Corsa b x14sz motor opleuken

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa b x14sz motor opleuken

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 45)
  • Auteur
    Berichten
  • #17275429

    Hallo ik heb een corsa b sport van het bj 1998

    Nu is mijn vraag wat kan ik allemaal doen aan mijn motor voor hem op te leuken

    Ik heb al een rechte midden buis zonder demper
    Remus free flow eind demper

    Ori luchtfilter box ontgrenst

    Wat kan ik nog allemaal doen voor hem wat op te leuken of een beetje meer pit te hebben

    Kom niet af met motor swap want hier in belgie mag dit spijtig genoeg niet

    Ook heb ik een probleem met mijn versnellingsbak soms wil hij niet in zen 1e versnelling dan moet ik hem eerst in zen 2 duwen en dan gazt die wel

    En gidteren was dit probleem nog erger ik kreeg hem niet eens in zen 1en in zen 2

    Alvast bedankt voor jullie reacties

    #18310818

    Wat is je budget?

    Sent from my SM-P900 using Tapatalk

    #18310819

    Probleem met schakelen kan zijn aan de bak of in het schakelmechanisme dat het plastic slijt en speling krijgt..

    Qua dingen voor je motor.. Ik weet niet of nokkenassen van een x16xe passen…. Dat zou opzich wel wat leuks kunnen doen

    #18310820

    X14sz is een enkel nokker Bart ;)
    Als je meer uit dit type blok wilt halen, moet je diep in de buidel tasten.
    Vandaar dat ik naar zn budget vroeg…

    Sent from my SM-P900 using Tapatalk

    #18310821

    Aahh ok.. Ja dan gaat het lastig worden…

    #18310822

    Je kunt een c16se uitlaatspruitstuk pakken
    een 54mm kat van een astra f x20xev er achter
    met een verstelbare brandstofdrukregelaar de druk wat ophogen

    Je kunt natuurlijk ook een x16szr monteren van standaard 75pk
    ziet er tenslotte het zelfde uit :D

    #18310823

    Budget is zo goedkoop mogelijk

    Ik wil liever niet heel de blok uiteen halen voor bv gesmede zuigers want dit gaat voor mij te ver

    Een nokkenas zou wel mooi zijn

    Zou het mogelijk zijn om dat plastieke ding boven het gaskleppenhuis te vervangen door een van een c12nz
    Omwille van dat dat ding bij een x14sz 2darmen heeft en weet niet waarvoor die 2e darm dient en is ook lastig voor een coldair intake te plaatsen

    Grt

    #18310824

    Andere nokkenas zou ik er al niet instoppen
    x16sz blokje is goedkoper :D

    #18310825

    @trashmetal wrote:

    Andere nokkenas zou ik er al niet instoppen
    x16sz blokje is goedkoper :D

    @Jonathan94 wrote:

    Kom niet af met motor swap want hier in belgie mag dit spijtig genoeg niet

    Lezen is ook een kunst…

    Sent from my SM-P900 using Tapatalk

    #18310826

    Kijk maar eens hier bij Risse motorsport:

    http://www.risse-motorsport.de/index.php/cat/c428_OHC.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Heb je een idee wat mogelijk is en wat je kwijt bent…

    Sent from my SM-P900 using Tapatalk

    #18310827

    @KRSA2000 wrote:

    @trashmetal wrote:

    Andere nokkenas zou ik er al niet instoppen
    x16sz blokje is goedkoper :D

    @Jonathan94 wrote:

    Kom niet af met motor swap want hier in belgie mag dit spijtig genoeg niet

    Lezen is ook een kunst…

    Sent from my SM-P900 using Tapatalk

    Heb al eerder aangegeven dat je het verschil tussen een x14sz of een x16szr niet ziet
    Je komt hiermee dus zelfs in belgie gewoon door de keuring
    Lezen is dus indd een kunst :jerry

    #18310828

    Hebben ze geen code op het blok ingeslagen dan?

    Sent from my SM-P900 using Tapatalk

    #18310829

    @KRSA2000 wrote:

    Kijk maar eens hier bij Risse motorsport:

    http://www.risse-motorsport.de/index.php/cat/c428_OHC.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Heb je een idee wat mogelijk is en wat je kwijt bent…

    Sent from my SM-P900 using Tapatalk

    :jerry Zeg jij nou maar niks
    Budget zo goedkoop mogelijk, komtie met risse motorsport aanzetten
    no-offence goed spul maar in verre van low budget :jerry

    #18310830

    @KRSA2000 wrote:

    Hebben ze geen code op het blok ingeslagen dan?

    Sent from my SM-P900 using Tapatalk

    die kan ook weg, en al een paar keer gezien dat er op de plaats geen code stond :D

    #18310831

    Die x16sz zie je daar echt geen verschil buiten de nummer
    Want als dit zo is kan ik dit mischien wel proberen (wat niet weet wat niet deert)

    #18310832

    Srry de vorige posts niet gelezen
    Uit welke wagens komen die x16sz en szr

    #18310833

    Uit een astra F
    Wel de motorsteun uit je corsa gebruiken

    #18310834

    Astra f, astra g en vectra b

    Sent from my SM-P900 using Tapatalk

    #18310835

    En wat is het verschil met de sz en de szr
    En moet ik dan enkel de blok versnellingsbak en steek assen of ook de ecu?

    #18310836

    Kon je niet bij deze motoren de retourleiding knijpen?

    #18310837

    Beste neem je een szr motor bak kabelboom en ecu
    de szr heeft 75 pk en de sz 71 pk

    #18310838

    @richardschaeks wrote:

    Kon je niet bij deze motoren de retourleiding knijpen?

    klein beetje knellen kan, maar niet dicht
    zelfde effect als een bdr maar dan beun :jerry

    #18310839

    Waar zit die retourleiding en hoeveel moet ik deze inknijpen

    #18310840

    Beter doe je dit niet :D
    inknijpen tot hij ongelofelijk naar benzine gaat stinken, en dan een stukkie terug :jerry
    en hopen dat er geen steekvlam uit je inlaat komt hahahahaha (sorrie)

    #18310841

    @trashmetal wrote:

    :jerry Zeg jij nou maar niks
    Budget zo goedkoop mogelijk, komtie met risse motorsport aanzetten
    no-offence goed spul maar in verre van low budget :jerry

    Trash… als je goed had gelezen (komen we daar weer op terug) had ik al gezegd dat extra pk’s uit een x14sz halen niet goedkoop zou zijn.
    Mn link naar Risse was dus ter bevestiging van ik al eerder had gemeld.
    Als jij andere ideeën heb om hetzelfde te behalen voor minder laat maar eens horen! Ik ben wel benieuwd.
    En bedoel ik echt vermogens winst en niet autostyle/halfords optel sommetjes.

    Weet je ook uberhaupt hoe streng de keuringen zijn in belgie?
    Ze zetten bijvoorbeeld verzegelingen op je schroefset zodat je tussentijds niet met je rijhoogte kan spelen.
    Denk je niet dat ze een nieuwschierig gaan worden bij een blok waar een motorcode en/of serienummer ontbreekt?

    Sent from my SM-P900 using Tapatalk

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 45)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.