Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › [CORSA B]Olievuldop blijft kapot gaan / OLIEVERBRUIK
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 12 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren, 4 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
19 juli 2012 om 16:29 #17250675
Heren,
Mijn olievuldop is nu al voor de 3de keer stuk :???: Na 1000-1500km ongeveer begint de dop weer te lekken. Hij lekt alleen maar aan de voorzijde (waar het uitlaatspruitstuk zit).
Ik denk zelf dat er in het blok te veel druk wordt opgebouwd. En dat hij die druk daarna niet meer kan tegenhouden bij het rubbertje van olievuldop ? :hmmz
Het betreft een Corsa B 1.6 16v – X16XE – 190.000km
Blokje verbruikt redelijk wat olie , maar dat is schijnbaar veel voorkomend bij deze motoren ;)Weet iemand waar het aan kan liggen ?
19 juli 2012 om 17:04 #18049015Wat voor oliedoppen koop je telkens? Imitatie of een originele zoals deze?
Heb zelf namelijk een slechte ervaring met een imitatiedop van eBay, waarvan het rubbertje al gauw rot was en het zwarte gedeelte loskwam van onder de dop, gelukkig niet helemaal los gekomen en in het blok gevallen..maar daarna toch maar even een originele bij FSRS vandaan gehaald.
19 juli 2012 om 18:45 #18049016Als ie teveel druk opbouwt kan ie dat gewoon kwijt door de carterventilatie toch?
De dop hoort hier geen last van te hebben.
Mijn dop is al zo oud als de auto is.. Lekt nog steeds niet ;)20 juli 2012 om 05:50 #18049017@TeamWest wrote:
Wat voor oliedoppen koop je telkens? Imitatie of een originele zoals deze?
Heb zelf namelijk een slechte ervaring met een imitatiedop van eBay, waarvan het rubbertje al gauw rot was en het zwarte gedeelte loskwam van onder de dop, gelukkig niet helemaal los gekomen en in het blok gevallen..maar daarna toch maar even een originele bij FSRS vandaan gehaald.
Diezelfde oliedop haal ik ook steeds , maar ik haal hem bij de Heuts. Is voor mij korter bij en sneller gehaald ;)
@kaneelschep wrote:
Als ie teveel druk opbouwt kan ie dat gewoon kwijt door de carterventilatie toch?
De dop hoort hier geen last van te hebben.
Mijn dop is al zo oud als de auto is.. Lekt nog steeds niet ;)Ik zal straks eens even de carterventilatie nakijken. Maar vermoed daar niks mee aan de hand is. Heb die een aantal weken geleden nog bekeken.
Ik heb een keer de klepdekselpakking lek gehad , en dat was ook op precies hetzelfde punt als waar de dop ook steeds lekt. :wtf
Zou het niet kunnen dat in èèn cilinder de druk te hoog is ofzo? Of kan dat niet? (Ik zeg ook maar wat :hmmz )
20 juli 2012 om 06:18 #18049018Denk idd dat je carterventilatie in je gasklep verstopt zit. Normaal zou ie de oliedampen in je gasklep blazen dan, maar als die aansluiting dichtgekoekt is, kan het er alleen maar uit via de olievuldop (of hij plopt er een keerring uit :hmmz )
20 juli 2012 om 09:30 #18049019Volgens mij loopt mijn carterontluchting niet meer via de gasklep ;) Heb een mantzel powerbox erop.
Heb mijn dunne carterventilatieslang in een flesje(catchtankje) geduwd. De dikke carterventilatie loopt nog altijd achter het blok in volgens mij.
20 juli 2012 om 10:50 #18049020Zou er misschien een zuigerveer kapot zijn? (Dat las ik in een ander topic van 2009)
Er komt ook als ik hem na het warmrijden een keer doortrek tot na de 5500rpm een aardige pluim rook uit de uitlaat ;)
Dat doet hij meestal maar 1 of 2 keer. Daarna zie je geen rook maar na het doortrekken.En hij verbruikt ook wat olie dus ;)
20 juli 2012 om 10:56 #18049021zuigerveren, klepsteelafdichting die zijn helaas vaak slecht
20 juli 2012 om 14:55 #18049014Zijn die zuigerveertjes redelijk makkelijk te vervangen ? Of is dat echt een klotewerkje?
En als je toch bij de zuigerveertjes bent , kun je ook gelijk die klepsteelafdichtingen vervangen. Niet?Maar zou het daardoor wel kunnen dat er daarom te veel druk wordt opgebouwd ? En dat daarom de dop naar de klote gaat?
Had 2 weken geleden de wagen gestart , daarna uitgezet. En toen de olievuldop eraf gedraaid. En toen kwam er een lichte sis vrij. Net alsof je een fles cola opendraait :wtf Dit heb ik trouwens maar èèn keer meegemaakt.
Iemand die zich verveelt ?:p en die geld wil verdienen? ;) Ik wil uiteraard zelf meehelpen :vertag
20 juli 2012 om 17:07 #18049022met de juiste gereedschap zijn de zuigerveren niet zo heel moeilijk…
maar voor de zuigerveren moet de carterpan eronder vandaan, en voor klepsteelafdichting de cilinderkop.misschien even beginnen met een Compressietest en een lektest? want zuigerveren en klepsteelrubbers zijn niet het goedkoopste/makkelijkste…
23 juli 2012 om 10:21 #18049023Olieverbruik is inmiddels gestegen tot 1l op 500/600km :shock:
Het was eerst 1l op 1000km :(Misschien al gaan zoeken voor een ander blokje ? Of gelijk een andere corsa b kopen?
Heb de mantzel , spaghetti etc etc nog erop. Dus het liefst dan een X16XE of X14XE king:23 juli 2012 om 11:16 #18049024zo, das pas olie verbruik! beter er een andere blokje inleggen…
23 juli 2012 om 15:27 #18049025Maar dan weet ik natuurlijk ook niet wat ik koop? Of ik moet het blok lopend kunnen horen ?
Maarja dan mij loopt ook mooi stationair , en toch verbruikt hij als een dulle :jerry
Ik moet eigenlijk een blok vinden , dat nog in een auto ligt en waar ik nog een testritje mee kan maken king:
Niemand nog een leuk blokje liggen ? X16XE ?
23 juli 2012 om 15:44 #18049026tja… GSI…
misschien een C20NE blok erin?23 juli 2012 om 16:17 #18049027Ik zie mantzel staan :D
Heb er zelf een van een omega v6 op gedraaid die zit veel beter dan die originele corsa :swear dop
mits je de ecotech kap er af haalt anders past ie niet
23 juli 2012 om 16:28 #18049028@corsa14slow wrote:
tja… GSI…
misschien een C20NE blok erin?Heb net eigenlijk 4 maanden alles compleet voor op de X16XE :jerry
– Mantzel
– Groep A
– Spaghetti
– Katvervanger
– Nieuwe remschijven & blokken liggen nog thuis hier
– Vorige week nieuwe achterverenDus wil dan eigenlijk weer een X16XE.
Opzich zijn die blokjes toch ook fijn. Ze verbruiken alleen vaak olie :( Als je zuinig wil rijden haal je makkelijk 1 op 13 (autobaan). Als je constant 150 rijdt loopt hij nog altijd 1 op 10 :D
En als ik men echte vermogen wil , jaa dan moet ik wel wat hoger in de toeren. Maar dan heeft hij ook wel wat daar :thumbupHeb wel eens vaker geraced tegen een standaard c20ne (wel astra dan) , en die bleef ik constant voor en liep steeds kleine stukjes op hem uit.
23 juli 2012 om 16:49 #18049029C20XE of een X20XEV
Derest van de X16XE door verkopen, ook een optie..
Voor de GROEP A + MANTZEL + SPAGHETTI vang je genoeg..@EdGSI wrote:
@corsa14slow wrote:
tja… GSI…
misschien een C20NE blok erin?Heb net eigenlijk 4 maanden alles compleet voor op de X16XE :jerry
– Mantzel
– Groep A
– Spaghetti
– Katvervanger
– Nieuwe remschijven & blokken liggen nog thuis hier
– Vorige week nieuwe achterverenDus wil dan eigenlijk weer een X16XE.
Opzich zijn die blokjes toch ook fijn. Ze verbruiken alleen vaak olie :( Als je zuinig wil rijden haal je makkelijk 1 op 13 (autobaan). Als je constant 150 rijdt loopt hij nog altijd 1 op 10 :D
En als ik men echte vermogen wil , jaa dan moet ik wel wat hoger in de toeren. Maar dan heeft hij ook wel wat daar :thumbupHeb wel eens vaker geraced tegen een standaard c20ne (wel astra dan) , en die bleef ik constant voor en liep steeds kleine stukjes op hem uit.
23 juli 2012 om 16:54 #18049030Ja maar dan moet ik ook de remmen weer aanpassen , andere motorsteunen etc etc.
Dit gaat me alleen maar veel meer geld kosten dan een x16xe’je kopen , en dan zuipt ie ook nog eens meer. En dan heb ik iets meer vermogen dan dat ik nu heb :hmmz
Waar is de tijd dat je de x16xe blokjes kon kopen voor 300-400€ ? :shock:
Ik keek net even op marktplaats (600-750€) :wtf23 juli 2012 om 18:01 #18049031valt best wel mee eigenlijk. een c20ne past voor een f13bak met een 1.7 diesel koppeling, je hebt maar 1 motorsteun nodig namelijk die aan de distributie kant. en de remmen zijn volgens mij wel sterk genoeg om de de RDW keuring heen te komen ???
en verbruik valt ook mee.. en ze zijn denk ik toch stukke minder afgetrapt dan de GSI’tjes… :???:al naar de sloop geweest? daar komt mijn c14se ook vandaan (wel ff de motorcode goed nakijken want ik dacht eerst ook een c16se te hebben gekocht. ;)
23 juli 2012 om 20:24 #18049032een c20ne houd een x16xe mantzel echt niet bij :jerry
standaard c20xe heeft er al een flinke kluif aanbeter gewoon sloperijen afbellen, heb mijn x16xe kaal blok gekocht voor 200
je hebt toch niet alles nodig ;)24 juli 2012 om 07:12 #18049033Misschien toch eerst even een lektest gaan doen voor je aan een ander blokje gaat?
24 juli 2012 om 07:55 #18049034@trashmetal wrote:
een c20ne houd een x16xe mantzel echt niet bij :jerry
standaard c20xe heeft er al een flinke kluif aanVIND IK LEUK :D
Ik zal eens wat sloperijen afbellen. Heb ik de kabelboom etc etc niet nodig dan ?
Ik kan mijn eigen sleutel gewoon blijven gebruiken / eigen ecu etc ?
24 juli 2012 om 11:03 #18049035gewoon je eigen computer gebruiken, dan gaat dat helemaal goed ;)
24 juli 2012 om 11:32 #18049036je kunt indd alles overzetten
zelf heb ik een x16xe aangestuurd door een c16xe ECU en kabelboom
van de c16xe x16xe x14xe en x16xel is alles uitwisselbaar24 juli 2012 om 11:50 #18049037@*Jurgen* wrote:
Misschien toch eerst even een lektest gaan doen voor je aan een ander blokje gaat?
En wat als de lektest goed is en hij verbruikt toch 1 liter op 600km? :jerry
Dus ik heb eigenlijk alleen maar het blok nodig zonder aanbouwdelen ?
En beters een lopend blokje horen voordat ik het koop natuurlijk?Ander blokje zal ongeveer netzoveel kosten als zuigerveren vervangen of niet?
En nu weet ik wel wat ik voor een blokje heb ;) Heeft me in 25000km nog nooit laten staan :)
Alleen hij verbruikt meer olie dan benzine hahahaha -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.