Corsa B project / Opknapper

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa B project / Opknapper

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Auteur
    Berichten
  • #17237144

    zo is de Corsa gekocht

    Toen kwamen mijn oude Irmcher velgen eronder

    vervolgens de gecleande voorbumper van de oude Corsa B gestript en over gezet en de grill, De lip van de oude bumper eraf gezaagt en op de andere gemonteert :

    Doorgelaste motorkap:

    Cold air intake gemonteert:

    Ook zijn de Stoelen overgezet.
    De achterbank moeten we nog doen

    Foto’s zijn niet allemaal van goede kwaliteit maar het is te zien! :afro

    Wat er nog gedaan gaat worden:

    Nieuwe zijschermen
    Nieuwe spiegels
    Gecleande achterklep met deurmechanisme
    De auto helemaal mat Zwart spuiten
    Geheel wit interieur

    Voor de rest schiet me even niks te binnen.

    Updates volgen in de loop der tijd

    #17873199

    lampen evt. overzetten????????

    #17873194

    Goed bezig! ;)

    #17873187

    Cold Air Intake??

    Dit is een Gewoon open filter, Vermogenswinst bij een 8klepper +/- -5 pk (ja je leest het goed, negatief)

    Willem

    #17873205

    @Edje13 wrote:

    lampen evt. overzetten????????

    Nee dacht dat hij de lampen niet wou overzetten.

    #17873206

    @wim-v6 wrote:

    Cold Air Intake??

    Dit is een Gewoon open filter, Vermogenswinst bij een 8klepper +/- -5 pk (ja je leest het goed, negatief)

    Willem

    Tja, Het is niet mijn auto. Moet die gast helemaal zelf weten.

    #17873207

    @kaneelschep wrote:

    Goed bezig! ;)

    Thanks,
    Dit weekend weer verder eraan werken

    #17873204

    tis geen doorgelaste motorkap! maar 1tje met gelast booskijkers…

    #17873203

    @wim-v6 wrote:

    Cold Air Intake??

    Dit is een Gewoon open filter, Vermogenswinst bij een 8klepper +/- -5 pk (ja je leest het goed, negatief)

    Willem

    Kun je dit verklaren? Ik heb ook zo een filter erop zitten, maar heb een c16se blok..

    #17873202

    Precies wat hij zegt, je pakt alleen maar warme lucht op en dat levert vermogensverlies op.

    #17873201

    @joop1970 wrote:

    Precies wat hij zegt, je pakt alleen maar warme lucht op en dat levert vermogensverlies op.

    Omdat die lucht aanzuigt die vn de motor afkomt? Ipv bij de radiateur vandaan, dus rijwind..?

    #17873200

    @Black-Out wrote:

    @joop1970 wrote:

    Precies wat hij zegt, je pakt alleen maar warme lucht op en dat levert vermogensverlies op.

    Omdat die lucht aanzuigt die vn de motor afkomt? Ipv bij de radiateur vandaan, dus rijwind..?

    Juistem! :thumb Beter een inlegfilter van bijv. k&n werkt beter. Maar kost ook wat.

    #17873198

    ja maar dat open filter vs standaard is gewoon te verwaarlozen.
    Die 0,1 pk die je dan minder hebt. lekker belangrijk.

    Maandje terug ofzo op Zandvoort reden er een hoop met redelijk rappe civics rond. En wat zie ik daar, wanneer ze de motorkap openmaken. en open lucht filter!( niet bij alle overigens). Dat verbaasde me toch wel een beetje dat die circuitbakkies ook een simpel open filtertje hebben.

    Maakt dus volgens mij helemaal niet uit hoor.
    Ik denk dat het enige nadeel is dat je luchtmassameter een beetje verpest word. Maar goed, da hoort erbij.

    #17873197

    @sidney46 wrote:

    ja maar dat open filter vs standaard is gewoon te verwaarlozen.
    Die 0,1 pk die je dan minder hebt. lekker belangrijk.

    Maandje terug ofzo op Zandvoort reden er een hoop met redelijk rappe civics rond. En wat zie ik daar, wanneer ze de motorkap openmaken. en open lucht filter!( niet bij alle overigens). Dat verbaasde me toch wel een beetje dat die circuitbakkies ook een simpel open filtertje hebben.

    Maakt dus volgens mij helemaal niet uit hoor.
    Ik denk dat het enige nadeel is dat je luchtmassameter een beetje verpest word. Maar goed, da hoort erbij.

    dit idee had ik dus ook al

    #17873189

    Heb een tijd geleden een tijdje ene openlucht filter getest, vooral na de lange snelwegritjes was de gasrespons helemaal ruk. Met originele filterbak geen l;ast van.

    #17873188

    scheelt koude lucht echt zoveel? wel logishc opzicht, maar ja :P

    #17873186

    als ik mijn opel lucht filter erop zet dan komt hij echt niet vooruit orgineel inleg filtertje is bete,

    John opeltje

    #17873185

    Leuk kenteken van die blauwe ik heb hetzelfde kenteken als je 2 letters wisseld
    Moest ff goed kijken dacht wtf???

    #17873184

    dat moet ik maar snel een ander filter erin zetten.. Merk wel als ik soms ineens gas geef dat hij niet goed oppakt, het kan toch ook dat ik een slang maak direct bij de bumper zodat die koude lucht aanzuig? Dan kan het wel toch?

    #17873195

    @Black-Out wrote:

    dat moet ik maar snel een ander filter erin zetten.. Merk wel als ik soms ineens gas geef dat hij niet goed oppakt, het kan toch ook dat ik een slang maak direct bij de bumper zodat die koude lucht aanzuig? Dan kan het wel toch?

    Kan opzich wel, alleen dan zuig je nog steeds meer warmere lucht aan dan de originele bak.

    #17873196

    Oke, dus originele bak is verstandiger?

    #17873193

    Is wel het beste, en daar leg je dan http://www.nlpower.com/Producten/Productdetails/tabid/64/ProductID/9960/CategoryID/166/K-N-Vervangingsfilter-33-2098/Default.aspx” onclick=”window.open(this.href);return false; zoiets in

    #17873192

    orgineele bak is meestal het beste maar merk je wat van de k&n inleg filter?
    en blijft het geluid het zelfde??

    John opeltje

    #17873191

    Geluid blijft hetzelfde, bij mijn oude gsi hielp het wel iets. Liep iets mooier, had nogal last van dat ie iets inhield. En het scheelt dat je het nooit meer
    hoeft te vervangen.

    #17873190

    oke dan bedankt, ja die ban mij houd ook in ma dat haal ik met de filter er niet uit haha

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.