Corsa gekocht! Nu al dikke pech!!!! –> Hij doet het weer!!

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa gekocht! Nu al dikke pech!!!! –> Hij doet het weer!!

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 28)
  • Auteur

Hoi,

Mijn vrouw heeft een Saxo 1.0i 538 3 deurs van 1999 met 198000km, we willen graag een 5 deurs ivm de kleine.

Nu hebben we een corsa van 2002 gezien wat ons wel wat lijkt:
    – 1.0i 3-cilinder
    – stuurbekrachtiging
    – Airbags voor en zijairbags
    – ABS
    – 5 Deuren
    – 116000km
    – Helemaal wit (populair white)

Verder geen luxe, lekker spartaans dus, wat er niet op zit kan niet kapot.

Over de prijs kunnen we het wel eens worden, maar onze vraag is meer waar we op moeten letten?
    Zijn deze motortjes betrouwbaar?

Hoop dat jullie er een oordeel over kunnen geven.

bij ons op het forum (zie onderschift) zijn er een paar die met dat motortje rond rijden..
    heb ze er nog nooit over horen klagen ofdat ze problemen hadden…

Hoe zit het met roest aan kokerbalken enzo? Of hebben Corsa C’s van deze bouwjaren daar geen last meer van?

Heeft de 3 cilinder ook een distriutieriem? Zo ja, wat is de vervangingstermijn?

Zijn het sterke blokken? Kunnen ze veel kilometers maken bij normaal gebruik?

wat ik ooit weleens heb gehoord, is dat je met een 1.0 geen langere stukken over de snelweg moet rijden.
    De C heeft over het algemeen niet snel last van roestvorming

We hebben de knoop doorgehakt!

De Saxo gaat weg en daarvoor in de plek komt een Corsa C 1.0i 12v van 2002.

3 jaar jonger en 100.000km minder op de teller.

We hopen op een goede koop, maar daar heb ik wel vertrouwen in. ;)

Overigens komt er een nieuwe APK op, nieuwe wieldoppen en nieuwe richtingaanwijzerschakelaar.

De auto is verder knetterhard!

Wel gelijk een paar vragen:

– Bekleding van bijrijderstoel is vies, hoe kan ik dit het beste schoonmaken?
    – Er zit geen Centrale vergrendeling op, lijkt ons wel handig. Wat zouden jullie doen? Setje van autostyle?
    – En de originele Opel radio zit er nog in, dit is zo’n dubbel DIN. We willen een radio met CD-speler, hoe kunnen we aan zo’n nieuwe omlijsting komen voor een enkel DIN radio?

Foto’s natuurlijk zodra de auto er is.

De cv zou ik van Cargoods,nl pakken, die met klapsleutels kost 30? euro…
    Volgens mij is die het goedkoopste.

Zon set gebruik ik ook, als je die mooi soldeert heb je er geen problemen mee later.

De lijsten van de radio’s kun je gewoon bij een Brezan of andere onderdelenleverancier bestellen.

Je zou ook een dubbeldin radio kunnen zoeken, zijn leuke dingen in te krijgen en nog nieteens zo heel duur.

@johan1981 wrote:

Hoe zit het met roest aan kokerbalken enzo? Of hebben Corsa C’s van deze bouwjaren daar geen last meer van?

Heeft de 3 cilinder ook een distriutieriem? Zo ja, wat is de vervangingstermijn?

Zijn het sterke blokken? Kunnen ze veel kilometers maken bij normaal gebruik?

Opel heeft met ingang van bouwjaar 1997 alle modellen voorzien van een verzinkte carosserie ;)
    Die roesten daardoor niet zomaar meer. (tenzij je er krassen op maakt en de zinklaag breekt natuurlijk)

De 3cylinder heeft net als z’n 1.2i 4cylinder broertje een distributieketting. Die zou normaliter 400DKM mee moeten gaan.

Verder zijn het prima blokjes. Niet erg snel, maja, het krijgt je van A naar B ;)

@johan1981 wrote:

We hebben de knoop doorgehakt!

De Saxo gaat weg en daarvoor in de plek komt een Corsa C 1.0i 12v van 2002.

3 jaar jonger en 100.000km minder op de teller.

We hopen op een goede koop, maar daar heb ik wel vertrouwen in. ;)

Overigens komt er een nieuwe APK op, nieuwe wieldoppen en nieuwe richtingaanwijzerschakelaar.

De auto is verder knetterhard!

Wel gelijk een paar vragen:

– Bekleding van bijrijderstoel is vies, hoe kan ik dit het beste schoonmaken?
    – Er zit geen Centrale vergrendeling op, lijkt ons wel handig. Wat zouden jullie doen? Setje van autostyle?
    – En de originele Opel radio zit er nog in, dit is zo’n dubbel DIN. We willen een radio met CD-speler, hoe kunnen we aan zo’n nieuwe omlijsting komen voor een enkel DIN radio?

Foto’s natuurlijk zodra de auto er is.

– Bekledingreiniger. Van dat schuim in een spuitbus wat je evne moet inborstelen en dan met een natte doek weer afnemen. Werkt super en het ruikt meteen weer naar nieuwe auto :P
    – Ik zou liever op de sloop kijken voor een origineel setje. Als je geen andere optie hebt, sja, dan autostyle of even op Ebay snuffelen.
    – Ja, er zijn inbouwframes voor te krijgen. Ofwel voor een nieuwe dubbel-DIN radio, danwel enkel-DIN met b.v. een vakje er onder voor CD’s. Voor de beste opties gewoon even op Ebay kijken. Duitse retailers hebben altijd alles op voorraad tegen de meest belachelijk lage prijzen. Vergeet ook niet om op de nieuwe stereo de rode en de gele draad om te wisselen. Opel heeft namelijk geschakeld contact en constante voeding precies andersom in de ISO stekkers zitten. Doe je dat niet, ben je elke keer het geheugen van de radio kwijt.

Zo! We hebben de Corsa afgelopen week opgehaald en de Saxo ingeleverd. Eerlijk is eerlijk, ’t is wel een vooruitgang naar deze Corsa toe. Saxo reed ook prima, maar met de Corsa heb je toch het idee dat je met “meer” auto onderweg bent.

Zelfs het 3 cilinder motortje doet niet onder voor de 4 cilinder van de saxo, we hebben zelfs het idee dat de Corsa vlotter is en natuurlijk dat mooie 3 cilinder geluid, haha!

Een paar foto’s:

Nu moet de radio er nog uit, want heeft geen cd. Hoe haal ik deze eruit? Zie ik goed dat het gewoon schroeven zijn? Of moet het met speciale pennetjes?

Verder zitten er voorin alleen boxen onderin de deur, daar moet nog een compo-set in, denk dat ik iets haal van Hertz.

Heey Johan .

Mooie aanwinst , Corsa ziet er goed uit .

En de radio haal je eruit doormiddel van pennen .
    Eerst de kleine inbusboutjes eruit(als ze er nog in zitten) ,
    daarna met audiopennen erin om de radio eruit te krijgen .

spijkers in die gaten als je de inbusjes er uit hebt werkt ook. dan kan je hem er ook uitrekken.

ALs je een een enkel din radio monteerd moet je wel een frampje halen omdat dit, wat er nu in zit, een dubbel din geheel is.

Echt nette corsa hoor :thumbup

Mooie wagen !!

Nette Corsa hoor.
    Je kan voor de C ook een dubbel din kopen met cd-speler erin die mooi in het dash past.

Vanmorgen de originele radio (ZONDER CD) eruit gehaald en een nieuwe radio (MET CD) terug geplaatst. Simpel klusje dat zo gepiept is, goede tip van de spijkers trouwens! Thnx!

Nu is al twee keer (sinds we de Corsa hebben) het olielampje blijven branden na het starten. Motor afzetten en opnieuw starten lost het probleem wel op, maar toch zit het me niet helemaal lekker. Wat kan hier een oorzaak van zijn?

Wil ook de olie verversen, weet niet hoe lang ie er al in zit. Wat kan ik er het beste in doen?? 5W30? Vol-syntetisch of Half-syntetisch?

Gaat hier dus om de 1.0i 3 cilinder motor van 2002.

Verder bevalt de Corsa top!

voor je olie…even klikken..

http://www.kroon-oil.com/nl/producten/productadvies/resultaat/Z9FI2BT2C7bz/opel-corsa-c-10-12v-2000-2004/” onclick=”window.open(this.href);return false;

weet je in ieder geval wat er in kan, kan natuurlijk ook ieder ander merk zijn.

Olie: Opel he, 5w30 volsynthetisch..

Willem

Helaas, de Corsa heeft het opgegeven….. :???:

We hadden de Corsa uitgeleend aan schoonzus en bij haar ging olielampje branden, ze is gelukkig direct gestopt en heeft anwb erbij gehaald. Er bleek nog een druppel olie aan de peilstok te zitten en ook alle koelvloeistof was weg.

Ze hebben olie gehaald en er nieuwe ingedaan, maar zonder resultaat, autootje maakte ook andere geluiden dan anders (piepen). Heb de auto zelf nog niet weer gezien, aangezien deze in Assen staat op het moment, morgen komt de Corsa terug op transport.

Mijn zwager had ook al rondgevraagd en we vrezen nu het ergste…..zou goed kunnen dat er een scheur in de kop zit, aangezien zowel olie als koelvloeistof weg waren. Auto heeft voorzover wij weten geen olielekkage en heeft altijd goed gelopen, startte altijd goed en trok ook altijd goed.

ANWB had het er zelfs over dat de auto wel in de brand had kunnen vliegen!? Is dat niet wat overdreven?

Hebben jullie ervaring met deze symptomen?

In brand vliegen is een tikkie overdreven ja, dat doet een auto niet zo snel. Hij slaat eerder totaal vast door oververhitting dan dattie vlam vat. Als het een elektrisch probleem was, is in de fik vliegen vele malen logischer.
    Maargoed, een scheur in de kop is mogelijk.
    Ik zou gewoon de kop laten lichten en eens kijken wat er aan de hand is. Voor hetzelfde geld is de koppakking gewoon gaar, en dan loopt de olie en/of koelwater ook weg. Gaat dan lekker bij de zuigers in. Als het tijdens het rijden gebeurt is dat niet zo erg, hij blaast dan alles wel weg de uitlaat uit. Laat je hem daarna staan, dan blijft het in de zuigers staan en dan moet je em niet starten. Sla je de drijfstangen mee naar de kloten.

Scheur in de kop is nog wel te dichten, mits niet te groot. Doen ze ook bij KS700 koppen op C20XE blokken. Die kunnen poreus worden en dan intern gaan lekken. Afpersen met een speciaal goedje of pijpen er in slaan schijnt het probleem permanent op te lossen.
    Als het de pakking is, is het een kwestie van een nieuwe pakking.

In beide gevallen moet je rekenen op een kostenplaatje van 600 a 700 euro, waarschijnlijk.
    Gezien het een Corsa C is, zou ik dat er nog wel voor over hebben. Is geen economische total loss, lijkt me.

Beter een diesel corsa kopen, die benzine dingetjes is speelgoed!

@HansCorsa15td wrote:

Beter een diesel corsa kopen, die benzine dingetjes is speelgoed!

Verklaar je nader? Ik ken namelijk ook een paar 1.7 C’s die bij 135dkm in de soep zijn gelopen…

Ja, vette onzin lijkt me.
    Ok, die benzinedingen zijn niet echt snel, maar niet iedereen heeft behoefte aan een scheurijzer (anders reden we allemaal wel een V8 ofzo)
    Die X10XE’s zijn in de regel erg betrouwbaar. Nooit gezeik met D-riemen want er zit een ketting in. Alleen fatsoenlijk bijhouden met olie, filters en bougies. Het normale onderhoud, zeg maar. Hoort genoeg te zijn.

Daarbij zijn diesels alleen interessant als kilometervreter. Ze zijn veel duurder in de belasting, en als je weinig rijd, is een benzinebakkie dus vaak stukken goedkoper.
    Ik kachel ook lekker op benzine rond. Met m’n 10dkm per jaar kan dat wel uit tov diesel.

Wat ik me nog afvraag is, had je zelf nog wel ff olie gepeild nadat je lampje ging branden?

ha idd, diesel doet ongeveer 240 euries per kwartaal wegenbelasting
    Ik met m’n Z1.2XE zit op de 68 euries per kwartaal :thumb en rij ook ongeveer 10 dkm per jaar.
    Maar goed, ieder zijn voorkeur natuurlijk!

Net de cors gestart, motor liep opzich mooi, maar er zit wel olie in koelvloeistof. Waarschijnlijk scheur in kop..

Denk ander blok in geheel, maar zijn alle z10xe blokken zelfde?

wat is dan het verschil tussen x10xe en z10xe? Passen beide blokken op bestaande motormanagement? De X10XE zijn namelijk beter verkrijgbaar dan Z10XE die nu in de Corsa hangt.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 28)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.