corsa c20xe project, 21-08 updeet

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling corsa c20xe project, 21-08 updeet

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 129)
  • Auteur
    Berichten
  • #17548645

    Peter ziet er goed uit, wat ik me wel zorgen maak is als ik die foto bekijk van waar het los ligt, de dorpels zelf zulle ook niet best zijn.

    #17548646

    origineel gepost door Bart Hoedemaker
    Peter ziet er goed uit, wat ik me wel zorgen maak is als ik die foto bekijk van waar het los ligt, de dorpels zelf zulle ook niet best zijn.

    ik heb het rotte deel van de dorpels ook vervangen. het viel wel mee hoe rot ze waren.

    Achterste gedeelte alleen.

    Zal wel ff foto maken.

    #17548647

    klein beetje aan het strakmaken geweest.

    en binnenscherm dicht gelast.

    #17548648

    Ik heb weer iets te zeiken, wat je er mee doet is aan jou:D

    Plamuren doe je op kaal metaal en niet op de lak, voor je het weet zit je straks met een flinke aftekening in je lak…De naam van de plamuur zegt het al, staalplamuur…

    #17548649

    is inderdaad lopen zeiken kan best plamuur op lak zolang je de lak maar goed grof schuurt voor je de plamuur er op smeert

    #17548650

    de eerste laag (de staal plamuur) zit op kaal metaal.

    De volgende laag (die je nu zie) is de fijn plamuur. voor zover ik weet mag die wel over lak heen.

    #17548651

    origineel gepost door peturrr
    de eerste laag (de staal plamuur) zit op kaal metaal.

    De volgende laag (die je nu zie) is de fijn plamuur. voor zover ik weet mag die wel over lak heen.

    Die gaat prima over lak heen hoor, en ook op kaal metaal.

    #17548652

    Veel suc6 met je projectking:

    #17548653

    Gaat ook prima over lak, alleen heb je dan meer kans op aftekening. Het beste is om alleen maar op kaal materiaal te plamuren.

    #17548654

    ik vind het geen zeiken hoor, plamuren gaat wel op lak, maar je krijgt idd kans op aftekeningen en waarom? nou omdat plamuur harder wordt dan lak, , en als je de lak grof schuurt en daarop plamuurt krijg je zeker schuurkrauwen, omdat je schuurkrauwen tussen de plamuur en lak niet wegkrijgt. Maar hee ieder z’n eigen ding

    #17548655

    een iets of wat goede carrosserie man doet dat zonder dat je er iets van ziet

    #17548656

    ja snap ik want werk zelf al 7 jaar in de autoschade als voorbewerker/autospuiter, dus weet wel waar ik over praatking:

    #17548657

    ik vind het geen zeiken hoor. iedereen mag commentaar of zijn mening geven.
    Vaak heeft iedereen een beetje zijn eigen idee over hoe het zou moeten.

    Ik heb met de spuiter overlegt hoe hij het het liefste heb.
    Die vind het goed als ik het zo doe.

    Komende zaterdag komt als het goed is de spuiter langs om het laatste strak te maken.

    #17548658

    Wat je het beste had kunnen doen, is het hele achter zij scherm bij de naden losslijpen en vervangen, dat je dus NIET hoeft te plamuren…

    #17548659

    origineel gepost door Bart Hoedemaker
    Wat je het beste had kunnen doen, is het hele achter zij scherm bij de naden losslijpen en vervangen, dat je dus NIET hoeft te plamuren…

    dat is altijd de beste oplossing.
    heb dit bij mij andere calibra gedaan.

    maar vanwege aanschaf huis/zaak zat dit er bij deze niet in.
    1 scherm kost 310,-
    reparatie scherm 11,-

    #17548660

    Ok, maargoed ziet er verders goed uit kerels ;)

    #17548661

    origineel gepost door mark
    ja snap ik want werk zelf al 7 jaar in de autoschade als voorbewerker/autospuiter, dus weet wel waar ik over praatking:

    En ik heb ‘maar’ 20 jaar in de autoschade herstel gezeten…

    #17548662

    @Peter : Kartbaan??
    Limmen toevallig ?, verder geen opmerkingen alleen maar ga zo door!!!

    #17548663

    dat klopt in limmen ja.
    Hoe dat zo?

    #17548664

    ziet er goed it hoor, en je kan over de lak heen plamuren hoor, als het maar geschuurt is, hechting is anders ook ver te zoeken.
    het oppervlak (je lak dus) is heel glad, dus kan de plamuur niet hechten.
    ik ben persoonlijk niet dol op staalplamuur, er zit veel rommel tussen.

    op de zaak hebben we al iets van 10 verschillende soorten gebrukt.
    even -offtopic, voor houtrot reparatie, of gewoon hout reparatie wijzonol ep flex gebruiken, beste wat je kan kopen.

    #17548665

    weer even een kleine update:
    Heb het heel druk met werk en helaas geen tijd voor eigen auto.

    even een paar foto’s van de binnenkant van het scherm.
    Hier kan je zien dat het reparatie scherm achter het scherm van de auto zit.
    Foto’s:


    heb ondertussen de lasnaad helemaal schoon geborsteld en binnenscherm staat in de primer.
    Daarna word de hele naad afgekit.
    Als alles droog is worden de schermen nog getectyleerd.

    volgende update hopelijk snel.

    #17548666

    weer een kleine update:
    23 januari komt de spuiter voor de calibra.

    en een nieuwe aanwinst:

    een corsa a met een??

    en na een half uurtje:

    corsa gaat naar de sloop.

    nu op zoek naar een corsa.
    Iemand nog een corsa te koop?

    snel weer meer update’s

    #17548667

    zijn er nog meer dingen die ik uit de corsa moet slopen?
    spullen die ik weer nodig heb om de motor in de volgende te bouwen?

    Ik heb er nu uit:
    motor
    motorsteunen
    kabelboom
    veerpoten
    aandrijfassen
    uitlaat
    veerpoot versteviging

    moet er nog meer uit?
    bijvoorbeeld:
    gaskabel?
    km teller kabel?

    weet niet wat voor remsysteem er op zit maar ik neem aan dat je voor remmen van bijvoorbeeld
    een calibra ook de hoofdremcilinder mee moet monteren.

    iemand nog tips voor de ombouw?

    weet iemand trouwens hoe de parrafan vast zit? zit deze gelast?

    er zit een mooie 1 armige wisser op maar heb geen idee hoe deze er af moet.

    alvast bedankt.

    #17548668

    gaskabel heb je nodig,

    km tellerkabel niet.

    de tank incl pomp moet je er ook onder weg halen. (als het een gsi tank is in ieder geval)

    dit is te herkennen of er een externe pomp onder je auto hangt (meestal rechtsachter).

    De bekrachtiger is belangrijker dan de hrc.

    deze set kun je van een kadett gsi pakken zonder abs.

    parafaan is 1 geheel met de auto, dus die zul je eruit moeten slijpen.

    dus ik denk dat het handiger is om alleen de 1 armige wisser eruit te halen.

    #17548669

    begon het kenteken van de sloop corsa toevallig met een V ??

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 129)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.