Corsa b x14sz motor opleuken

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa b x14sz motor opleuken

20 berichten aan het bekijken - 26 tot 45 (van in totaal 45)
  • Auteur
    Berichten
  • #18310842

    8v blokjes zijn goed voor koppel… Ik zou meer op het koppel gaan richten i.p.v. pk’s.. Dan kun je op lage toeren sneller weg komen dan dat je hoog in de toeren moet trappen om vooruit te komen…

    #18310843

    @KRSA2000 wrote:

    @trashmetal wrote:

    :jerry Zeg jij nou maar niks
    Budget zo goedkoop mogelijk, komtie met risse motorsport aanzetten
    no-offence goed spul maar in verre van low budget :jerry

    Trash… als je goed had gelezen (komen we daar weer op terug) had ik al gezegd dat extra pk’s uit een x14sz halen niet goedkoop zou zijn.
    Mn link naar Risse was dus ter bevestiging van ik al eerder had gemeld.
    Als jij andere ideeën heb om hetzelfde te behalen voor minder laat maar eens horen! Ik ben wel benieuwd.
    En bedoel ik echt vermogens winst en niet autostyle/halfords optel sommetjes.

    Weet je ook uberhaupt hoe streng de keuringen zijn in belgie?
    Ze zetten bijvoorbeeld verzegelingen op je schroefset zodat je tussentijds niet met je rijhoogte kan spelen.
    Denk je niet dat ze een nieuwschierig gaan worden bij een blok waar een motorcode en/of serienummer ontbreekt?

    Sent from my SM-P900 using Tapatalk

    Wrom moet je nou zo lullig doen?
    ik weet indd wat over de regels in belgie
    en dat deze swap daar vaak gedaan wordt
    motorcode wordt zelden tot nooit naar gekeken
    voor 150 euro hebje al een complete szr
    c16se uitlaatspruitstuk met astra f x20xev kat er achter
    verstelbare bdr van een paar tientjes op ebay

    voor 250 euro ongeveer zit je zeker over de 85pk

    #18310844

    Ik denk dat ik het schakel prob heb gevonden
    Je hebt aan de versnellingsbag die dtaaf dat in en uit de bak gaat ; het eerste stuk dat daar op vast hangt is gescheurd

    Nu heb ik nog een corsa op men voortuin staan maar deze is een c12nz kan ik hiervan de schakel links gebruiken of is dit anders dan mijn x14sz

    Kan ik eventueel een short shift van de ori onderdelen maken

    #18310845

    voor een short shift hebben ze andere delen voor.. het pook gedeelte van een corsa b is gelijk… op de bak weet ik niet omdat er verschillende bakken zijn…

    #18310846

    Wat trash zegt is wel bekend hier in belgie de nummers van de blok kijken ze zelden tot nooit na,enkel het chassis nr maaaaar vanaf dat ze een vermoede hebben dat er iets niet klopt gaan ze wel alles op de rooster leggen en gaan ze muggenziften

    Darom is het wel belangrijk dat de 1600 wel indentiek aan de buitenkant lijkt

    Het enige wat wij hier in belgie mogen kwa motor is een sportluchtfilter en een uitlaat lijn dat binnen de normen ligt en papieren heeft

    Zelf chippen mag niet in belgie

    #18310847


    Zo ziet ie dr uit, nagenoeg het zelfde dus ;)

    Over je schakelprobleem, je kunt onderdelen gewoon overzetten
    c12nz en x14sz hebben allebei een f-10 bak

    #18310848

    @Jonathan94 wrote:

    Zou het mogelijk zijn om dat plastieke ding boven het gaskleppenhuis te vervangen door een van een c12nz
    Omwille van dat dat ding bij een x14sz 2darmen heeft en weet niet waarvoor die 2e darm dient en is ook lastig voor een coldair intake te plaatsen

    Grt

    2e slang (op 4kante deel) kan je afkoppelen.
    Heeft verder totaal geen nut, kan je zelfs een minimaal aan vermogen kosten.

    Dat 4kante deel is een resonantiebox, zorgt voor een betere luchtstroom.

    Met een Cold-Air win je ook niks.

    Ontgrensd filterhuis kan ook zomaar vermogen kosten.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    #18310849

    Moeilijk schakelen kan ook je koppeling zijn die blijft “plakken”

    Strakker afstellen is dan de oplossing.

    (Dit omdat je eerst naar 2 moet om de bak volledig stil te zetten).

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    #18310850

    Het schakel probleem is heel raar soms wil hij wel en soms niet soms wil ik smorgens vertreken staat men auto stil wil hij ook niet in zen 1
    Gistere bijvoorbeeld moest ik in 3e vertrekken en 20km later wil hij wel alle versnellingen aan
    En soms is het omgekeerd dat ik hem smorgens wel in zen 1&2 krijg en na een tijdje weer niet

    #18310851

    Koppeling strakker stellen.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    #18310852

    Ik zou in jou geval een origineel ontgrensde luchtdoos houden
    misschien een k&n of green inlegfiltertje proberen
    om de looks zo veel mogelijk standaard te houden voor de keurmeester ;)

    #18310853

    Standaard box werkt het beste
    Met zo’n openlucht filter zuig je warme lucht aan en verlies je pk’s dus gunst voor jezelf

    #18310854

    Dat uitlaat systeem heb je van mij gekocht :thumb

    Wat je kan doen, C14SE kop (multipoint injectie) plaatsen op je huidige onderblok. Dan behoudt je je motor code en ga je naar ongeveer 80pk.

    #18310855

    Sport Inlegmatjes laten minder lucht door, papier element geeft meest vermogen.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    #18310856

    Versnellings probleem gemaakt
    Ik zal proberen een foto te maken wat het probleem was

    #18310857

    @basss27 wrote:

    Dat uitlaat systeem heb je van mij gekocht :thumb

    Wat je kan doen, C14SE kop (multipoint injectie) plaatsen op je huidige onderblok. Dan behoudt je je motor code en ga je naar ongeveer 80pk.

    Door bijkomend inlaatspruitstuk houd je de looks hiermee niet origineel :hmmz
    lijkt me een groot risico

    #18310858

    Ik denk dat dit idee de prullenbak ingegooit wordt maar zou een motor wissel naar een x16szr niet kunnen?? De motor lijkt qua looks het zelfde en is 75 pk

    #18310859

    Was al aangedragen door Trash

    #18310860

    @KRSA2000 wrote:

    Was al aangedragen door Trash

    Dan heb ik dat gemist…

    #18310861

    @trashmetal wrote:

    @basss27 wrote:

    Dat uitlaat systeem heb je van mij gekocht :thumb

    Wat je kan doen, C14SE kop (multipoint injectie) plaatsen op je huidige onderblok. Dan behoudt je je motor code en ga je naar ongeveer 80pk.

    Door bijkomend inlaatspruitstuk houd je de looks hiermee niet origineel :hmmz
    lijkt me een groot risico

    Denk dat ze hier minder snel moeilijk over doen, dan een compleet andere motorcode hebben van een X16SZR bijvoorbeeld.

20 berichten aan het bekijken - 26 tot 45 (van in totaal 45)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.