corsa b V6 met motor achterin

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling corsa b V6 met motor achterin

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 39)
  • Auteur
    Berichten
  • #17224008

    ben momenteel bezig om een opel corsa B te maken voor de cross met een C25XE motor die ik achteraan geplaatst heb.
    Tot nu toe is alles redelijk goed gegaan maar nu heb ik problemen om het schakelmechanisme aan te passen, iemand tips of fotos waarop te zien is hoe men dit doet?

    alvast bedankt groeten wim

    klik hier voor foto’s van de corsa in huidige staat

    #17704694

    Foto doet het niet helaas.
    Lijkt me een mooi project :D

    In Engeland hebben ze het vaker gedaan, de motor achterin. Kijk daarvoor eens op de forums zoals Migweb ;)

    #17704695

    origineel gepost door Fearless
    Foto doet het niet helaas.
    Lijkt me een mooi project :D

    In Engeland hebben ze het vaker gedaan, de motor achterin. Kijk daarvoor eens op de forums zoals Migweb ;)

    bedankt ! foto’s zouden intussen wel moeten lukken :)

    #17704696

    :o je woont precies nogal dicht in de buurt :P

    #17704697

    kabel systeem

    #17704698

    automaat ? :P

    #17704699

    dat is een stukje buitenplaat van een corsa.
    het idee is leuk, maar waarom de motor achterin?
    welke klasse rij je dan.
    als je nou de carosserie van een corsa pakt, slijpt er achter de bodem uit.
    last er het subframe met voorpoten en motor terug in, heb je minder werk, en minder gewicht.
    of denk ik nou te makkelijk.
    dit was ons plan een paar jaar terug ook, maar dat mocht niet, net als twee motoren erin.
    ben wel benieuwd hoe het loopt.

    groeten

    #17704700

    we gebruiken 2x het subframe van een vectra a en daar is alles omheen gebouwd. omdat van een corsa het te licht is (reeds ervaring mee) en het niet standhoudt bij het crossen wegens de kracht van de motor en het vele springen en landen :P
    de motor is achterin geplaatst om een betere gewichtsverdeling te hebben en om de aandrijfassen te sparen die bij Opel toch wel een zwakte punt zijn; die breken nogal snel als je op de gas trapt en de wielen te ver afgedraaid zijn dus bij een achtertractie geen problemen hopen we
    we mogen volgende week schakelmechanisme van een vw corrado halen en zien wat we daarmee kunnen aanvangen

    #17704701

    ‘Te ver afgedraaide wielen’ ?? :hmmz
    Weet niet hoe jij met je spullen omgaat, maar aandrijfassen die snel breken bij een Opel komt bij niet echt bekend voor. Heb het zelf iig in die jaren met div. Opels nog nooit gehad, en bij velen Opel rijders om me heen ook niet gehoord.

    Wellicht als je hoge vermogens loslaat op standaard assen (motor ombouw, tuning, etc..) dat dat problemen geeft kan ik me inkomen..

    Als ik heel eerlijk mag zijn, als je zo’n gewaagd project doet, waarom zoek je van te voren, essentiele zaken als schakelen dan niet eerst uit ? Dit komt op mij nogal als een impulsief project over.

    Hoedan ook, succes met ’t project ! :thumbup

    grtz.

    #17704702

    Is toch wel zo. vooral na een paar wedstrijden, als de carrosserie wat meer geleden heeft, gaan ze vrij snel kapot. wij namen altijd voldoende reserve mee en hadden ze vaak ook nodig..

    O ja, mooi project. veel succes ermee.:thumbup

    #17704703

    ah, ja wedstrijden.. cross dus. aftrap rally’s
    Tja, welke drijfassen gaan wel lang mee dan, die van een Jeep, Hummer of vrachtwagen..
    Maar dat is een Opel Corsa niet, ook niet de Opels met V6.

    #17704704

    impulsief, mss wel een beetje maar problemen zijn er voor op te lossen he en op internet vind je al veel terug en is hulp niet veraf, tzal wel allemaal in orde komen met beetje hulp van buitenaf en ja we rijden met originele aandrijfassen en ze gaan best een tijdje mee zolang de collega’s niet teveel op de wielen rijden:swear, aanpassen is mogelijk maar dan spreken we over een grapje van 1500 euro en gebruiken ze audi 200 homokineten en moet er nog een deel aangepast worden.
    Het is de bedoeling om bij de specials te gaan rijden bij vacb en af en toe bij de superstandaard bij nvact

    grtz wim

    #17704705

    Ach boeie dat het impulsief is. Tis voor de cross!

    #17704706

    Ja precies ja..
    Dat had ik nu ook door.

    #17704707

    #17704708

    doet me denken aan leepu en bernie :jerry

    #17704709

    [img]P8282999.jpg



    #17704710

    leuk project, maar is die nu niet wat te licht een de voorkant? staat nu al achterover:hmmz

    #17704711

    is misschien iets voor autoblubbering!

    #17704712

    wow wat is die verbouw lijk niet eens meer op een corsa:cool:

    #17704713

    nee is niet om te blubberen :) is voor de autocross
    staat vanvoor hoger omdat chassis van een vectra eronder is gebouwd daar dit steviger is en hoger is goed om niet met de snuit in de grond te stuiten bij het rijden
    testcrossen binnenkort zullen uitwijzen of er in de winter nog aanpassingen moeten gebeuren voor het komende crossseizoen 2011

    #17704714

    oke, hard zal hij wel gaan in ieder geval.
    ben benieuwd naar de test. ga je nog filmpjes ofzo maken tegen die tijd?

    groetjes

    #17704715

    dat hopen we toch he, heb vroeger al eens een corsa V6 gemaakt met de motor voorin en voorwielaangedreven en die ging ook hard maar was niet echt betrouwbaar maar met deze willen we natuurlijk nog harder gaan:P

    ps filmpjes volgen zeker, als je graag filmpjes ziet, er staan er een heel deel op onze website van men vrouwtje in actie met de vectra V6 http://www.v6crossers.tk

    #17704716

    Geinig, heb je snel voorelkaar allemaal zo ! king:

    Echter een Corsa B herken ik er nauwelijks maar in.
    Het enige dat herkenbaar Opel/GM is, is de motor en het subframe idd.

    Nou maar hopen dat de V6 voldoende gekoeld wordt/blijft met de cross.

    Succes, en veel plezier met testen straks !

    grtz. Jeroen.

    #17704717

    zijkanten zijn toch nog van de corsa, voor de rest zijn het 2 subframes van een vectra a en idd nen hoop buizen, vandaag elektrische aansluitingen gedaan en de wielkasten beginnen te bekleden, deze week komt men neef zien om de gas en ambriagekabel te verlengen alsook de kabels van een corrado schakelmechanisme en van het weekend komt er iemand voor de remleidingen dus als alles meevalt zal ie volgende week zo goed als klaar moeten zijn
    En voor de koeling gebruiken we een radiator uit een citroen c25 camionette dus daar hebben we nog nooit problemen met gehad

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 39)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.