Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › corsa B veerpootbrug
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren, 6 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
16 april 2012 om 13:34 #17247685
Ik zat even te zoeken op MP en ik kwam dit tegen:
=http://imageshack.us/photo/my-images/717/naamlooshmz.jpg/]
[/URL]Waar en hoe monteer je die veerpootbrug voor aan de onderkant? Of heeft een corsa B gsi al iets dergelijks?
Iemand ook ervaringen met veerpootbruggen, is het echt merkbaar?
16 april 2012 om 15:49 #18007024gsi heeft dat niet.
deze komt tussen de draagarmen onder te zitten. heb die zelf nooit gemonteerd gehad. aleen de bovenste en dat is goed merkbaar.
16 april 2012 om 16:14 #18007025Ik heb zelf ook de veerpootbrug voor boven (voor). En het verschil is degelijk merkbaar.
Als je als een opa door de bochten rijdt , zul je het niet zo snel merken. Maar als je wat sportiever door de bocht gaat , merk je het zeer zeer goed :)
En voor het geld hoef je het niet te laten , 30€ ;)
Ik had zelf niet verwacht dat het zo’n verschil maakte king:
Nadeel:
Putdeksels , oneffenheden in de weg voel je wel meer als je eroverheen rijdt :thumbdown
Sommige veerpootbruggen passen niet ICM met mantzel powerbox16 april 2012 om 17:02 #18007026Heb er eentje van Sparco bovenaan. Een verschil van jewelste toen ie er eenmaal op zat, zeker als je laag en met brede velgen rijdt. De (nieuwere) B-tjes hebben volgens mij allemaal standaard een stabilisator voren en achter en heb je onder geen aparte veerpootbrug nodig.
16 april 2012 om 17:06 #18007027Onderste komt idd tussen de draagarmen onder te zitten.
Dit modelletje lijkt wat lager te zijn dan die van Wiechers, waarschijnlijk met de carterpan van een C20XE in het achterhoofd ofzo.Heb zelf ook drie liggen. OMP boven, Wiechers onder en een Sparco achter (als ik het goed heb, of ook OMP).
Achter (middelste op je foto) gaat in de achterbak tussen de twee moeren van de schokdempers.
Bovenste gaat (iig bij een GSi) aan de bestaande schroefjes rondom op de veerpoot.Moet mijne nog monteren, maar nogal tijdgebrek en monteer ze ook pas na wat ander werk wat ik er aan wil doen.
Stabilisator hebben ze trouwens allemaal, maar de non-GSi versies hebben een minder dikke. Loopt achter de voorbumper langs.
Achter zittie in de achter-as gebouwd. Dikke torsiestang.16 april 2012 om 19:04 #18007028Bedankt voor de reacties! Ben van plan binnenkort de auto te verlagen dus dan bestel ik gelijk wel even zon veerpoot. Is de onderste veerpoot makkelijk te monteren op bestaande moer/bouten of is dat gaten boor werk?
16 april 2012 om 19:10 #18007029Past deze bijvoorbeeld?
http://www.winparts.nl/230/auto-styling/veerpootbruggen-styling/0072425/strut-f-low-op-corsa-b-1-2-1-4-ecot” onclick=”window.open(this.href);return false;16 april 2012 om 19:18 #18007030Op een 16klepper, ja. 8kleppers staan niet vermeld dus geen idee.
(1.2 en 1.4 ecotec = 1.0 12v, 1.2 16v, 1.4 16v en 1.6 GSi/16v, eigenlijk alles waar Ecotec op het kleppendeksel staat, inclusief de C16XE die eigenlijk een eco-optiesloze X16XE Ecotec is)Sowieso moet je wagen de lucht in om er bij te kunnen. Deze moet tussen de montagepunten van de draagarmen.
Edit: tis trouwens een goedkope kopie van Wiechers. Denk ook wel te weten waar hij vandaan komt (*kuch, china, kuch*) en dattie gemaakt is van goedkoop aluminium.
Zou persoonlijk liever een Wiechers kopen. Beter materiaal, betere pasvorm.
Heb zelf ook eens zo’n goedkoop aluminium geval geprobeerd. Past echt voor geen ene meter :/16 april 2012 om 19:24 #18007031Die van MP zag er alleen anders uit maar dat zal dan wel zon standaard plaatje zijn. Kosten vallen mee dus ik zal het binnenkort eens bestellen.
Auto de lucht in is geen probleem, dan huur ik wel even een brug via mn studie. Begrijp ik goed dat deze dan op de scharnierpunten van de draagarm bevestigd word?16 april 2012 om 19:30 #18007032Yup, daar komttie terecht.
Hoop voor je dattie past. Alu kan je niet ver-lassen als het niet lekker past.
Plus dat het materiaal best zwak is, dus een keertje een steen er onderdoor en die stang doet *pang*. Een stalen model is veel beter. Komt een deuk in, maar werkt dan nog prima.Alu is leuk voor bovenlangs, niet voor onderlangs. Is mijns inziens niet stevig genoeg om een ongelukje te overleven.
16 april 2012 om 19:46 #18007033Dat is een goed punt, ik zal wel even kijken wat de stalen variant kost, zal je vast ook wel goedkoop kunnen krijgen (ebay.co.uk of .de)
17 april 2012 om 08:46 #18007034Ik zoek 1 voor onder mijn auto, welke moet ik hebben?
17 april 2012 om 08:54 #18007035Joop,
Hoe laag rij je? Anders kans dat je vanalles gaat raken.
17 april 2012 om 12:05 #18007036Nu nog zonder verlaging, binnenkort op maximaal 40 voor en 30mm achter. Lager wil ik niet ivm drempels enz.
18 april 2012 om 14:04 #18007037Die set op de foto lijkt me niet voor de Corsa B.
Draagarmbrug komt ook niet in de buurt van je carterpan, ook niet met een 2 liter erin. Met een 5 bak past de standaard versie gewoon, met een F28 niet meer.
18 april 2012 om 14:58 #18007038Hij lijkt er toch wel op, ik heb even contact gehad met de importeur van wiechers en die verwees mij door naar:
http://www.stroevemotorsport.nl/Veerpootbruggen/33850/333004–Opel-Corsa-Wiechers-Veerpootbruggen/” onclick=”window.open(this.href);return false;Stalen versie. Op internet zag ik dat hij zo bevestigd moest worden, klopt dat?
http://i422.photobucket.com/albums/pp306/bigron1988_photobucket/83bf07a0.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;Even een technisch vraagje, is het gewoon moertje los, ding erop, moertje erop of moet ik langere bouten oid meenemen?
Bedankt,
25 april 2012 om 15:45 #18007039Vandaag even staan rommelen maar hij past niet. Ik heb de versie met een bocht erin van wiechers met een stel bout maar helaas komt hij tegen de flens van de katalysator/voorpijp aan.
Sowieso hoe moet je hem monteren, als de auto op de grond staat scheelt het een cm vergeleken met de situatie dat je de auto optilt op je baksteun. Buigt allemaal aardig door dus het nut van de veerpootbrug beprijp ik wel.
8 mei 2012 om 21:24 #18007040Vandaag uiteindelijk de brug eronder gezet. Maakt een hoop verschil! Insturen is strakker en de grip op rotondes neemt toe!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.