Corsa eco 3 cillinder semi-automaat, motor problemen!

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa eco 3 cillinder semi-automaat, motor problemen!

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur

Hallo allemaal,

Dit is mijn eerste post, zal even kort iets over mezelf vertellen.
    Ik ben Vera, uit de kop van Noord-Holland en sinds een jaar in bezit van een Corsa semi-automaat uit 2002.
    De vorige eigenaar is er kennelijk niet zo zuinig op geweest, ik heb er flink wat aan laten doen direct na aankoop.

Nu loopt 1 cilinder absoluut niet lekker, trekt uiteindelijk wel mee met de rest maar haakt toch weer af bij afremmen.
    Ik gebruik al een tijdje injection cleaner, en heb laatst nieuwe bougies en luchtfilter er in laten zetten.
    Het gaat iets beter, maar nog “stuitert” de auto erg na, en vind ik dat de motor en daarmee mn stuur teveel trilt op de motor.
    Zou een probleem van de injectie, carburateur of bobine kunnen zijn zei men…omg.
    Het is zoals het nu gaat met gekruiste vingers hopen de oplossing te vinden en anders door naar het volgende onderdeel *katsjinggg*
    Bij een vorige garage is mij verteld dat mijn (nieuwe) achterbanden hoogteslag zouden hebben, en mijn auto ook nog uitgelijnd zou moeten worden.

Mijn punt: ik ben blij dat ik deze auto kan rijden.
    Ik word echter bedonderd waar ik bij sta, want tsja ik weet weinig van auto’s.
    En zo ben ik weer honderden euro’s achter de wagen en is het probleem niet opgelost.
    Iemand suggesties? Dan hoor ik het graag!

PS: er staat op het programma om een koppakking en oliesensor te vervangen, remolie te verversen, en de rest van de grote beurt.

Bougies er uit en de kleur bekijken, dat zegt heel veel over hoe de ontbranding is. Even goed in de gaten blijven houden uit welke cilinders ze komen!

Veel voorkomend zijn met dit soort problemen de bobine modules. Niemand in de buurt met een dergelijk motortype, dat je hem even kunt wisselen om te testen?

Zoek een hobbygarage in de buurt, die zijn vaak veel meer ingericht op centjes besparen dan de garage met de grote glazen pui. Al is het alleen al voor goed advies, maar er zijn er zat met een eigen monteur. Hier in het dorp zit er ook zo een, en die heeft al veel problemen verholpen waar mensen al jaren zonder resultaat en met een hoop kosten bij de grote vakgarage mee heen gingen.

[quote quote=18340849]Hallo allemaal,
    Nu loopt 1 cilinder absoluut niet lekker, trekt uiteindelijk wel mee met de rest maar haakt toch weer af bij afremmen.

Ik word echter bedonderd waar ik bij sta, want tsja ik weet weinig van auto’s.

[/quote]
    Voor iemand met geen verstand van auto’s stel je hier wel een erg precieze diagnose… Die in mijn ogen nergens op slaat maar goed.

Waarom stop je zoveel geld in een auto waar je geen vertrouwen in hebt? Ik denk dat het economisch gezien wijzer is om die koppakking en andere punten die je opnoemt lekker te laten zitten en op zoek te gaan naar een ander (nieuwer) autootje.

Dit hok is ook alweer van 2002.

Bedankt voor jullie antwoord!

Het feit dat ik een diagnose kan vertellen is omdat ik inderdaad bij de garage zonder glazen pui ben geweest en er bij heb gestaan.
    Kijken wat hij doet, helpen waar het kan en luisteren naar wat hij zegt.
    Het feit dat ik geld in deze auto stop is omdat ik het met mijn inkomen niet kan permitteren een andere auto aan te schaffen.
    Ik heb alleen een automaten rijbewijs, dat maakt dingen nog wat lastiger.

Deze auto is verder netjes, de koppakking en oliesensor kosten me nauwelijks meer dan de inkoopprijs omdat ik ook mijn grote beurt er laat doen.
    Omdat ik al onderhoud aan de auto heb gepleegd weet ik wat er mee is gebeurd, alleen achterstallig onderhoud van vorige eigenaars is moeilijk te achterhalen.
    Er is me ooit gezegd een tweedehands auto is de ellende van iemand anders overkopen…
    Alles wat ik heb is deze auto, en wil er best wel in investeren maar niet uitgeknepen worden (wat bij de aankoop van deze auto praktisch al is gebeurd)
    Deze auto heeft 115.000km gelopen en zou voor een Opel nog even mee moeten kunnen.

Kun je me vertellen waarom jij vind dat mijn “diagnose” nergens op slaat?
    Bedankt voor jullie feedback :-)
    Groeten,

Vera

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.