heeft ie niet.
    Deze heeft 2 dubbele bobines in een blok.
    DIS heet dit (Direct Ignition System).
    Deze kun je enkel vervangen, niet repareren.

    Meestal zijn de kabels het probleem bij deze motoren.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    #18258150

    Kijk daar ga ik al. Zal dat ook eens proberen dan. Het probleem lijkt me dan niet bij de DIS te zitten. Dan zou hij het warm ook hebben lijkt mij. Thx!

    #18258151

    Ja kan, denk niet dst t de DIS is, meestal de kabels.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    #18258152

    Hey wim. Bedankt voor de tips he! Je had gelijj de kabels vervangen en geen gestotter meer. Ook ff nieuwe distributie erop geknalt, k kan weer n setje hoop ik. Af en toe brand nog wel t mm lampje, foutcodes zitten er genoeg in. Spanning hoog bij injector 4 en laag bij bobine ofzo en meer zulke gein. Ook heeft hij het over injector 5? Tis maar n 4 cilindrr. Betreft dit een koudstart injector oid?

    Hij loopt verder wel goed dus veel aandacht zal ik er niet aan schenken. Zal direct niet kapot lopen door n lampje haha

    Hoe wis ik zelf trouwens de foutcodes. Accu klemmen er af?

    #18258153

    Leg eens een extra massakabel aan.

    Toevallig ook foutcode 93?

    #18258154

    Zo uit mn hoofd zat die er ook tussen ja. Heb wel een lijstje waar ik ze heb opgeschreven.

    Extra massa van chassis naar motor bedoel je?

    #18258155

    Verkeerde lijst gelezen denk ik.
    Injector 5 bestaat niet.

    Wissen kan met een uitleesapparaat

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    #18258156

    dit stonden er aan foutcodes in:

    12 (maar dat is dus begin)

    28 Injector valve 4 High voltage
    47 Air pump relay Low voltage
    Linear EGR Position (XEV systems) Faulty (maar ik heb xe dus dit is niet van mij voor toepassing lijkt mij)
    85 Injector valve 5 Low voltage
    43 Linear EGR system (XEV systems) Faulty (ok weer xev…..)
    84 Injector valve 4 Low voltage
    63 Inlet manifold valve 1 High voltage
    EST Line coil cylinder 2&3 (M2.8 / XEV systems) Low voltage
    64 EST Line coil cylinder 1&4 (M2.8 / XEV systems) Low voltage
    29 Injector valve 5 High voltage
    93 vHall Effect Switch (HES) Low voltage
    35 Idle Speed Control Valve (ISCV) Poor or no idle speed control
    19 RPM signal (crankshaft sensor) Incorrect signal (mijn toerenteller doet t gewoon goed.
    24 Vehicle speed sensor (VSS) No signal (mechanisch, en werkt ook gewoonO)
    22 Throttle position sensor Low voltage

    12

    en hier de link waar ik mijn foutcodes lijst heb weg getoverd.:

    eerdaags moet ik de bodem ff lassen, zal ik direct kijken of ik een massakabel extra kan plaatsen (y)

      12 Initiation of diagnosis. n/a
      13 Oxygen sensor No change in voltage/open circuit.
      14 Coolant Temperature Sensor (CTS) Low voltage
      15 Coolant Temperature Sensor (CTS) High voltage
      16 Knock sensor 1 No change in voltage
      17 Knock sensor 2 No change in voltage
      18 Knock control unit No signal, Engine Control Unit (ECU) fault
      19 RPM signal (crankshaft sensor) Incorrect signal
      21 Throttle position sensor High voltage
      22 Throttle position sensor Low voltage
      23 Knock sensor module n/a
      24 Vehicle speed sensor (VSS) No signal
      25 Injector valve 1 High voltage
      26 Injector valve 2 High voltage
      27 Injector valve 3 High voltage
      28 Injector valve 4 High voltage
      28 Fuel pump relay Low voltage
      29 Injector valve 5 High voltage
      31 Engine RPM signal (crankshaft sensor) No signal
      32 Injector valve 6 High voltage
      32 Fuel pump relay High voltage
      33 Inlet manifold pressure sensor Voltage too high
      34 Exhaust Gas Re-circulation (EGR) valve Voltage too high
      34 Manifold Absolute Pressure (MAP) sensor Low voltage
      35 Idle Speed Control Valve (ISCV) Poor or no idle speed control
      36 Incorrect RON/Octane setting Damaged RON plug or bad connection.
      37 Engine self-diagnosis (fault code light) Low voltage
      38 Oxygen sensor Voltage low (1990 model year on)
      39 Oxygen sensor Voltage high (1990 model year on)
      41 Vehicle speed sensor (VSS) Low voltage
      41 1 gear ident switch (C20LET systems) Low voltage
      41 EST Line coil cylinder 2&3 (M2.8/XEV systems) High voltage
      42 Vehicle speed sensor (VSS) High voltage
      42 1 gear ident switch (C20LET systems) High voltage
      42 EST Line coil cylinder 2&3 (M2.8 / XEV systems) High voltage
      43 Linear EGR system (XEV systems) Faulty
      44 Oxygen sensor Air/fuel mixture too lean (weak)
      45 Oxygen sensor Air/fuel mixture too rich
      46 Air pump relay High voltage
      47 Air pump relay Low voltage
      47 Linear EGR Position (XEV systems) Faulty
      48 Battery voltage Low voltage
      49 Battery voltage High voltage
      51 ECU Programmable memory PROM error, hardware failure
      52 Engine check light; final stage (fault code light) High voltage
      53 Fuel pump relay Low voltage
      54 Fuel pump relay High voltage
      55 Engine Control Unit (ECU) fault Renew Engine Control Unit (ECU)
      56 Idle Speed Control Valve (ISCV) Short to earth
      57 Idle Speed Control Valve (ISCV) Interruption
      59 Inlet manifold valve 1 Low voltage
      61 Fuel Tank Vent Valve (FTVV) Low voltage
      62 Fuel Tank Vent Valve (FTVV) High voltage
      63 Inlet manifold valve 1 High voltage
      63 EST Line coil cylinder 2&3 (M2.8 / XEV systems) Low voltage
      64 EST Line coil cylinder 1&4 (M2.8 / XEV systems) Low voltage
      65 Carbon Monoxide ( CO ) potentiometer Low voltage
      66 Carbon Monoxide ( CO ) potentiometer High voltage
      67 Throttle valve switch – idle position switch Low voltage – switch not opening
      68 Throttle Switch (TS) – idle contact Idle switch not opening
      69 Air Temperature Sensor (ATS) Low voltage
      71 Air Temperature Sensor (ATS) High voltage
      72 Throttle Switch (TS) – full load contact High voltage – Full load switch not running
      73 Air Flow Sensor (AFS) Low voltage
      74 Air Flow Sensor (AFS) High voltage
      75 Transmission switch – torque control Low voltage
      76 Automatic Transmission (AT) torque control Engaged long, ignition retard long
      79 Traction control unit Incorrect ignition/injector cut-off
      81 Injector valve 1 Low voltage
      82 Injector valve 2 Low voltage
      83 Injector valve 3 Low voltage
      84 Injector valve 4 Low voltage
      85 Injector valve 5 Low voltage
      86 Injector valve 6 Low voltage
      87 Air Conditioning (AC) cut off relay Low voltage
      88 Air Conditioning (AC) cut off relay High voltage
      89 Oxygen sensor heater Low voltage
      91 Oxygen sensor heater High voltage
      92 Camshaft sensor failure (XEV systems) Faulty
      93 Hall Effect Switch (HES) Low voltage
      94 Hall Effect Switch (HES) High voltage
      95 Hot start valve Low voltage
      96 Hot start valve High voltage
      97 Traction control unit – ignition/injection cut off Incorrect signal – high voltage
      98 Oxygen sensor Open circuit, wiring break
      99 Code unknown n/a
      113 Turbo boost control Boost presure high, out of range
      114 Idle boost valve Above upper limit
      115 Full boost pressure Below lower limit
      116 Boost pressure Above upper limit
      117 Wastegate valve Low voltage
      118 Wastegate valve High voltage
      121 Oxygen sensor 2 Lean exhaust, weak mixture
      122 Oxygen sensor 2 Rich mixture/exhaust
      123 Inlet manifold valve 1 Blocked
      124 Inlet manifold valve 2 Blocked
      132 Exhaust Gas Re-circulation (EGR) valve Incorrect signal
      133 Exhaust Gas Re-circulation (EGR) valve 2 High voltage
      134 Exhaust Gas Re-circulation (EGR) valve 2 Low voltage
      135 ‘Check engine’ lamp (fault code lamp) Low voltage
      136 Engine Control Unit (ECU) n/a
      137 Engine Control Unit (ECU) box High temperature
      141 Secondary air pump Not enough air
      142 Secondary air pump Air without pump
      143 Immobiliser function in ECU No or incorrect signal
      144 No immobiliser signal recived Faulty unit or break in wiring
      145 Incorrect immobiliser signal received Faulty unit or break in wiring
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.