Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa B maakt piepend geluid!
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 jaren, 5 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
13 juni 2013 om 21:03 #17258506
Hallo allemaal,
Ik heb een probleem met de Corsa! (Swing 1.4i 8 klepper)
Als ik rond de 80 rijd hoor ik een piepend geluid,
Als ik iets gas bij geef word het geluid hoger en als ik de koppeling intrap is het weg!
Nou reed ik vandaag naar me werk en zag ik een collega fietsen die hoorde het ook toen reed ik ongeveer 50 (zelf merkte ik het niet).
Ik las dat Opels vaker dit probleem hebben en dat het aan de waterpomp ligt zou dat in dit geval ook zo kunnen zijn?
Zoja kan ik er dan nog even mee door rijden of is dit sterk af te raden aangezien ik morgen ongeveer 200KM moet rijden?Moet trouwens zeggen heb hiervoor een golf 2 1.3 8 klepper gehad (wou het zelf ook liever niet ) wat is zo’n corsa vergeleken met de golf een heerlijke auto!
Alvast bedankt voor de hulp!
Mvgr,
Salvation13 juni 2013 om 21:13 #18151931Als je de koppeling intrapt is het geluid weg? Ik vermoed het druklager van de koppeling.
Waterpomp is daar niet aan gekoppeld, dus die zou je ook moeten kunnen horen als je de auto gewoon in z’n vrij zet en dan even een dot gas geeft (b.v. 3000 toeren, of hoeveel hij dan ook normaal draait bij 80kmh).13 juni 2013 om 21:20 #18151932Als het veranderd met ontkoppelen / koppelen, dan zal het haast wel het druklager zijn..
Willem
14 juni 2013 om 11:27 #18151933Dat zou ook nog kunnen ik hoor namenlijk als die in zijn vrij staat een “schuivend” geluid als ik de koppeling intrap is het weg!
Wel jammer want ik heb hem goedkoop gekocht een week geleden en om nou de bak eronder uit trekken om alles te vervangen is hij niet meer waard ben ik bang!
nou heb ik nog een vraag.
Ik heb er woensdag ook een Sebring einddemper onder gezet en nu zit er niet heel veel ruimte meer tussen de achterste balk en de demper (heb aan de onderkant een stukje bumper uit gesneden)
Is dit normaal of zijn hier andere ophangrubbers voor?Mvgr,
Salvation14 juni 2013 om 12:25 #18151934Ik dacht dat je bij die oudere Opeltjes het druklager kon vervangen zonder de bak eraf te halen.
Bij de mijne kan dat in elk geval en heb het ook wel eens bij een Astra F gedaan.
14 juni 2013 om 16:30 #18151935TedMechanic: ligt aan de gebruikte versnellingsbak.
Sommige hebben inderdaad een inspectieluik aan de onderkant en de koppeling zelf kan je vrij krijgen door de prisé-as via het luikje aan de achterkant terug te trekken.
Dan is het een kwestie van de druklager rond draaien en dan via het luik de drukgroep boutjes één voor één los maken.
Terugmonteren is omgekeerd.14 juni 2013 om 16:52 #18151936Ik weet dat er een C1.4NZ EZ blokje in licht maar weet zo niet welke versnellingsbak.
is er een manier om achter te komen?14 juni 2013 om 17:21 #18151937Waarschijnlijk een F13WR bak, maar kijk ook eens hier naar: http://www.opel-infos.de/getriebe/f13_5.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
14 juni 2013 om 20:59 #18151938en die hebben veelal een Service luik..
Willem
14 juni 2013 om 21:52 #18151939En als ‘ie dan een plat vliegwiel heeft, kun je in 1,5 uur tijd het druklager vervangen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.