Corsa B met x12xe met hoog benzineverbruik

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa B met x12xe met hoog benzineverbruik

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 12 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 jaren geleden door .
25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 63)
  • Auteur
    Berichten
  • #18279373

    En hoe vervang ik zo’n thermostaat? Is het een lastige klus?

    #18279374

    Dacht ie voorop zat.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    #18279375

    @wim-v6 wrote:

    Dacht ie voorop zat.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    Als die idd voorop zit dan zit die met 3 inbus bouten vast en een slangenklem waar de koelvloeistof uit of in haat…

    #18279376

    Zit idd voorop, wel echt aan de linker kant. x16xe zit die echt voor de motor. Je verliest wat kvs als je die loshaalt.

    #18279377

    Ik ga morgen de thermostaat vervangen. Baat het niet, dan schaad het niet. Laat binnenkort wel even weten of het geholpen heeft.

    #18279378

    Vergeet niet koelvloeistof mee te nemen bij onderdelen halen.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    #18279379

    We zijn inmiddels 2 weken verder. Thermostaat vervangen heeft zeker geholpen, de motor is nu veel sneller warm. Het verbruik is momenteel 1 op 13,5km ( was 1 op 12,5). Is dus nog geen 1 op15, wat ik eerst altijd haalde. Is dit verschil volledig aan de bandenmaat te verwijten of kan er nog iets anders defect zijn? Rij tussen de 15 en 20 duizend kilometer in het jaar, dus qua benzinekosten scheelt het nogal.

    Ben er inmiddels dus ook achter dat de snelheidsmeter momenteel 3 kilometer afwijkt(gemeten met gps).

    #18279380

    je kunt dit ook testen door een tank op de oude ( fabrieks) wielen rond te rijden.. kijken of je dan en merkbaar verschil zit… dat is beter dan hier op gissen wat het is… dan kun je dat daar uit halen namelijk…

    #18279381

    ben benieuwd of het met de wielen te maken heeft

    #18279382

    Je hebt zachte en harde banden, en dit kan veel uitmaken in het verbruik. Hoewel en verschil wel fors is, kan het geen kwaad om uit te zoeken of de banden verschillen in rolweerstand.

    #18279383

    Ik heb helaas geen setje wielen liggen met 165/65 bandjes, dus dat gaat hem niet worden, maar bedankt voor de tip ;)

    #18279384

    Ben een aantal weken verder, het verbruik ligt nu na een aantal tankbeurten tussen de 1 op 13,5/14 km. De banden(Michelin Energy Savers) heb ik inmiddels opgepompt tot 3 bar(had eerst 2,5 bar), maar qua verbruik maakt dit weinig verschil. Ligt het nu echt alleen aan de banden? :argue

    #18279385

    @tamiya wrote:

    Ben een aantal weken verder, het verbruik ligt nu na een aantal tankbeurten tussen de 1 op 13,5/14 km. De banden(Michelin Energy Savers) heb ik inmiddels opgepompt tot 3 bar(had eerst 2,5 bar), maar qua verbruik maakt dit weinig verschil. Ligt het nu echt alleen aan de banden? :argue

    als je lang van je banden gebruik wilt maken zou ik ze niet oppompen tot 3 bar… in een corsa b is 2~2,2 bar meer dan voldoende anders heb je naarmate je langer doorrijdt ook ongelijkmatige banden slijtage.. en het helpt niet veel met de regen omdat je banden dan geen water kunnen afvoeren…

    het kan aan de voet/rijstijl van de bestuurder liggen en aan de staat van de motor… en wat heb je in je auto liggen dat dood gewicht is waar je niks mee doet…

    een motor heeft ook een toeren gebied waar deze redelijk wat koppel kan hebben.. met zo`n 16 klepper kan dat tussen de 2000 a 3500 toeren liggen.. probeer eens tussen de 2000 en 3000 toeren te blijven met accelereren en als je toeren/snelheid gelijk blijft probeer iets onder de 2000 toeren te blijven ( 1750 tot 1900 toeren) .. een motor die je onder het koppel gebied houdt klinkt en voelt niet vrolijk..
    althans mijn idee.. klinkt vaag maar heb dat wel vaker met autorijden.. je voelt bij een bepaalt toeren gebied waar je motor licht draait dus weinig weerstand heeft… als je motor weinig weerstand heeft verbruikt deze minder benzine
    ( ik zal hiermee vast wat tegenstanders krijgen die het er niet mee eens zijn.. bring it :P )

    #18279386

    @tamiya wrote:

    Ben een aantal weken verder, het verbruik ligt nu na een aantal tankbeurten tussen de 1 op 13,5/14 km. De banden(Michelin Energy Savers) heb ik inmiddels opgepompt tot 3 bar(had eerst 2,5 bar), maar qua verbruik maakt dit weinig verschil. Ligt het nu echt alleen aan de banden? :argue

    Ik rij bijna vanaf het begin af aan al 1:13 – 1:14 :agent
    Alleen als ik echt lange stukken ga rijden (lees: op vakantie ga) wil dat beter worden.

    #18279387

    Byjugo, ik rij momenteel voornamelijk alleen maar lange (snelweg) ritten, dan vind ik 1 op 13/14 slecht voor een 1.2tje ;)

    #18279388

    Zijn weer een paar maanden verder. Heb sinds 2 weken een ander setje velgen onder de auto met 165/65/14 banden, dus originele maat. Het verbruik is helaas na 3100km(vakantiekilometers) nog steeds 1 op 13,5. Hoe kan dit? Ik zou het nu echt niet meer weten :swear

    #18279389

    Misschien is je temp sensor aan het overlijden
    daardoor denkt de motor dat ie koud is
    en spuit meer benzine in

    wijs idee is iemand met een opcom op te snorren ;)

    #18279390

    Wanneer heeft je auto voor het laatst nieuwe bougies ed. gekregen? Ofwel onderhoud?

    #18279391

    @tamiya wrote:

    Byjugo, ik rij momenteel voornamelijk alleen maar lange (snelweg) ritten, dan vind ik 1 op 13/14 slecht voor een 1.2tje ;)

    Ligt er maar net aan, velen hebben geen stabiele voet.
    Dan zweefd de snelheid oplange stukken vaak ergens tussen bijvoorbeeld de 110 & 130km/u.
    Dat afzakken en weer accelereren, hoe gering dat ook gaat, Kost een hoop brandstof..

    Ga maar eens rijden met een auto met cruise control.

    Als je dan iemand met geringe snelheid gaat inhalen gaan ze vaak, terwijl ze het zelf niet door hebben, de zelfde snelheid rijden als jijzelf rijd.

    Ik heb op een 100km/u snelweg eens nast zo een heel langzaam de snelheid op kunen voeren tot 150km/u.
    De gene naast mij had dat pas toen door dat hij veel te hard ging, en ging mij kwaad zitten aankijken terwijl hij dat toch echt zelf deed.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    #18279392

    Denk toch dat er iets aan de hand is
    met flink doorrijden loopt de mijne zelfs zuiniger :hmmz

    #18279393

    trashmetal, ik heb zelf een Opcom, welke temperatuursensor bedoel je? Die links op de motor zit boven de multiriem?

    MarkVectra93, auto krijgt keurig volgens het onderhoudsschema van Opel zijn beurten. Heb de Corsa vorige week nog een kleine beurt gegeven( luchtfilter, interieur filter, oliefilter + olie 5w40). 30.000 km geleden zijn de bougies vervangen, deze hoefden deze onderhoudsbeurt nog niet vervangen te worden.

    wim-v6, mijn auto heeft cruise control, en die gebruik ik ook zoveel mogelijk.

    #18279394

    Indd die ja :thumb

    #18279395

    Paar kleine dingen die veel impact hebben op verbruik:
    Aanlopende remmen
    Uitlijning verkeerd (kost je ook veel banden)

    en ja, missen van motorvermogen is ook ene duidelijke… Weet niet hoe ’t zit met de distributie ketting of deze modellen ook een ’tandje’ verkeerd kunnen staan… Maar als je een nokkenas net iets verkeerd heb staan zou je in theorie niet z’n volledige vermogen hebben…

    Kortom, kan een hoop mis zijn, maar je hebt nog lang niet alles uitgesloten :P

    #18279396

    Aapje, auto is een half jaar terug uitgelijnd. Remmen heb ik inmiddels naar gekeken, die lopen niet aan. Het motortje loopt verder als een naaimachine, afgelopen weken mee naar Italië geweest en gaf geen krimp ;)

    Over die temperatuursensor, kan ik met de Opcom uitlezen of deze is overleden?

    #18279397

    Jazeker, die kan je uitlezen!

    Zijn alle 4 de bougies van dezelfde kleur, koffiebruinig?

    Hoeveel km’s heb je op je huidige set banden gereden, zijn ze scheef aan het afslijten? (binnen meer dan buiten) Dat een auto is uitgelijnd betekend niet dat ie goed is uitgelijnd….

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 63)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.