corsa gsi cilinder probleem

Forumindex Forums Modellen Corsa corsa gsi cilinder probleem

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 27)
  • Auteur
    Berichten
  • #17270681

    ik heb al bij 2 motorblokken de cilinders verbrand
    zo erg dat er metaal deeltjes in de blokken komen
    we hebben al veel dingen geprobeerd en vervangen
    zelfs de computer opnieuw geprogrameerd niets
    helpt in de cilinders word het te heet en verbranden.
    is er iemand dat hier iets over weet en hoe ik het kan oplossen

    hoop op reactie of de gouden tip

    #18274882

    Ook welkom :sleeping

    #18274883

    2 complete motorblokken ”verbrand”?

    wel olie erin gedaan?

    #18274884

    Ja olie er in gedaan zelfs nieuwe bobine zelfs de garage
    staat met de handen in de haren die weten de probleem niet
    Ik hoop dat jullie wel een idee hebben wat er aan de hand is

    #18274885

    originele blokken of is er al wat aan gedaan??
    powerbox, nokken enz….

    ze verbranden niet zomaar……

    #18274886

    Originele blokken toen hebben we computer na gekeken er was in gekloot weer recht gezet en nog steeds de zelfde probleem de motor lamp en tc branden en wordt weer te heet

    #18274887

    Koelvloeistof?

    #18274888

    Dat zit ook nieuwe in zoals de olie alle vloeistof zit er nieuw nieuwe pakking op de kop nieuwe bougie

    #18274889

    @corsa roy wrote:

    Dat zit ook nieuwe in zoals de olie alle vloeistof zit er nieuw nieuwe pakking op de kop nieuwe bougie

    misschien beetje vage vraag maar….
    heb je wel voldoende oliedruk?? wordt de olie goed rondgepompt??
    olie heeft een smerende en koelende werking op de motor dus dat zou bij een goede smering ook een beetje moeten helpen

    en bij onvoldoende smering komen er ook losse metaal deeltjes los van de frictie/weerstand die tussen de cilinderwand en de zuiger ontstaat

    #18274890

    ja voldoende olie druk en smering en zelfs euro 98 getankt ik sta echt voor een raadsel

    #18274891

    Over Welk Type motorblokken hebben we het hier? Motorcodes? Wat was er precies met de ecu?
    Te arm te rijk? Is er ooit een lamda meting gedaan?

    Rijd je de motorblokken wel goed warm?

    Verkeerde warmte graad bougies? Gescheurde zuigers? Lekke koppakking gehad? (Ovale zuigers door water in de cylinder).

    #18274892

    Misschien is de lambda het probleem wel
    of de map sensor in geval van x16xe
    ik zou beide vervangen
    en het vacuum slangetje wat tussen de map sensor en spruitstuk zit controleren
    mocht het een c16xe zijn kan de luchtmassameter misschien ook foute waardes doorgeven

    #18274893

    Je zou bijna denken dat je een injector kapot hebt.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    #18274894

    Het is een 1.8 16v blok en tijdens het warm rijden en je gaat boven 5000 toeren gaan moter en tc lampje branden en als je dan hoger gaat dan brand je cilinder koppen weg en alle metaal deeltjes gaan tussen de kleppen en egr zitten dat is al met 2 blokken gebeurt

    #18274895

    Effe loeren naar de uitlaatgassen met een meter, misschien loopt ie te arm? Kan veroorzaakt worden door een lage brandstofdruk bijvoorbeeld..

    #18274896

    Hij loopt prima en druk is goed maar als je te hoog in toeren gaar worden de cilinders te heet hij staat bij een garage bedrijf die weten het niet meer ik hoop dat hier een antwoord kan vinden

    #18274897

    Die storing die je krijgt zal je probleem zijn.

    Zal waarschijnlijk een te arm mengsel hebben.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    #18274898

    Er word euro 98 getankt volgens garage zegt dat de instelling te vroeg gaat maar met een origineel computer bestand word het nog te heet er is in de systeem veranderd maar bij een tuin bedrijf heeft de originele bestanden geplaatst maar niets help

    #18274899

    Loopt gewoon te arm dus luchtmassameter of lama vervangen en originele software erin.

    #18274900

    er zit orginele software in

    #18274901

    Wat voor storingen geeft ie??? Aangezien lampjes gaan branden..

    #18274902

    Heb je een open luchtfilter?
    Deze kunnen je luchtmassameter om zeep helpen
    zeker als hij al eens is gereinigd en ge-olied

    #18274903

    Heb je nou daadwerkelijke gecheckt hoe het mengsel is AFR ed en weet ik wat allemaal , ik denk het zelf namelijk niet

    #18274904

    Maar je hebt 2 blokken kapot gereden.
    Hieruit maak ik op dat je het eerste blok kapot gereden hebt en vervangen hebt en toen weer hetzelfde probleem?

    Welke delen heb je dan wel en niet vervangen.
    Het lijkt me aannemelijk dat het probleem dan in iets zit, wat je niet vervangen hebt.

    #18274905

    Vervangen: luchtfilter- lamba -olie-koelvloeistof de beide riemen- bobine -computer op standaard gezet- oliedruk is goed mengsel is goed .

    Enigste wat er gezegt word met uitlezen is 4de cilinder probleem
    Waar door in de cilinders heet word en kapot branden

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 27)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.