Corsa C, geen dimlicht. wel alle overige verlichting

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa C, geen dimlicht. wel alle overige verlichting

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Auteur

Mogguh,

Sinds zondag was er 1 dimlicht kapot, zondag avond waren ze alle 2 kapot.. Dus ik maandag 2 nieuwe H7 lampjes gekocht en ze gewisseld, maar nog steeds branden ze beiden niet. zekeringen nagekeken en deze zijn beiden nog heel.

iemand ene idee wat dit kan zijn, stadslicht, knippers, grootlicht, alles werkt behalve het dimlicht. Ik hoor wel een tikje bij inschakeling standslicht, en ook een tikje bij inschakeling dimlicht vanuit de zekringkast komen.

weet niet zeker of er een relais tussen zit maar misschien dat die stuk is….

Ja daar dacht ik ook aan, maar ik weet niet welk relais het is. :( Dat staatniet in de manual bij de zekeringen.

iemand een idee..?

nog niemand…? op de stekker waar de lamp aan vast zit staat geen spanning bij licht aan…

kheb hie rgeen corsa c staan, anders had ik het ff uitgetest voor je..
    Ze zullen in mijn ogen netjes geschakeld moeten zijn via een relais..

Iemand die dat ff voor jimmy kan uitproberen??

Ja ik weet niet welk relais het is als het een relais is., kan het ook online niet vinden..

Heb je die lamphouders er toch wel goed in gedraaid?

Zekering heel, ze lijken soms heel, maar doen niks meer..

Relais 21 is voor de dimlichten

al gecontroleerd of deze klikt bij aanzetten verlichting??

Zekeringen koplampen volgens mijn foto

F43 = linker koplamp dimlicht
    F44 = rechter koplamp dimlicht

Willem

relais klikt 2 keer, 1 keer bij stads en 1 keer bij dimlicht.

zekeringen zijn beiden heel en ook al vervangen voor nieuwe

Lampen zitten er zeker goed in, want heb er 2 nieuwe ingedaan, omdat de oude het niet meer deden (vandaar dat ik dacht dat ze kapot waren)

Relais 21 zal die eens nakijken, bedankt.

heb hem gecheckt en gewisseld met 18.. maar nog steeds geen licht..

zou het de lichtschakelaar kunnen zijn..? kan ik anders de verlichting op 1 of andere manier tijdelijk wel laten werken, mijn vriendin kan de auto niet missen ivm. werk.

appart verhaal dit!
    probeer is 2 andere lampen, dus niet die je nieuw hebt gehaald!
    en anders is ff naar de VOD , even aan de computer laten zetten, misschien kunnen ze een fout ergens van uitlezen

oeps vergeten te plaatsen:

Willem

origineel gepost door koekwous
    Heb je die lamphouders er toch wel goed in gedraaid?

Heb je de doppen waarmee je de lampen in de behuizing draait goed zitten? Dat zijn echt rotdingen om terug vast te zetten en als ze iets verkeerd zitten doet ie het niet!

bij mijn corsa C 2001 model, moet je die lampjes met van die metalen beugeltjes vastzetten..

Maar zoals al aangegeven komt er geen spanning op de bedrading naar de dimlichten bij inschakeling hiervan.

@ Wim, deze had ik inderdaad gewisseld met die van het grootlicht, en het grootlicht werkt gewoon met relais 21.

Stupid….:angel mn vriendin had de grootlichten aangewezen ipv. de dimlichten, dus ik zat de hele tijd bij de groot lichten te klooien :D lampjes gewisseld en probleem opgelost :D

haha, kan je hebben he

Willem

Ja joh, na een dag werken ben ik niet meer helemaal helder volgens mij :D

ben iig. blij dat ik het alsnog heb opgelost de APK is volgende week dus moet het wel werken :)

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.