Corsa B GSi V6

25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 163)
  • Auteur
    Berichten
  • #17447868

    maar hoeveel rijden er dan nog met een standaard c20let ? :D

    met een chippie van een paar tientjes komt er 70pk bij, dat zie ik er nog niet direct bijkomen in de v6….

    #17447869

    de sleutel ruimte komt be bekend voor…

    deel je deze met ronald V???/

    #17447870

    origineel gepost door mr-turbo
    maar hoeveel rijden er dan nog met een standaard c20let ? :D

    met een chippie van een paar tientjes komt er 70pk bij, dat zie ik er nog niet direct bijkomen in de v6….

    70 pk voor een paar tientjes ?? Das wel een world bargain deal idd.

    Met een V6 kan je genoeg doen, wellicht niet voor paar een tientjes, maar dat interesseert me niet, voor paar tientjes ben ik toch ook nooit klaar bij de pomp, dus so what..

    en dan (dit is geheel persoonlijk, ** LET OP UITING VAN OPINIE !! ** voordat mensen hier zich weer op de lange tenen getrapt voelen) is het geluid van een V6 onbetaalbaar, en naar mijn mening kan een turbo daar niet en nooit tegen op. :D

    #17447871

    origineel gepost door mr-turbo
    maar hoeveel rijden er dan nog met een standaard c20let ? :D

    met een chippie van een paar tientjes komt er 70pk bij, dat zie ik er nog niet direct bijkomen in de v6….

    Je moet even een beetje lezen mr-turbo.

    er staat: een C20LET heeft MINIMAAL 250pk.

    maar bij mij is een C20LET nog altijd 204 pk..

    daar ging het even om.

    niet dat ongeveer 120% van de C20LET’s is gechipped naar een pk of 50 meer, dat is een ander verhaal

    dat is ook de enige rede dat deze motor zo gewild is (en er over een jaar of 1 a 2 helemaal geen GOEDE meer is te vinden).

    @ Jerremy: That Sound of the Opel V6 engine is an Addiction!!

    :vertag

    Willem

    #17447872

    Hey Mathijs jongen, lkkr hoor die V6 en je broer staat op c20Let toch.
    Lkkr snelle corsa’s in de familie dan

    :thumbup

    #17447873

    origineel gepost door wim-v6

    origineel gepost door mr-turbo
    maar hoeveel rijden er dan nog met een standaard c20let ? :D

    met een chippie van een paar tientjes komt er 70pk bij, dat zie ik er nog niet direct bijkomen in de v6….

    Je moet even een beetje lezen mr-turbo.

    er staat: een C20LET heeft MINIMAAL 250pk.

    maar bij mij is een C20LET nog altijd 204 pk..

    daar ging het even om.

    niet dat ongeveer 120% van de C20LET’s is gechipped naar een pk of 50 meer, dat is een ander verhaal

    dat is ook de enige rede dat deze motor zo gewild is (en er over een jaar of 1 a 2 helemaal geen GOEDE meer is te vinden).

    @ Jerremy: That Sound of the Opel V6 engine is an Addiction!!

    :vertag

    Willem

    nou ik mankeer niets aan mijn ogen, heb het allemaal prima gelezen, maar is een beetje een gevoelig onderwerp bij iemand hier geloof ik :jerry:jerry ,

    maar snap het wel, het is natuurlijk knap lullig als je eruit gereden wordt met je v6 door een 2 litertje die ook nog beter stuurt :)

    maar afgezien van dat: leuk project hoor, niks mis mee :thumbup

    #17447874

    Tja zolang wij in het achterhoofd houden dat dat 2 litertje geholpen word door een slijtage gevoelig onderdeel, kunnen wij ons daar niet zo druk om maken hoor.

    Vriendelijke groet

    willem

    #17447875

    jongens jongens, jullie zijn toch geen kleuters, kom op man gedraag jezelf toch eens.

    En ik vind dat ik niet de persoon ben die dit moet zeggen, kennelijk hebben we geen goed functionerende moderators of hoe ze hier maar mogen heten.

    J#zus ik voel me net een kleuter juf , damn :puke :vertag

    #17447876

    Ja leuk 250+ pk als je het niet op de weg krijgt, of als je alleeb maar wielspin hebt zodra de turbo er in hakt. Heb meerdere auto’s gereden met en zonder sper, en mijn ervaring is dat je vanaf 200 pk al een sper nodig hebt. Iedereen staart zich blind op pk’s, maar zet eens 2 standaard auto’s naast elkaar een met en een zonder sper…

    #17447877

    origineel gepost door wim-v6
    Tja zolang wij in het achterhoofd houden dat dat 2 litertje geholpen word door een slijtage gevoelig onderdeel, kunnen wij ons daar niet zo druk om maken hoor.

    Vriendelijke groet

    willem

    ik maak niet zoveel km’s maar een nieuwe turbo om de 80.000 km vind ik acceptabel, dat weet je als je turbo rijd.
    Maar breng een v6 eens weg voor een distributie beurt, dan weet je ook wel dat je een v6 hebt.
    Maar goed, elk blok heeft zo zijn voor en nadelen, en gelukkig zijn eigen liefhebbers.Ik vind de v6 mooi klinken, maar de blow-off valve van een turbo heeft ook wel wat:thumbup

    #17447878

    origineel gepost door wim-v6
    Tja zolang wij in het achterhoofd houden dat dat 2 litertje geholpen word door een slijtage gevoelig onderdeel.

    Alle onderdelen in je motor zijn slijtage gevoelig. Turbolader, hangt voornamelijk van je eigen rijgedrag af en de staat van de motor.

    Mijn ex-c20let reed 190.000km met de orginele turbolader(toen begon hij bij lang stationair draaien te roken, maar hij functioneerde nog steeds prima). Maargoed diegene waarvan ik hem kocht, gebruikte hem ook best wel stevig. En zo heb ik nu ook een turbolader die al 215.000km gedraaid heeft, waar nog geen pluimpje vanaf komt.

    Verder vind ik het wel vet, een 3.0 B Corsa!king:

    #17447879

    vanavond eerste start!:wors

    #17447880

    FILMPJE :D

    #17447881

    Mooi zo mathijs, ben benieuwd haha

    #17447882

    1 turbo in de 80.000 €700,- zonder montage…. een goeie 1200 euri all in bij een garage

    Distributie V6 om de 60.000 tot ’02 daarna iedere 90.000km: gemiddeld €500, 160 euro voor als je het zelf doet.

    doe mij dat laatste bedrag maar.

    ben van mening dat een gemiddelde turbo ook een goeie 300.000 mee moeten kunnen.

    zeker gezien ze bij vrachtwagens gewoon ruim 1 miljoen kilometers meedraaien.

    Willem

    #17447883

    to each his own ;)

    maar ff serieus:
    hoe kom je uit met de max vooras last ? ik weet dat dat al een probleem gaf bij een c-ascona met een 2.5v6 :hmmz
    nu weet ik dus niet meer of dat met een f28 was…

    #17447884

    Hij loopt!!!:wors:wors

    Eerst te weinig power in de accu. daarna tik en lopen:thumbup

    wel goed herrie natuurlijk zonder voorpijp:angel

    filmpje komt er straks aan:)

    #17447885

    :thumbup :)

    #17447886

    Komt ie dan:

    Filmpje Start Corsa-B V6

    Willem (en mathijs)

    #17447887

    Heij mooi e’doan!…..
    Welk vliegwiel heb je er nou aan? want je had die lichte had je te koop toch?

    #17447888

    3,5 kilo vliegwiel..

    willem

    #17447889

    :afro Nice :D

    Ben wel benieuwd hoe dit tekeer gaat voorin :D
    Ik hou het eerst wel ff bij mn oude vertrouwde 8kleppertje :P

    #17447890

    Nice, succes met het afbouwen.

    #17447891

    supers jongens

    hoop dat de mijn ook weer snel loopt


    @wim
    :

    160 eurie als je t zelf doet ? hoe doe je dat ?

    onderdelen zijn al duurder volgens mij ?

    greets

    #17447892

    Originally posted by jblfreak
    supers jongens

    hoop dat de mijn ook weer snel loopt


    @wim
    :

    160 eurie als je t zelf doet ? hoe doe je dat ?

    onderdelen zijn al duurder volgens mij ?

    greets

    korting bij de dealer scheelt veel he :vertag

25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 163)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.