Corsa B – Voorbumper inclusief gaten mistlampen

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa B – Voorbumper inclusief gaten mistlampen

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Auteur

Momenteel zit de volgende bumper op de auto:
    Corsa_B

Ik wil graag mistlampen installeren en daarvoor ben ik op zoek naar een bumper.
    De GSI bumper zou moeten passen volgens sommige mensen echter kan ik dat nergens terug vinden.
    Mijn auto heeft de uitvoering van 2000.
    Heeft iemand de GSI voorbumper op zijn auto geïnstalleerd vanaf bouwjaar 1997?
    Vanaf 1997 heeft de voorbumper een facelift gekregen naar mijn weten.
    Kan iemand uitsluitsel geven?
    Het gaat dus om de volgende bumper:

Corsa_B_GSI_bumper_met_mistlamp_gaten

De bevestiging van de voorbumper is bij de facelift niet veranderd, dus het zou moeten passen. Of het mooi staat is een tweede, de kunststof spatschermranden blijven zwart natuurlijk. Tenzij je die ook zilver spuit.

Groet,

Jasper

Bedankt!
    Die wil ik inderdaad ook spuiten.
    Evenals aan de achterzijde.

Dat wordt een mooi projectje! Ter info: de kleurcode staat op het identificatieplaatje dat op de slotplaat van de motorkap zit. Bij jouw Corsa is dat volgens mij code z147. Zilver spuiten valt vaak wat tegen m.b.t. kleurverschil.

Kleurcode klopt inderdaad ;)
    En plaatje zit inderdaad onder de motorkap, heb de code al een keer nodig gehad ;)

gsi bumpers zijn idd tot 97 geleverd daarna kwam een facelift
    maar een ( goede) gsi bumper is lastig te vinden inclusief mistlampen
    er zijn fiberglass replicas maar ook die zijn aan de prijzige kant..
    bumpers zijn zoals gezegd uiwisselbaar..
    volgens mij moet je ook 2 losse kabeltjes hebben bij de koplampen voor je mistverlichting.. dan zou het best wel plug en play moeten zijn..

[quote quote=18341931]gsi bumpers zijn idd tot 97 geleverd daarna kwam een facelift
    maar een ( goede) gsi bumper is lastig te vinden inclusief mistlampen
    er zijn fiberglass replicas maar ook die zijn aan de prijzige kant..
    bumpers zijn zoals gezegd uiwisselbaar..
    volgens mij moet je ook 2 losse kabeltjes hebben bij de koplampen voor je mistverlichting.. dan zou het best wel plug en play moeten zijn..

[/quote]

Bedankt voor de verduidelijking.
    Dus bovenstaande GSI bumper zou moeten passen?

Ja, die past.

[quote quote=18341931]gsi bumpers zijn idd tot 97 geleverd daarna kwam een facelift[/quote]

De GSi versie met de afgebeelde bumper is slechts geleverd van 1993 tot 1995.
    Daarna had je een tussenjaar in 1996 met een GSi met zwarte kunststof standaard bumpers.
    Hierna volgde het facelift model vanaf 1997 tot 2000 met de brede afgebeelde bumper die de TS op zijn auto heeft.

De bumpers zijn 100% uitwisselbaar.

[quote quote=18341931]volgens mij moet je ook 2 losse kabeltjes hebben bij de koplampen voor je mistverlichting.. dan zou het best wel plug en play moeten zijn..[/quote]
    Je hebt sowieso een mistlamp knop nodig in de auto, deze kan je op de sloop uit diverse Opels halen, mogelijk heb ik er nog wel ergens 1 liggen.
    Daarnaast ben ik er dan bijna zeker van dat de mistlampen gaan werken, bekabeling in de motorruimte lag er bij mijn 1996-er GSi gewoon in (uit me hoofd gezegd).

Wat bedoel je met die de TS op zijn auto heeft?
    Knopjes en lampen moet ik inderdaad op bijvoorbeeld de sloop zoeken.
    De bekabeling in de auto heb ik nog niet bestudeerd anders.
    Indien niet aanwezig zal ik zelf een kabelboompje moeten maken.
    Er is genoeg te vinden op Google voor het aansluiten van de voorste mistlampen, dus dat zal wel lukken denk ik.

de bekabeling heb je… de verlichtings kabelboom aan de voorzijde van de corsa is voor alle modellen het zelfde.. er zitten 2 draden die bij elkaar geknoopt zijn die niet gebruikt worden als je geen mistlampen hebt..
    dus idd schakelaar e.d. van een sloper halen…
    van een tigra A en een astra F zal de schakelaar ook passen…

Aha ik had al een keer vlug gekeken maar ik moet dus beter kijken ;)
    En het contact waarin de schakelaar gaat zou dus ook aanwezig moeten zijn?

klopt.. volgens mij bij je lichtschakelaar links naas je stuur heb je 2 vierkante blokjes zitten.. eentje als het goed is voor de mistlamp achter.. en die ernaast is voor de mistlampen aan de voorzijde..

Volgens mij zag ik die niet zitten toen ik de laatste keer dat ik er bij moest zijn.
    Het is een groen contact toch?
    Dat is wat ik tenminste zie op het internet.
    En het relais is wit toch?
    Dan zit bij mij rechts in de auto achter het dashboardkastje.

contact is een groene idd..
    de onderste is geel als het goed is voor de achterzijde..
    misschien dat dit je op weg helpt
    http://www.allcorsa.co.uk/forums/showthread.php/wire-up-corsa-48932.html ( voor als je geen contact achter de schakelaar hebt zitten..)

Ik kwam deze ook nog tegen:
    Bumper
    Dus deze is ook geschikt?

ja.. alle corsa b en combo B bumpers passen…

[quote quote=18342027]Wat bedoel je met die de TS op zijn auto heeft?[/quote]

TS = Topic Starter
    Dus ik bedoel de bumper die jij op je auto hebt zitten.

[quote quote=18342095]

Wat bedoel je met die de TS op zijn auto heeft?

TS = Topic Starter
    Dus ik bedoel de bumper die jij op je auto hebt zitten.

[/quote]

Oh haha, ken de vaktaal nog niet allemaal ;)

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.