Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › [CORSA B]Olievuldop blijft kapot gaan / OLIEVERBRUIK
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 12 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren, 4 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
24 juli 2012 om 12:15 #18049038
@EdGSI wrote:
@*Jurgen* wrote:
Misschien toch eerst even een lektest gaan doen voor je aan een ander blokje gaat?
En wat als de lektest goed is en hij verbruikt toch 1 liter op 600km? :jerry
Dus ik heb eigenlijk alleen maar het blok nodig zonder aanbouwdelen ?
En beters een lopend blokje horen voordat ik het koop natuurlijk?Ander blokje zal ongeveer netzoveel kosten als zuigerveren vervangen of niet?
En nu weet ik wel wat ik voor een blokje heb ;) Heeft me in 25000km nog nooit laten staan :)
Alleen hij verbruikt meer olie dan benzine hahahahaDat weet ik ook niet, misschien toch nog iets met de carterontluchting of wellicht lekkage ofzo. Zou zonde zijn als je een blokje over gaat bouwen terwijl het misschien niet nodig is he ;)
Als je zuigerveren gaat vervangen, gaat je blok ook helemaal los en het mooiste is als je m eruit haalt. Cilinderwanden moeten namelijk gehoond worden en dergelijke. Is ook geen goedkoop geintje hoor ;)
24 juli 2012 om 13:00 #18049039@*Jurgen* wrote:
Dat weet ik ook niet, misschien toch nog iets met de carterontluchting of wellicht lekkage ofzo. Zou zonde zijn als je een blokje over gaat bouwen terwijl het misschien niet nodig is he
Als je zuigerveren gaat vervangen, gaat je blok ook helemaal los en het mooiste is als je m eruit haalt. Cilinderwanden moeten namelijk gehoond worden en dergelijke. Is ook geen goedkoop geintje hoor
Er loopt zeker wel eens een druppeltje langs men blok af , maar dat kan nooit zoveel zijn dat er een liter olie weg is op 1 dag (600km).
Zal zeker niet goedkoop zijn , maar dan weet ik wel zeker dat ik een blok heb dat nagenoeg GEEN olie verbruikt. Als ik me ergens een blokje koop voor 200-500€ , kan het zomaar zijn dattie ook een liter olie verbruikt op 1000km. En dan heb ik nog niks gehad. Heb ik gelijk of niet ? ;)
Carterontluchting is niet verstopt ;)
24 juli 2012 om 15:18 #18049040Ik zou eerst maar eens een (lek)druktest doen voordat je de zuigerveren gaat vervangen
want olieverbruik komt niet door de zuigers maar uitgedroogde klepsteelrubbers
250000km is erg veel voor een x16xeik zou gewoon een blokje nemen van rond de 150000km van de sloop
gewoon goed kijken naar olie lekkages en kijken of er geen prut aan de olievuldop zit
horen lopen is niet per se nodig die blokjes gaan op zich niet zomaar kaput :D24 juli 2012 om 16:33 #18049041@trashmetal wrote:
250000km is erg veel voor een x16xe
Ik bedoel dat de corsa mij nog nooit in de steek heeft gelaten in de 25000km die ik hem heb gehad ;) Buiten regulier onderhoud en een pakking heb ik er nog niks aan hoeven doen.
Ik zal hem morgen even naar een zaak brengen voor een cylinderlektest & compressietest. Dan laat ik jullie gelijk wat weten.
X16XEL hebben 5 pk minder hè? Dus beters een X16XE zoeken?
Al zijn de X16XE’s wel meestal afgezeikt king: En het valt me ook op dat er veel X16XEL blokken van rond de 100.000 opstaan. Zijn er vaak problemen rond de 100.000 dan?Indien iemand nog een X16XE in de schuur heeft liggen na de ombouw naar een c20ne/c20xe/c20let , bied ik me bij deze aan :jerry
24 juli 2012 om 17:14 #18049042Het is altijd een gok als je andermans blokje koopt. Ik weet niet of je de auto elke dag nodig bent? Anders zou je kunnen overwegen om je eigen blokje te laten honen en de zuigerveren enzo te vervangen. Heb je voor hetzelfde geld een blokje waarvan je dan weet dat ie goed is.
24 juli 2012 om 17:41 #18049043@*Jurgen* wrote:
Het is altijd een gok als je andermans blokje koopt. Ik weet niet of je de auto elke dag nodig bent? Anders zou je kunnen overwegen om je eigen blokje te laten honen en de zuigerveren enzo te vervangen. Heb je voor hetzelfde geld een blokje waarvan je dan weet dat ie goed is.
En de komende 50.000 geen omkijken naar olieverbruik.
Zo denk ik eigenlijk ook ;)Maar dan gaan er toch wat onderdeeltjes inzitten ;)
– Kop vlakken 50€
– Koppakkingset 55€
– Zuigerveren 50€
– Klepseals 50€
– Distri-set 60€
– Cylinderwand hoonen ?
___+
300 ongeveer(En ik zal nog wel veel vergeten zijn :shock: )
Heb je dan gewoon de standaard maat zuigerveren nodig ? Of zijn daar overmaten van te krijgen ofzo?
Ik ga morgen eerst eens die 2 testen laten doen :thumbup
24 juli 2012 om 17:43 #18049044@trashmetal wrote:
ik zou gewoon een blokje nemen van rond de 150000km van de sloop
gewoon goed kijken naar olie lekkages en kijken of er geen prut aan de olievuldop zit
horen lopen is niet per se nodig die blokjes gaan op zich niet zomaar kaput :DIk heb mijn wagen toen ook gekocht met geen druppeltje olie op de motor. Toch verbruikte hij toen al aardig wat olie ;)
24 juli 2012 om 18:15 #18049045wil je zeggen dat hij nu net zo veel oplie zuipt als toen?
’t is maar net wat je wilt, en ik kan niet in je portomonee kijken
je kunt er wel van uit gaan dat elk x16xe blokje wat meer als 1,5 ton heeft gelopen
last van olieverbruik heeft, mijne ook
blokjes worden gewoon te heet zodat het kunstof/rubber gaat uitreageren
ik heb een oliekoeler geplaatst om dit proces te vertragen, oplossen kun je het niet24 juli 2012 om 18:22 #18049046Nee hij zuipt nu veel meer als toen ik hem kocht:thumbdown
En ik denk dat vaker in de toerenbegrenzer hangen ook niet goed is voor t oliegebruik? :jerry
24 juli 2012 om 19:59 #18049047was ik al bang voor, leuk he zo’n mantzel :jerry
ik rijd mn blok gewoon gaar tot dus waarschijnlijk de 250.000km :D
en trap er gewoon weer een andere in voor max 250 eu van de sloop
alles wat ik van het blok niet nodig heb zoals spruitstuk bobine startmotor koelslangen kabelboom ecu versnellingsbak en andere meuk laat ik daar
vliegwiel mogen ze van me ook mee frisbee spelen
en ik kan weer wat jaartjes trappen
wel doe ik gelijk het nieuwe blokje voorzien van verse bougies olie en filter waterpomp en distributieriem25 juli 2012 om 07:36 #18049048Heb een blokje gevonden op Onderdelenlijn.nl
Kmstand : 138.000
Prijs : 400€Maarja is nog wat veel voor een kaal blok of niet? king:
25 juli 2012 om 13:57 #18049049ik zou opbellen en onderhandelen :D
waarschijnlijk hangen de bobine, inlaatspruitstuk, stuurbekrachtigingspomp en vliegwiel er nog aan
als je hem voor 300 zou kunnen krijgen zou ik niet aarzelen
mooie km stand :thumb25 juli 2012 om 19:41 #18049050Vacuum van de cartervetilatie word vaak niet of niet goed aangesloten met een powerbox, en dat zorgt voor MEER olieverbruik en meer Carterdruk..
Willem
25 juli 2012 om 21:03 #18049051heb nog een gsi 16v staan , de motor mag weg , heb de rest van de wagen nodig voor onderdelen
26 juli 2012 om 07:58 #18049052Er komt ook aardig wat rook uit de uitlaat bij vol acceleren king:
Zal dadelijk eens ff snel kijken naar carterontluchting. Of die niet verstopt zit.
Ik ga morgen met de vriendin een weekend weg met de corsa. Moet normaal geen probleem opleveren zolang er genoeg olie inzit he ? :jerry (Ongeveer 500km)
@Wimv6
Alle vacuum slangetjes zitten zowat samen op de rembekrachtiger. En deze loopt dan naar de powerbox. Alles is zo kort mogelijk gehouden.
Alleen de MAP-sensor zit apart op de powerbox. Dat klopt toch allemaal of niet dan ?
@Yves
Check PM :D26 juli 2012 om 11:43 #18049053Net even carterontluchting bekeken , en die zit niet verstopt ofzo.
Dus daar kan het olieverbruik al niet aan liggen denk ik dan.
@Wim
Heb je een andere manier om de carterventilatie aan te sluiten dan ?
Hoe heb jij hem precies zitten ?27 juli 2012 om 07:26 #18049054Niemand?
Een foto misschien hoe de carterventilatie aangesloten moet zijn ? king:
27 juli 2012 om 08:31 #18049055volgens mij kun je er niet zo gek veel verkeerd aan aansluiten
vacuumdruk is bij rembekrachtiger het zelfde als de vacuumaansluiting van de manzel
dus zou in theorie niet uit moeten maken…27 juli 2012 om 10:41 #18049056@EdGSI wrote:
Olieverbruik is inmiddels gestegen tot 1l op 500/600km :shock:
Het was eerst 1l op 1000km :(Misschien al gaan zoeken voor een ander blokje ? Of gelijk een andere corsa b kopen?
Heb de mantzel , spaghetti etc etc nog erop. Dus het liefst dan een X16XE of X14XE king:heb een toyota celica gehad die had 1 liter op 50 km nodig…….. :puke
voor de olie erin,en achter met dikke zwarte rook weer eruit.
hoop ellende mee gehad !27 juli 2012 om 10:48 #18049057@trashmetal wrote:
volgens mij kun je er niet zo gek veel verkeerd aan aansluiten
vacuumdruk is bij rembekrachtiger het zelfde als de vacuumaansluiting van de manzel
dus zou in theorie niet uit moeten maken…Ja dan zal het daar niet aan liggen denk ik dan. Alles zit op de rembekrachtiger en die loopt naar de mantzel (Behalve de MAP Sensor , die zit apart op de mantzel)
@astrastation28 wrote:
@EdGSI wrote:
Olieverbruik is inmiddels gestegen tot 1l op 500/600km :shock:
Het was eerst 1l op 1000km :(Misschien al gaan zoeken voor een ander blokje ? Of gelijk een andere corsa b kopen?
Heb de mantzel , spaghetti etc etc nog erop. Dus het liefst dan een X16XE of X14XE king:heb een toyota celica gehad die had 1 liter op 50 km nodig…….. :puke
voor de olie erin,en achter met dikke zwarte rook weer eruit.
hoop ellende mee gehad !Zo erg is het gelukkig NOG niet :)
Kan een kaal blokje van Yves overkopen voor 200€. Hij zou nog even kijken wat de km-stand van het blokje was.
Wat heb ik nog allemaal nodig om dit in te bouwen?
1.Takel ?
2.Nieuwe versnellingsbak olie?
3.Nieuwe distri-set?
4.Nieuwe olie(filter)?
5.Motortje eerst flushen voordat nieuwe olie erin gaat?Zijn er nog dingen die ik vergeet?
27 juli 2012 om 16:27 #18049058Koelvloeistof, stuurbekrachtigingsolie.
27 juli 2012 om 17:14 #18049059Voor de rest geen andere dure spullen waar ik niet aan heb gedacht?
Hopen dat het blokje een redelijke km stand heeft.
Het blok is al uitgebouwd. Kan dan de compressie nog gemeten worden ?27 juli 2012 om 18:55 #18049060Slangetje welke vanaf klepdeksel naar inlaat loopt (Dunne normaal S-vormig vacuum slangetje), zo dicht mogenlijk bij de powerbox, bij mij zit iie direct op de splitter van de rembekrachtigerslang.



Willem
27 juli 2012 om 20:35 #18049061@Wim
Bij mij zit dat s-vormige slangetje nog korter op de mantzel dan bij jou king: Dus dan zal het wel goed zijnHopen dat het olieverbruik dadelijk stukken minder is met dat ander blokje.
Waar moet ik op letten bij het vervangen van de motor?
Iemand misschien handige tips voor misselijke klusjes? king:28 juli 2012 om 13:07 #18049062Stuurbekrachtigingsolie? de stuurpomp hoeft er niet uit gewoon ff uit de weg hangen
Versnellingsbak olie? gewoon bak en assen laten zitten alleen het blok er uit halenTips? haal je krukaspositiesensor incl beugeltje voor dat je het blok er in hangt er af want deze breekt makkelijk bij stoten
zet een krik onder je versnellingsbak om de bak en blok in lijn te krijgen
zelf heb ik mn x16xe bij montage voorzien van nieuwe distriset koelwater en nieuwe bougies
de eerste 1000 km op goedkope olie gereden om te flushen daarna goede olie er in met nieuwe filter -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.