Corsa B GSI project #14-X20XEV

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa B GSI project #14-X20XEV

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 75)
  • Auteur
    Berichten
  • #17866392

    is stil aan de overkant hahahha :D :D :D :D :D :D :D :D :D

    #17866393

    Nou,

    Toevallig weer wat kunnen doen, vandaag de steekassen uit de bak gehaald, diverse kabeltjes gelost en het eerste stukkie uitlaat vanaf het spruitstuk losgewrot. Het stukkie wat onder het blok hangt gaat nog niet van harte. Deze week ook de mooie motor/bak steuntjes binnen, de week daarvoor mijn groep-a dempertje…..Gaat niet snel, maar er zit wel schot in!…

    Voor de meelezers: Op ebay.uk kun je ombouwdelen voor een leuke prijs vinden!

    Ed

    #17866394

    we hjerre wol even as er der ut is ed

    rustig oan jer ik ha gjin haast

    #17866395

    De kabelboom eruit getrokken, de computer losgetrokken. Even weggeweest om een paar gebruikte dakdragers op te halen(10 euries lichter…..koopje!), het takeltje opgehangen….enne het allerbelangrijkste: De Hûnekop :wtf sticker op de voorruit geplaatst!

    #17866396

    dat klinkt goed ed :D :D :D :D :D

    #17866397

    Vandaag een blok gehaald en op de achterbank van de ouwe Swift geplaatst. Had dat ding ineens 200pk! Is een x20xev geworden, uit een Astra GSI van ’97. Nu nog ff na gaan denken wat voor bak ik daarachter wil hebben…….Kan het inbouwfeest beginnen :wors !

    #17866398

    dat is nog es een een auto 200pk :wors de hele auto blank met water of viel dat mee heb je hem er nog makelijk uit kunnen krijgen
    of was het :swear

    #17866399

    Ach, slokje water was alles. Heb met zo’n brandhoutjochie wezen tillen (2 meter & grote bek) maar beethouden ho maar. Dus staat het nog mooi in de auto…

    #17866400

    Swift met 200 pk aan boord….

    #17866401

    Zo, dieselvliegwiel en koppeling vandaag gehaald en al ff op ’t blok gebout. Bakkie van de week ff halen en dan in de montage. Ben nog op zoek naar dashboard kabelboompje van een injectiecorsa >95 (met immo connector) om de brut van’t X20XEV blok op aan te kunnen sluiten…

    #17866402

    Compressiemeter binnen, dus met de ratel ut blok een slinger geven om de compressie een beetje te meten. De eerste 3 cilinders gaven hetzelfde beeld, nummertje 4 had helemaal geen compressie :puke ….kleppendeksel maar ff gedemonteerd en de hydro stoters maar eens voorzien van wat olie. Beetje stoer ronddraaien aan de krukas……langzaam maar zeker bouwde de compressie zich ook in nummertje 4 op (uitlaatkleppie bleek te blijven hangen door de stilstand). Over de gehele linie een vergelijkbare compressie, dus reden genoeg om met dit blok verder te gaan.
    Dash kabeltje gevonden!

    #17866403

    De F13 bak met 17D vliegwiel/drukgroep en koppeling zit er inmiddels achter. Nog even een probleempje met de schakelstangen oplossen, maar wacht nog op verdere info. Zalig als dat blokkie naast de auto staat, in 40 minuten de distributie gewisseld. Zijn we qua onderhoud ook weer helemaal bij! Nu ff connectors op de kabelboom omsolderen.

    #17866404

    Kabelboom alweer omgesoldeerd, alle kabels afgewerkt met krimpkous en weer netjes in de auto geplaatst. Ziet er tot zover helemaal origineel uit…..

    #17866405

    Zo te lezen ben je al aardig op weg :)

    Blokje is prima in je eentje uit de auto te tillen hoor :)

    #17866406

    @Klopper wrote:

    Zo te lezen ben je al aardig op weg :)

    Blokje is prima in je eentje uit de auto te tillen hoor :)

    Die is gek ;) met 2 man een c20ne blokje in de auto getild, man wat een zwaar ding was het toch :P

    #17866407

    Ben ook met m’n C20XE-blokje aan het sjouwen geweest, en ‘m ook zo uit de auto getild (kofferbak). Had er toen eentje in Zevenbergen gehaald voor de kop.

    #17866408

    De baksteun zal een beetje omgebogen moeten -> stuurinrichting. Daarnaast zal de kap over de stuurinrichting een beetje gemod moeten worden waardoor er ruimte is voor de schakelstang om te kunnen schakelen. Aangezien ik de baksteun de andere kant op gemod heb zal ik op zoek moeten naar een andere…..Denk dat anders beide lippen breken…

    #17866409

    @Klopper wrote:

    Ben ook met m’n C20XE-blokje aan het sjouwen geweest, en ‘m ook zo uit de auto getild (kofferbak). Had er toen eentje in Zevenbergen gehaald voor de kop.

    Haha, ik verwacht op de eerstkomende meeting wel een demonstratie hiervan :wors . Onder het motto…geen woorden, maar daden :thumb

    #17866410

    Ik vind het allemaal prima ;) Ik heb alleen geen blok meer, en ook geen Corsa :P

    #17866411

    Stuurhuis gemod zodat de schakelstangen teruggebogen kunnen worden en daardoor ook de 2 en 4 kunnen schakelen. De x20XEV heeft een giga inlaatspruitstuk wat door de schakelstangen geraakt wordt. Foto’s hiervan staan op het Corsa-Tigra forum.

    Ed

    #17866412

    Zo, daar hoort íe:

    #17866413

    goed te lezen dat het gelukt is met het vliegwiel en koppeling etc!

    #17866414

    @tijs wrote:

    goed te lezen dat het gelukt is met het vliegwiel en koppeling etc!

    Jahoor, zit als een huis en koppelt als een dolle! Voordeeltje is ook dat het oude vliegwiel 10kg weegt en die van het dieseltje 6kg. Nu nog ff rustig met de laatste details aan de slag (waar blijft mijn belastinggeld) :fy1 , uitlijnen van de motor op de steunen etc…

    Ed

    #17866415

    Ik zal hier ook eens reageren anders is het zo stil.. :P
    Zoals ik al zei bij ons, Goed bezig :D

    #17866416

    Vandaag de connector van de startonderbreker van de andere kabelboom geknipt, en deze kleur op kleur op de huidige kabelboom gezet. Zitten een paar kleine modificaties in, maar dat zal ik niet op grote schaal uitleggen. Sleutellezer aangesloten en een plekje gevonden waar de chip op werkt. Geen knipperend MIL lampje meer…..Dus chip vastgekit in de sleutellezer, starten en lopen!
    Altijd fijn als een 2ehands blok start, enne waar je net de distributie van hebt vervangen.

    Nu de uitlaat maar eens gaan aansluiten.

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 75)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.