[Corsa B] Vaag rem probleem

Forumindex Forums Modellen Corsa [Corsa B] Vaag rem probleem

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Berichten
  • #17230871

    Ik heb een probleem;

    Wanneer ik korte afstanden en lange afstanden rij en ik moet remmen, dan hoor ik een vaag shrappend gelijk vanuit de remmen komen.

    Zijn de blokken op?

    #17794860

    dat zou kunnen. wiel eraf en even inspecteren.

    is het luid metaal op metaal?

    #17794861

    valt wel mee het shrappend geluid is sinds deze week begonnen vandaag werd het erger.

    @Oenatje wrote:

    dat zou kunnen. wiel eraf en even inspecteren.

    is het luid metaal op metaal?

    #17794862

    voor of achter?

    volgens mij zijn je remblokken op.

    #17794863

    Voor , gaat dat zo snel dat me remblokken op zijn?

    @Corsa_GSi wrote:

    voor of achter?

    volgens mij zijn je remblokken op.

    #17794864

    Ligt aan je rij-stijl. Stamp je vaak hard op de ankers?
    Ook merk/type blokken doet een hoop. Goedkope meuk slijt 10x harder dan goeie blokken.

    Daarbij leveren je voor-remmen de meeste remkracht, dus slijten ze het hardste.

    #17794865

    Ik stamp jammer genoeg vaak op me remmen :(
    Het zijn gewoon standaard schijven + blokken van de dealer ik neem aan van GM

    @McKaamos wrote:

    Ligt aan je rij-stijl. Stamp je vaak hard op de ankers?
    Ook merk/type blokken doet een hoop. Goedkope meuk slijt 10x harder dan goeie blokken.

    Daarbij leveren je voor-remmen de meeste remkracht, dus slijten ze het hardste.

    #17794866

    @Onderbroekie wrote:

    Ik stamp jammer genoeg vaak op me remmen :(
    Het zijn gewoon standaard schijven + blokken van de dealer ik neem aan van GM

    @McKaamos wrote:

    Ligt aan je rij-stijl. Stamp je vaak hard op de ankers?
    Ook merk/type blokken doet een hoop. Goedkope meuk slijt 10x harder dan goeie blokken.

    Daarbij leveren je voor-remmen de meeste remkracht, dus slijten ze het hardste.

    de dealer monteert meestal bosch
    zelf heb ik er nu een setje van het merk ABS voor er op
    en doen het prima
    zodra deze op zijn stap ik over op EBC green stuff met geventileerde en gegroefde schijven

    Gr. Mario

    #17794867

    Ik koop alles bij de dealer maar laat het daar niet monteren

    @trashmetal wrote:

    @Onderbroekie wrote:

    Ik stamp jammer genoeg vaak op me remmen :(
    Het zijn gewoon standaard schijven + blokken van de dealer ik neem aan van GM

    @McKaamos wrote:

    Ligt aan je rij-stijl. Stamp je vaak hard op de ankers?
    Ook merk/type blokken doet een hoop. Goedkope meuk slijt 10x harder dan goeie blokken.

    Daarbij leveren je voor-remmen de meeste remkracht, dus slijten ze het hardste.

    de dealer monteert meestal bosch
    zelf heb ik er nu een setje van het merk ABS voor er op
    en doen het prima
    zodra deze op zijn stap ik over op EBC green stuff met geventileerde en gegroefde schijven

    Gr. Mario

    #17794868

    Ik denk dat je bij een automaterialen handel goedkoper uit ben ;)
    Heb het niet zo op dealers :D

    #17794869

    Jaaa.. ik zat daar ook aan te twijfelen..
    Denk toch voor een remmenupgrade OF Brembo schijven en Lucas blokken
    @trashmetal wrote:

    Ik denk dat je bij een automaterialen handel goedkoper uit ben ;)
    Heb het niet zo op dealers :D

    #17794870

    Tja, je hebt opties genoeg
    Ik kan natuurlijk niet in je portomonee kijken…
    Maar als je schijven nog goed zijn zou ik er nog ff goedkope blokjes op knallen
    Kun je geld opzij gaan zetten voor ’n goeie remupgrade, evt 2.0 remmerij

    Groeten, Mario

    #17794871

    Jaa daar heb je wel gelijk in.

    Volgend week krijgt me auto kleine beurtje dus dan laat ik effe alles nakijken..
    Dan leg ik meteen een berg geld opzij haha..
    @trashmetal wrote:

    Tja, je hebt opties genoeg
    Ik kan natuurlijk niet in je portomonee kijken…
    Maar als je schijven nog goed zijn zou ik er nog ff goedkope blokjes op knallen
    Kun je geld opzij gaan zetten voor ’n goeie remupgrade, evt 2.0 remmerij

    Groeten, Mario

    #17794872

    Als je gaat upgraden is de meest effectieve upgrade minimaal overstappen op Corsa B GSi remmerij.
    Kadett E GSi / Astra F GSi / Calibra 2,0 16v remmerij de volgende stap, en als je echt goed wil, neem je een set Meriva remschijven van een 1,8i (X18XE) tussen bouwjaren 2003 en 2005. Dat is 280mm schijf in 4×100 steek.
    Daar fix je een set Calibra Turbo remklauwen bij en een set bijpassende remblokken. Dan ben je helemaal het mannetje.
    Enig nadeel is wel dat je voor de eerste optie minstens 14inch wielen moet hebben, en voor de 280mm schijven minimaal 15inch.

    #17794873

    en geen green stuff nemen. dat is pas rotzooi

    ga als je goede blokken wil voor ferodo

    #17794874

    @Oenatje wrote:

    en geen green stuff nemen. dat is pas rotzooi

    ga als je goede blokken wil voor ferodo

    Ja, idd, Ferodo is leuk spul.
    DS Performance blokjes van Ferodo zijn leuk upgrade spul en vaak niet eens duurder als originele blokken bij de dealer.

    #17794875

    gewoon de zooi open maken schoonblazen en nieuwe goede blokken er tussen
    ATE of Bosch en dan kan je weer zeker 30/40.000km vooruit .

    kijk op marktplaats onde Opel rem delen staan nette sets schijven met blokken kompleet is allemaal Bosch opruiming voor nog geen 100€ aan huis alles nieuw en klaar ..

    een klein uurtje werk en klaar

    Bert

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.