Corsa B GSi V6

13 berichten aan het bekijken - 151 tot 163 (van in totaal 163)
  • Auteur
    Berichten
  • #17447918

    Originally posted by b-tuning
    meer wegen dan een gewone 1800 8V(de zwaarste motor die in een corsa gelegt werd vanuit fabriek) valt volgens mij allemaal nog wel mee.

    1.8 8v is nooit geleverd in de Corsa.
    Er waren wel veel tuners die zo’n motor er inbouwden toen de A Corsa net uit was. Meestal gebruikten die een 1.8 8v GTE motor uit de D Kadett.

    In dit type is het zwaarste origineel geleverd een 1.6 16v.

    #17447919

    Je moet gewoon met je auto niet boven het maximale toelaatbare gewicht uit komen dan is er niets aan de hand. Regels zijn bij de RDW gelukkig wel makkelijker gemaakt.

    #17447920

    origineel gepost door mr-turbo
    b-tuning, met alle respect, e.e.a. over aslasten is in deze topic al beschreven door mensen die er ook al vaker mee te maken hebben gehad.

    Ik denk dat het een probleem gaat worden aangezien een ascona C met een v6 eigenlijk al te zwaar was om op kenteken te worden gezet.
    Een van de vraagstellers in dit topic kan je daar wel iets meer over vertellen :)

    aslasten zijn ALTIJD van toepassing, of je nou wel of geen motor ombouw doet

    verder een leuke ombouw :thumbup

    1 klein dingetje nog : als de bouwer van plan is om er veel mee te gaan rijden, zou ik de fans anders bevestigen op de radiator, met een deugdelijke steun, ipv door de radiator…

    Zitten nu nette beugels op. Vond het wat netter staan als met bouten door radiateur. binnen no time een lekke radiateur, beetje zonde:thumbup

    #17447921

    idd de aslasten zijn te zwaar en v6 is al weg:vertag

    op het moment iets anders inbouwen wat wel mag en dat lkkr op kenteken zetten.

    #17447922

    brooooooaaappp psjieeuuwwwwwwwww:jerry

    :wors Toch jammer van die v6

    #17447923

    origineel gepost door rallyastra
    Je moet gewoon met je auto niet boven het maximale toelaatbare gewicht uit komen dan is er niets aan de hand. Regels zijn bij de RDW gelukkig wel makkelijker gemaakt.

    Aslasten worden Helaas Gecontroleerd!!

    Willem

    #17447924

    o ja wanneer dan?? bij de mijne zijn ze het dan vergeten:vertag

    kadett voorheen 12n nu c30ne

    #17447925

    Vorige week werd er nog een corsa c20let op afgekeurd 15 kilo te zwaar. In de middag was hij er wel doorheen door de accu naar achter te verplaatsen. Word dus wel gewogen.

    #17447926

    origineel gepost door Corsa16V
    Vorige week werd er nog een corsa c20let op afgekeurd 15 kilo te zwaar. In de middag was hij er wel doorheen door de accu naar achter te verplaatsen. Word dus wel gewogen.

    En hij had ff een paar liter koelvloeistof geloosd :P

    #17447927

    Maar dat was wel een corsa met complete kooi en weet ik veel wat er in he!!!! neemt ook gewicht toe op aslasten dus. en was met f28.

    #17447928

    origineel gepost door pipo
    o ja wanneer dan?? bij de mijne zijn ze het dan vergeten:vertag

    kadett voorheen 12n nu c30ne

    Laten we dan maar zegen dat je veel geluk heb gehad.
    Een groot deel is afhankelijk van de keurmeester hoe hij op dat moment handelt, en als bij afhandelen van de administratie niemand iets opvalt, ben je door om het zo maar te zeggen. Het zijn ook maar mensen.

    Maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat ze wel degelijk hebben gewogen (zonder dat het je is opgevallen) en dat je gewoon binnen de norm zit.
    Een 12V ik neem aan kadettC ver naar achteren gebouwd is stukken lichter dan een V6 in een fwd, daar ligt het blok+bak zelfs vóór de as.
    Het feit dat het voorheen een 12n was, maakt niet uit, men gaat vanuit de zwaarst geleverde versie, nl de 2.0E

    #17447929

    origineel gepost door sw16v
    Maar dat was wel een corsa met complete kooi en weet ik veel wat er in he!!!! neemt ook gewicht toe op aslasten dus. en was met f28.

    klopt..

    maar gelukkig woog een v6 net zoveel als een c20let:hmmz:hmmz

    #17447930

    origineel gepost door Jo

    origineel gepost door pipo
    o ja wanneer dan?? bij de mijne zijn ze het dan vergeten:vertag

    kadett voorheen 12n nu c30ne

    Laten we dan maar zegen dat je veel geluk heb gehad.
    Een groot deel is afhankelijk van de keurmeester hoe hij op dat moment handelt, en als bij afhandelen van de administratie niemand iets opvalt, ben je door om het zo maar te zeggen. Het zijn ook maar mensen.

    Maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat ze wel degelijk hebben gewogen (zonder dat het je is opgevallen) en dat je gewoon binnen de norm zit.
    Een 12V ik neem aan kadettC ver naar achteren gebouwd is stukken lichter dan een V6 in een fwd, daar ligt het blok+bak zelfs vóór de as.
    Het feit dat het voorheen een 12n was, maakt niet uit, men gaat vanuit de zwaarst geleverde versie, nl de 2.0E

    hij is wel gewogen maar alleen het totaalgewicht niet alleen voor of achter hij weegt totaal 980 volgens weegbrief
    en +-960 volgens rdw gegevens.
    en ze gaan niet uit van het zwaarst geleverde maar van de type goedkeuring en die heeft een city maar tot 1600 en een c1 city maar tot 1200.
    city word niet vergeleken met een coupe bodem zijn 2 verschillen de auto s de coupe word wel beoordeelt als 2,0

    max aslast van 1200 op kenteken is 540 kg en de max aslast van een 1600 is 630kg.we hebben de auto van te voren gewogen en de aslast voor was 590 kg dus over het gewicht van de max aslast 1200 cc.alleen zit er wel veel verschil in keurmeester denk ik ene doet moeilijker dan de andere.want over de telefoon beoordeelde hij het alszijnde max aslast 1200 cc niet als de as die er onder lag van en 1600.
    maar ik had voor de zekerheid een type plaatje van een 1600 meegenomen en ook een 1200 en 1600 draagarm om de verschillen te laten zien zodat hij het kon beoordelen.het scheelt natuurlijk ook wel als je een beetje kennis van zaken hebt om de antwoorden van de keurmeester te weerleggen.:P

13 berichten aan het bekijken - 151 tot 163 (van in totaal 163)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.