Corsa c 1.2 met warme motor net een dieseltje.

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa c 1.2 met warme motor net een dieseltje.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #17257687

    Hallo allemaal,

    Zoals de titel al zegt de corsa van mijn vriendin is met een warme motor net een dieseltje. Niet meteen bij 90 graden maar na een lange rit bijvoorbeeld snelweg word het net een dieseltje bij stationair. Geen tractor maar een kleine dieseltje is dit normaal of niet? Auto is van 2001 en 144.000 km gelopen. Is het vrrstandig zo door te rijden?

    Graag horen wij van jullie

    #18142629

    Kun je er een filmpje met geluid van maken? :thumb
    Zo is het nauwelijks te beoordelen

    Groeten van Corsaliefhebber

    #18142630

    Ketting rammelt, Ververs eerst eens de olie, VUL m dan eens met goede 5w40 synthetishe olie..

    Willem

    #18142631

    Ik heb de olie ververst met shell 5w40 synthetishe olie maar het geluid blijft.

    Moeten we nou het hele kettingset veranderen of de spanner? Kan ze zo doorrijden?

    Gr

    #18142632

    @wim-v6 wrote:

    Ketting rammelt, Ververs eerst eens de olie, VUL m dan eens met goede 5w40 synthetishe olie..

    Willem

    Er moet toch 5w30 in? :hmmz

    #18142633

    @tamiya wrote:

    @wim-v6 wrote:

    Ketting rammelt, Ververs eerst eens de olie, VUL m dan eens met goede 5w40 synthetishe olie..

    Willem

    Er moet toch 5w30 in? :hmmz

    5w40 kan ook prima. Blijft de olie wat dikker als ie warm is, waardoor de oliefilm wat dikker is in de cylinderwanden.

    #18142634

    Blijft de druk wat hoger waardoor de spanner beter op druk blijft.

    Willem

    #18142635

    Wat raden jullie mij aan? Ik wil haar geen verkeerde informatie overbrengen. Doorrijden? Ketting set vernieuwen of spanner alleen?

    Ik heb ook gelezen dat het de waterpomp kan zijn klopt dit?

    Gr

    #18142636

    Beter een hele kettingset ketting rekt namelijk ook iets uit.

    En waterpomp is het niet deze loopt namelijk niet met de distributie mee.

    Sent from my HTC Sensation XL with Beats Audio X315e using Tapatalk

    #18142637

    idd als je nieuwe spanner steekt gelijk de ketting meenemen..is niet veel meer werk dan..
    suc6

    #18142638

    Controleer ook dit eens, een andere (Johnvanmeteren) trof dit in het klepdeksel van zijn ketting motortje aan:

    Willem

    #18142639

    Hallo,

    Ze heeft geen mayo bij mijn vuldop maar erin kan ik niet weten. En waarom zou dat komen koppakking?

    Ik heb het haar uitgelegd maar wegens haar budget wilt ze nog even blijven doorrijden. Ik heb ook gezegd dat dit hogere kosten kan veroorzaken.

    Gr

    #18142640

    Korte stukjes rijden, en eigenlijk daardoor ”te weinig” verversen.

    Door korte ritten neemt de Condens echt SNEL!! toe in het Carter en in de Kop, en daardoor ontstaat deze Sludge..

    willem

    #18142641

    Laatst draaide ik de dop er af en kwam dit spul wel tegen. Betekend dat er koelvloeistof bij komt? de koppakking of? Wat is verstandig om te doen? Gaat om een Corsa c 2001

    #18142642

    kan even goed de waterpomp zijn. was het ook in mijn geval.
    even langs de garage gaan. je kan het namelijk voelen of er spelling op zit.

    vervangen van de ketting is gelijk zo grote operatie. het loont daarom zeker om er eens goed naar te kijken en luisteren.

    de dealer was er bij mij van overtuigt dat het de ketting was (x12xe 1999 92.000km)
    vervolgens hebben ze daar een hoop geprutst aan de auto. kreeg daarna geen rekening maa wel mijn auto terug met het zelfde probleem..
    toch naar de vaste monteur, ik kwam aan rijden en het eerste wat hij zie: je waterpomp rammelt……

    en nu rij ik weer geruisloos verder

    #18142643

    Even de multisnaar los, kan je zo horen of het weg is..

    Willem

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.