corsa c met tikkend geluid bij stationer draaien

Forumindex Forums Modellen Corsa corsa c met tikkend geluid bij stationer draaien

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17221507

    hoi

    ik heb sinds kort een corsa 1,2 automaat uit 2001
    nu heb ik met stationer draaien een tikkend geluid ( lijkt wel diesel)
    bij de opel dealer geweest die zeggen dat het me spanners zijn van de distributsie ketting
    kosten 700 euro om te vervangen
    de auto heeft pas 90000 km gereden
    en mij is verteld dat het een auto met ketting is die niet hoeft vervangen te worden paar vraagjes
    is dit schadelijk
    kan je het ook op vangen met dikkere olie er in te doen om dat als ik klein beetje gas geef get geluid meteen weg is

    of heeft er iemand een ander idee

    hmm wel wat gevonden zou wel slechte zaak zijn

    Bij de 1.2 heeft opel gewoon hele slechte kettingen gebruikt. 150k km is zelfs een aardig lange levensduur van deze “slechte” ketting. Het gros was rond de 60/100k km al aan vervanging toe.

    Er is een coulance regeling tot 100k km. De nieuwe set is een complete set met nieuwe tandwielen, en een betere ketting.

    Zolang hij nog niet zwaar staat te ratelen , dit hoor je het beste met de koude start en stationair toerental, is er niets aan de hand.
    Je motor is dan net een diesel (geluid)

    groet mark

    #17675697

    Ik zou eerst eens naar een universele garage gaan, ik durf te wedden dat die het voor de helft van de prijs kunnen doen. Dealers zijn in principe oplichters, gewoon een stel camping gasten met een stropdas.

    Of de ketting in de 1.2 echt zo slecht is weet ik niet aangezien ik zelf voor het eerst een Corsa bezit. Een collega heeft ook een Corsa met ketting en die heeft er bijna 2 ton op staan en nooit problemen gehad zegt ie.

    #17675698

    ja zoek maar is uit als je de auto nog niet te lang hebt of hij al voor de coulence regeling is geweest of niet.en ik denk in deze tijd dat ze je niet eens meer helpen zeker als hij al meerder baasjes heeft gehad .

    ik weet niet waar je hem hebt weg gehaald en hoe lang geleden is het bij een automobiel bedrijf vraag/praat daar is mee mischien half om half regeling .zou kunnen vallen dat de auto niet aan de gestelde verwachtingen voldoet .

    zo niet probeer is een verse 10w40 half syntheet motor olie + nieuw olie filter er in of hij dan wat stiller is .

    en inderdaad zo,n reparatie zal je bij een vakgarage/universele garage mischien zo,n 500 € kosten bij de dealer zeker 2tot 300€ meer

    als het een C Corsa is van de eerste periode let is op je schakel mechaniek ruimte op die kuntof kogels , en let op het ruiten wisser mechaniek houd dat met wd 40 op de asjes goed schoon en laat het niet droog/vast lopen heb er al verschillende gerepareerd.

    Bert

    #17675699

    hoi
    dank voor de antwoorden
    inmiddels met opel ned gebeld en die zijden dat deze niet voor de coulance regeling in aanmerking komt
    ben trouwens de 2 de eigenaar eerste heeft hem bijna 10 jaar gehad

    universele garage wil hem maken voor 450 euro
    maar raden ook aan om eerst nieuwe olie er in te doen
    ook al omdat het geluid pas begint als de auto echt warm is
    mischien dat toch eerst proberen( wie weet )

    dat van de versnelling kan je daar zo bij ???
    het is trouwens een easytronic is mij verteld

    #17675700

    als je een hand geschakeld hebt is dat van toepassing is zelfs ooit een modificatie geweest ,was je met beurt bij de dealer en was dit aan de orde kreeg je dat vervang meganiek.ik heb er al diversen vervangen .

    en let op dat als je eens tijd hebt de wisser armen even er af haalt en dan de asjes is ff goed inspuit en laten draaien .

    verder dus nieuw olie filter plaatsen en een 10w 40 motorolie er in doen een beetje goede ,bij de automateriaal handel .en afwachten of het beter is .

    anders de boel laten vervangen 450€ is nette prijs betaal je bij een 16v met distributie riem en waterpomp ook hoor netjes dus .

    bert

    #17675701

    Ketting 1.0 en 1.2 motoren 1998 t/m 2004

    Deze kettingen kunnen lang mee, alleen moet dan wel het onderhoud juist gebeuren…

    netjes iedere 10.000 a 15.000km of ieder jaar met goede merkolie welke volsynthetisch is, en een viscositeit van 5w30 of 5w40 heeft.

    ik weet deze motortjes met dik 200.000km welke super netjes lopen op de 1e ketting, ik heb ze ook al gezien en gehoord met rammelkettingen terwijl de kilometerstand niet verder rijkte dan 45.000km…

    willem

    #17675702

    wim en de 1.2 motoren van 2004 t/m 2007 dan?

    #17675703

    wim?

    #17675704

    @wim-v6 wrote:

    Ketting 1.0 en 1.2 motoren 1998 t/m 2004

    Deze kettingen kunnen lang mee, alleen moet dan wel het onderhoud juist gebeuren…

    Hoe zit het dan met kettingen vanaf 2005?

    (mijn Corsa is namelijk van 2005)

    #17675705

    Zijn in feite allemaal gelijk.

    Hoor zelfs corsa-d’s met stevig rammelende kettingen rijden, ik neem aan dat deze dan niet veranderd zijn qua constructie.

    Willem

    #17675706

    ach een opel hoort te rammelen :thumb

    #17675707

    @waltwalt500 wrote:

    ach een opel hoort te rammelen :thumb

    Waarom mag er dan geen 10w/40in deze motoren.

    #17675708

    @Denbosch wrote:

    @waltwalt500 wrote:

    ach een opel hoort te rammelen :thumb

    Waarom mag er dan geen 10w/40in deze motoren.

    mag je er gerust ingooien hoor..kan geen kwaad…vooral in de zomer is het wat handiger…(is dikker)

    #17675709

    Zijn het niet je nokkenassen die rammelen? Bekend kwaaltje dat de nokkenas schalen los gaan zitten waardoor je nokkenas kan breken. Aandraaien kan nooit kwaad;)

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.