Corsa b x12xe @ Jet Cars 02-DN-HJ

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa b x12xe @ Jet Cars 02-DN-HJ

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 182)
  • Auteur
    Berichten
  • #18275240

    c14se :wub Ik klaag niet over dit blokje. geen mankementen meegemaakt.. moet wel zeggen dat ik eigenlijk niet veel snellers heb gereden ;)
    oke, subaru impreza wrx sti king:

    #18275241

    verbruik ligt een groot deel ook aan je rechter voet..
    ik kan met me x25xe vectra meer kms rijden dan met een x16xe corsatje met normaal rijgedrag…
    corsatje deed ik 450 km op 45 liter
    vectra deed ik bijna 700 km op 60 liter

    bij veel stads gebruik is een corsa beter.. als je veel snelweg rijdt kun je beter een iets grotere auto pakken.. als er een long ratio bak opzit draait die best wel laag in toeren op de snelweg .. die corsa gsi had best wel een hoog gebruik op de snelweg…

    #18275242

    Kijk, eerste zin heb je het al helemaal raak :jerry
    mn c16se met f13cr hangt op 120kmpu aan de 3500toeren
    als ik dan mijn gas instamp, naait ie dr best lekker uit
    en dat is zooooooo leuk :jerry

    #18275243

    @trashmetal wrote:

    Kijk, eerste zin heb je het al helemaal raak :jerry
    mn c16se met f13cr hangt op 120kmpu aan de 3500toeren
    als ik dan mijn gas instamp, naait ie dr best lekker uit
    en dat is zooooooo leuk :jerry

    Zelfde geldt voor mij met me x25xe met een f23cr bak maar het verbruik maakt me niks uit… Een auto moet mij plezier geven.. Als ik alleen. Maar van a naar b zou willen kon ik net zo goed de bus of trein pakken

    #18275244

    F23SR 3,82 zit er op elke B2 V6
    Ik heb zelf F23WR 3,82 internals in het V6 huis gezet.
    (Heb nog een sprintbak voor een diesel liggen :jerry)

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    #18275245

    @wim-v6 wrote:

    F23SR 3,82 zit er op elke B2 V6
    Ik heb zelf F23WR 3,82 internals in het V6 huis gezet.
    (Heb nog een sprintbak voor een diesel liggen :jerry)

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    Ja die bak bedoelde ik eigenlijk.. Was um ff kwijt hoe ik die noemen moest…. thx wim

    #18275246

    3150tpm bij 120km/u (B2 V6)
    2650tpm bij 120km/u (mijn B2 V6)

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    #18275247

    @wim-v6 wrote:

    3150tpm bij 120km/u (B2 V6)
    2650tpm bij 120km/u (mijn B2 V6)

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    klopt en bij me corsa gsi was het helemaal een ramp…
    bijna 4000 toeren bij 120~130 km/h.. ben van tilburg naar london gereden.. was 570 km.. en toen ik halverwege uit de euro tunnel kwam moest ik gaan tanken want had alleen het reserve over en ben vol vertrokken…

    #18275248

    Ik had dat ook bart-gsi… heb de 5de versnelling gewisseld :)

    Resultaat op een X14XE Corsa B:

    #18275249

    @Aapje wrote:

    Ik had dat ook bart-gsi… heb de 5de versnelling gewisseld :)

    Resultaat op een X14XE Corsa B:

    dat is beter werk.. in engeland was er ook een bedrijf die met de zelfde ratio ook een 6 bak kon ontwikkelen….
    dus dan blijft de acceleratie in de 5de versnelling het zelfde maar het koste veel meer dan gedacht.. dus dat heb ik toen laten gaan… was een bedrijf met een mentaliteit.. als het niet op onze site staat kunnen we het altijd maken… maarja de prijs stond er wel naar.. voor een 6 bak aan me X16xe was ik tussen de 3000 en 7000 euro kwijt… want dan werd ook de behuizing qua ontwerp overgenomen zodat de behuizing langer werd misschien een leuk kostbaar idee voor iemand die langer dan 2 jaar met zijn corsa gsi doet :P bij mij was motortje plof… was wel kut.. maar goed deze vectra zet ook wel een smile op me gezicht iedere keer als die v6 tot leven komt…

    #18275250

    Wel leuk die praat over GSi’s en v6’en
    maar heb dit topic gestart omdat ik kleiner en zuiniger moet gaan rijden
    en wat leuks heb gezien bij JC :D

    door dit geauwehoer ben ik weer aan het twijfelen over een x14xe :jerry

    #18275251

    X12XE in goede staat is knap zuiniger als de eigenlijk niet heel zuinige x14xe x16xe motoren.

    Zuinig en vlot kan de turbo diesel zijn, maar dan moet je wel de kilometers ervoor rijden.

    Mojn moeder haar x14xe was wel redelijk zuinig zelfs met de 3800toeren bij 120 wilde deze wel 1op15 halen (600km +/- op 40liter).
    De x12xe kan dit ook goed halen, en zal zeker met rustig rijden in de stad een stuk zuiniger zijn.

    Ook deze draait bijna 4000toeren bij 120km/u.
    Verschil zit m vooral in de stad / buitenwegen tussen deze 2 motoren.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    #18275252

    @trashmetal wrote:

    Wel leuk die praat over GSi’s en v6’en
    maar heb dit topic gestart omdat ik kleiner en zuiniger moet gaan rijden
    en wat leuks heb gezien bij JC :D

    door dit geauwehoer ben ik weer aan het twijfelen over een x14xe :jerry

    Ik zou lekker die 3d Astra houden. Die valt volgens mij al een klasse goedkoper uit dan andere Astra-F’s in de MRB en dat met de 100pk motor erin…

    Ik heb beide X12XE en X14XE’s op dit moment, als ik kan kiezen (korotm vriendin niet weg is met de x14xe) pak ik de 1.4. De X12XE is mij te sloom, zuinig wel maar ZOOO sloom.

    1:17,8 rijdt m’n X12XE op stad/buitenwegen, 1:14 op de snelweg
    De X14XE van mij met m’n modificatie werkt op 1:15 allround

    Maargoed een B Corsa op 4000 rpm maakt een hoop herrie op de snelweg…. ben je snel zat…

    #18275253

    Ik gebruik de auto dagelijks 50 km snelweg
    wat boodschappenritjes in het dorp
    en een paar keer per maand een rit van +- 100km

    wat denken jullie? x12xe of x14xe beter?
    nadeel van de x14xe is dat er een powerbox op kan
    en dat brengt weer enorme jeuk in de rechtervoet met zich mee :jerry

    #18275254

    P.s. een c14se is ook nog een goede optie :hmmz

    #18275255

    Een grotere auto kopen haha, je gaat toch geen 50 km per dag in de herrie zitten.

    Kies gewoon een Vectra 1.6 je is maar 1175 kg rijd met 2 vingers in de neus 1 op 14. Lekker ruim en veiliger dan een corsa

    #18275256

    Dat is erg leuk remutr… maar hij heeft wat gedoe met verzekering e.d. daardoor vallen zijn vaste lasten al erg hoog uit…

    X12XE’s zijn in mijn ogen best wel gevoelig voor slecht onderhoud, als je verkeerde olie gebruikt gaan ze snel ratelen/tikken. Heb zelf de ervaring dat de sensoren allemaal kapot gegaan zijn nu de auto 200k gereden heeft… Dus heb ze nu een voor 1 vervangen…

    Voordeel van de X12XE is dat alles bereikbaar is in de motorruimte, lekker veel ruimte… En je hebt ene ketting i.p.v. riem.

    Voordeel aan de X14XE? Betrouwbare ECU + sensoren, onderdelen zijn betaalbaarder en meer pit… Nadeel? Worden veel afgetrapt dus één zoeken voor weinig geld is een uitdaging…

    Nadeel? Motorruimte zit propvol met meuk, vooral als je een Airco+Stuurbekrachtiging editie hebt zoals ik (en dan heb ik nog ruimte over waar ook nog een ABS kan zitten)… Dus de powerbox monteren is leuk om te doen, heeft als voordeel vooral dat je motorruimte wat vrije ruimte krijgt… Weer handig met sleutelen :) De performance zou ik ’t niet eens voor doen…

    Nadeel is wel dat de X14XE wsslijk net zoveel weegt als je Astra F, 890kg weegt mijne. De X12XE zit een klasse goedkoper (850kg).

    En m.b.t. de X12XE wat je al zei neem een sport editie, niet eens om de uitvoering… maar omdat je dan het onderstel erbij krijgt… De wegligging van een sport is veuuul beter dan die van een ECO. :P

    #18275257

    Anders een Corsa B 1.5TD? Gezien je KM’s gaat rijden? Lekker dieselen en goedkoop in aanschaf!

    #18275258

    @basss27 wrote:

    Anders een Corsa B 1.5TD? Gezien je KM’s gaat rijden? Lekker dieselen en goedkoop in aanschaf!

    kun je beter voor een 1.7td gaan… heb al eens een stukje gereden met een 1.5td.. maar die was voor mijn gevoel niet vooruit te branden… ik was toen een 1.4 en de 1.6 gewend dus kan ook daar aan liggen maar naast de corsa b heb je ook de c corsa met een 1.2 of een 1.4 twinport misschien dat dat ook een optie is..

    #18275259

    Bart, een 1.7TD is er niet van de Corsa-B.

    Ikzelf heb een 1.5TD deze is standaard net zo vlot als een 1.4-8V / 1.2-16V.

    Mijne doet 0-100 9seconden
    Top rond de 200km/u
    Gemiddeld verbruik rond de 1op18

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    #18275260

    Ik zou kiezen voor een x12xe als je een goeie kan treffen.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    #18275261

    @wim-v6 wrote:

    Bart, een 1.7TD is er niet van de Corsa-B.

    Ikzelf heb een 1.5TD deze is standaard net zo vlot als een 1.4-8V / 1.2-16V.

    Mijne doet 0-100 9seconden
    Top rond de 200km/u
    Gemiddeld verbruik rond de 1op18

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    Was die 1.7td er wel van een combo of ook niet?? Had toen een c combo 1.7 cdti (rode letters). En had een gereedschapkoffer achterin staan en toen ik turbodruk had toen hoorde ik gewoon de koffer naar de achterdeuren schuiven… Die ging er overgens wel vandoor.. Leuke auto van hertz…

    #18275262

    We hebben het over een Corsa-B Combo-B.
    Daar is in bijde geen 1.7TD geleverd geweest.
    In de Corsa-B zijn de 1.5D 1.5TD & 1.7D geleverd.
    Hiervan is de 1.5TD de vlotste en de 1.7D de zuinigste, zeker als ECO uitvoering, dan heeft de 1.7D een langere bak.

    In de Combo-B is enkelt de 1.7D geleverd.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    #18275263

    Ik denk dat ik het indd beter bij een x12xe sport kan laten
    van het onderstel weet ik en ook dat de remmen geventileerd zijn ;)

    #18275264

    X12xe sport heeft gewoon massieve schijven voor, net als de diesels in sport uitvoering.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 182)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.