corsa c mphkmh

Forumindex Forums Modellen Corsa corsa c mphkmh

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur

goeiendag ik had even een vraagje ik heb morgen een proef rit in een opel corsa c uit 2003 ik heb aleen even een vraagje aangezien ik nog geen ervaring heb met een opel de snelheid meter gaat op mph kmh staat er klein onder dit is niet zo zeer een probleem nu is mijn vraag aleen gaat de dag teller en kilometer teller dan ook op mijlen en kan je dit aanpassen mvg romano

Als de grote getallen MPH zijn dan is de tellerstand ook in Miles

Dit kan je aanpassen met een converter ertussen
    Doen ze ook met skylines welke in engeland rijden ( alleen dan omgekeerd )

volgens mij werkt de corsa c met een canbus systeem voor de dashboard, waar ook de snelheidsinfo en toerentel overeen gaan. dus zo een converter zal niet werken. Het beste kan je het via de dealer laten omzetten.

Met de opcom kan je het programma van een KM/H opladen, en deze in een MP/H teller laden, dan telt deze in km’s.

Ook al bij Vec-B tellers gedaan.

Willem

Inderdaad, maar zorg dan wel dat je toerenteller ook gelijk is aangezien deze ook opnieuw geschreven word.
    Dus pak de software van een teller met zelfde rpm en km.h maximum.

Snelheidsmeter is allemaal gelijk!! corsa-C gebruikt maar 1 pulse eenheid.

toerenteller is er 1 verschil 3 cilinder of 4 cilinder, die van de diesel gaat zoweizo niet werken..

Willem

Snelheidsmeter is er in 200k,/h 220 kmh ook voor de corsa c.

Als je software van de 200 kmh in een 220 km stopt klopt die dus nie meer.

Blijft gelijk, ook bij de Vectra, heb al vaak zat 260km/u software in een 220teller gezet.
    De teller zelf is mechanisch anders zodat deze op de Ten allertijde zelfde pulse goed blijft werken..
    je kan de 200 en 220 tellers ook zonder problemen uitwisselen..

Dit trouwens ook al bij de astra-G geflikt, software van een 220 teller in een 250km/ui teller geladen, ging prima..

Willem

@tolunay wrote:

volgens mij werkt de corsa c met een canbus systeem voor de dashboard, waar ook de snelheidsinfo en toerentel overeen gaan. dus zo een converter zal niet werken. Het beste kan je het via de dealer laten omzetten.

Can bus is pas later in de corsa gekomen, geloof ik.

Als ik kijk naar half-can van mijn vec uit 2004 en dan mijn c uit 2003 zie ik niet waar ik het kan vinden dat ie half-can of full can is.

een corsa c heeft wel canbus maar dan half. gaat de motor en teller overheen

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.