Corsa-B – handmatige koplamp naar electrisch??

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa-B – handmatige koplamp naar electrisch??

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur

Hallo,

Ik ben laatst naar de sloop geweest om even mijn linker koplamp te vervangen. dat isk thuis kwam, kwam ik erachter dat ik in plaats van een handmatige, een electrische stelbare koplamp heb meegenomen. Nou vind ik dat idee wel prettig en de vraag is dus eigenlijk. Als ik de rechter nou ook electrisch koop, hoe je het dan omzet van binnen. Ik heb wel al de voorbereiding zitten bij me koplampen (stekkertje) maar hoe doe ik dit binnen aansluiten??

Nu heb ik namelijk dat mijn rechterlamp meer omhoog staat dan mijn linker en dat levert toch een raar beeld op….

Draaiweiltje op de sloop mee nemen.
    tenslotte hebben alle modellen uit 1998 en nieuwer dit wieltje en hoogte verstelbare lampen
    Deze kan je pakken uit een:

Corsa-B Combo-B
    Astra-F
    Vectra-A

bij alle 3 zit ie Rechts van de lichtschakelaar bij de Mistlamp schakelaars

Stekker is al voorbereid als de kabeltjes er ook liggen bij de koplampen.

hier zie je m zitten in de corsa-B, rechts van de Mistlamp schakelaars:

Willem

Dus in principe is het plug and play als ik het begrijp? Stekker bij de koplamp was bij mij vastgetaped aan de bij de uitsplitsing van de stekkers…

bas

klopt. schakelaar erin, en lampen met stelmotor, dan ben je klaar.

Hoe kom je erachter dat er stelmotoren inzitten? Stomme vraag misschien maar mijn eerste autootje dus moet overal nog een beetje achterkomen.

vergelijk de ene lamp eens met de ander, dan zie je het verschil.

Zit een losse stelmotor in de ene, en een Vaste steller in de andere, dus koplamp compleet wisselen moet zowiezo.

Willem

Ja klopt, heb nu ook nog de handmatige erin zitten. Ik ga morgen langs de sloop om ff dat knopje te halen tesamen met de andere koplamp. Als ik er verder niet uitkom dan hoor je het wel.

Gr

Dat klepje kan je er gewoon uithalen waar dat knopje in moet komen lijkt mij?

jup, zit geklikt, kan je eruit wippen en de schakelaar erin drukken.

Kijk ook even of dan de nachtverlcihting werkt in het draaiwielschakelaartje.

Willem

Sorry voor de mega kick maar het topic bestond al:
    Begrijp ik het goed dat ik niks heb aan de losse motortjes die ik zojuist heb aangeschaft en dat ik dus de hele koplamp moet wisselen!?

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.