Corsa B temperatuur stijgt tot 100 op snelweg?

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa B temperatuur stijgt tot 100 op snelweg?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur

Hallo,

Ik ben nieuw hier, maar heb een vraag over mijn opel Corsa B 1.5 TD. De temperatuur stijgt als ik 120 rij, zelfs tot tegen het rood aan (hier ga ik meestal dus ook langzamer rijden, als ik dan langzamer ga rijden (+/-100 km/h) met de CV volluit op warm dan koelt die weer af naar de 90 graden. Als ik de CV dan aanhoudt en ik rij 120 stijgt die ook maar veel rustiger. Ik vraag me nou af waar dit nou aan ligt. Ik heb me fan gecheckt door hem op me accu aan te sluiten en die doet het. Het moet dus denk ik aan mijn thermosstaat liggen, maar hoe check je of deze het nog doet? En dan nog vind ik het raar dat de motor al warm begint te worden bij de 120 km/h. In de stad heb ik trouwens totaal geen problemen.Ik kan mijn CV uithouden en gewoon normaal rijden en dan blijft die op 90 graden staan.

Iemand anders hier die hetzelfde probleem heeft/had en die mij er meer over kan vertellen?

vr gr Bas

Je kunt de thermostaat testen door deze uit te bouwen, in een pannetje met water te leggen en die aan de kook te brengen. Thermometer erbij en kijken bij welke temperatuur deze open gaat. Volgens mij was het voor de Corsa B 92 graden, maar dat weet ik niet zeker voor de diesel, daar kan iemand anders je zeker over informeren.

Ik denk wel dat het je thermostaat is. In de stad heb je dan wel veel minder rijwind, maar je motor draait vaak minder toeren en draait ook niet continu veel toeren, zoals op de snelweg.

Gaat de fan wel aan bij de 100 graden trouwens?

Zit er nog genoeg koelvloeistof in het expansievat? Zo ja, dan zal je thermostaat inderdaad blokkeren in de gesloten toestand.

Radiateur verstopt, komt ook vaker voor bij deze Diesels.

Willem

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.