Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › corsa gsi cilinder probleem
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 11 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 jaren, 9 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
21 februari 2015 om 21:02 #17270681
ik heb al bij 2 motorblokken de cilinders verbrand
zo erg dat er metaal deeltjes in de blokken komen
we hebben al veel dingen geprobeerd en vervangen
zelfs de computer opnieuw geprogrameerd niets
helpt in de cilinders word het te heet en verbranden.
is er iemand dat hier iets over weet en hoe ik het kan oplossenhoop op reactie of de gouden tip
21 februari 2015 om 21:04 #18274882Ook welkom :sleeping
21 februari 2015 om 21:05 #182748832 complete motorblokken ”verbrand”?
wel olie erin gedaan?
21 februari 2015 om 21:30 #18274884Ja olie er in gedaan zelfs nieuwe bobine zelfs de garage
staat met de handen in de haren die weten de probleem niet
Ik hoop dat jullie wel een idee hebben wat er aan de hand is21 februari 2015 om 21:47 #18274885originele blokken of is er al wat aan gedaan??
powerbox, nokken enz….ze verbranden niet zomaar……
21 februari 2015 om 21:57 #18274886Originele blokken toen hebben we computer na gekeken er was in gekloot weer recht gezet en nog steeds de zelfde probleem de motor lamp en tc branden en wordt weer te heet
21 februari 2015 om 23:59 #18274887Koelvloeistof?
22 februari 2015 om 00:35 #18274888Dat zit ook nieuwe in zoals de olie alle vloeistof zit er nieuw nieuwe pakking op de kop nieuwe bougie
22 februari 2015 om 01:28 #18274889@corsa roy wrote:
Dat zit ook nieuwe in zoals de olie alle vloeistof zit er nieuw nieuwe pakking op de kop nieuwe bougie
misschien beetje vage vraag maar….
heb je wel voldoende oliedruk?? wordt de olie goed rondgepompt??
olie heeft een smerende en koelende werking op de motor dus dat zou bij een goede smering ook een beetje moeten helpenen bij onvoldoende smering komen er ook losse metaal deeltjes los van de frictie/weerstand die tussen de cilinderwand en de zuiger ontstaat
22 februari 2015 om 09:36 #18274890ja voldoende olie druk en smering en zelfs euro 98 getankt ik sta echt voor een raadsel
22 februari 2015 om 09:42 #18274891Over Welk Type motorblokken hebben we het hier? Motorcodes? Wat was er precies met de ecu?
Te arm te rijk? Is er ooit een lamda meting gedaan?Rijd je de motorblokken wel goed warm?
Verkeerde warmte graad bougies? Gescheurde zuigers? Lekke koppakking gehad? (Ovale zuigers door water in de cylinder).
22 februari 2015 om 09:51 #18274892Misschien is de lambda het probleem wel
of de map sensor in geval van x16xe
ik zou beide vervangen
en het vacuum slangetje wat tussen de map sensor en spruitstuk zit controleren
mocht het een c16xe zijn kan de luchtmassameter misschien ook foute waardes doorgeven22 februari 2015 om 10:36 #18274893Je zou bijna denken dat je een injector kapot hebt.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
22 februari 2015 om 10:48 #18274894Het is een 1.8 16v blok en tijdens het warm rijden en je gaat boven 5000 toeren gaan moter en tc lampje branden en als je dan hoger gaat dan brand je cilinder koppen weg en alle metaal deeltjes gaan tussen de kleppen en egr zitten dat is al met 2 blokken gebeurt
22 februari 2015 om 11:15 #18274895Effe loeren naar de uitlaatgassen met een meter, misschien loopt ie te arm? Kan veroorzaakt worden door een lage brandstofdruk bijvoorbeeld..
22 februari 2015 om 11:39 #18274896Hij loopt prima en druk is goed maar als je te hoog in toeren gaar worden de cilinders te heet hij staat bij een garage bedrijf die weten het niet meer ik hoop dat hier een antwoord kan vinden
22 februari 2015 om 16:05 #18274897Die storing die je krijgt zal je probleem zijn.
Zal waarschijnlijk een te arm mengsel hebben.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
22 februari 2015 om 16:38 #18274898Er word euro 98 getankt volgens garage zegt dat de instelling te vroeg gaat maar met een origineel computer bestand word het nog te heet er is in de systeem veranderd maar bij een tuin bedrijf heeft de originele bestanden geplaatst maar niets help
22 februari 2015 om 20:14 #18274899Loopt gewoon te arm dus luchtmassameter of lama vervangen en originele software erin.
22 februari 2015 om 20:40 #18274900er zit orginele software in
22 februari 2015 om 22:45 #18274901Wat voor storingen geeft ie??? Aangezien lampjes gaan branden..
23 februari 2015 om 07:24 #18274902Heb je een open luchtfilter?
Deze kunnen je luchtmassameter om zeep helpen
zeker als hij al eens is gereinigd en ge-olied23 februari 2015 om 09:11 #18274903Heb je nou daadwerkelijke gecheckt hoe het mengsel is AFR ed en weet ik wat allemaal , ik denk het zelf namelijk niet
23 februari 2015 om 11:00 #18274904Maar je hebt 2 blokken kapot gereden.
Hieruit maak ik op dat je het eerste blok kapot gereden hebt en vervangen hebt en toen weer hetzelfde probleem?Welke delen heb je dan wel en niet vervangen.
Het lijkt me aannemelijk dat het probleem dan in iets zit, wat je niet vervangen hebt.23 februari 2015 om 16:56 #18274905Vervangen: luchtfilter- lamba -olie-koelvloeistof de beide riemen- bobine -computer op standaard gezet- oliedruk is goed mengsel is goed .
Enigste wat er gezegt word met uitlezen is 4de cilinder probleem
Waar door in de cilinders heet word en kapot branden -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.