Corsa B GSI 93 !!Nieuwe wagen astra G OPC 2 !!!

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa B GSI 93 !!Nieuwe wagen astra G OPC 2 !!!

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 283)
  • Auteur
    Berichten
  • #18123011

    Immobiliser van die andere corsa? Heb je dan ook de chip in de sleutel van de andere corsa?

    Geschakelde plus schakelt wel of ook niet?

    #18123012

    de corsa waar de motor in gegaan is heeft geen imobiliser.

    de sleutel en imobiliser heb ik bij elkaar gebonden zodat ie de sleutel ziet.

    #18123013

    Zodoende. En die immobiliser heb je wel volgens de donor kabelboom naar de ecu lopen? Volgens mij hebben de corsa’s van voor 97 namelijk geen standaard voorbereiding op startonderbreking.

    Mocht je de kabelboom overgezet hebben, wat doet je mm-lampje als je probeert te starten? Of heb je een op-com dat je m uit kunt lezen?

    #18123014

    Als ik start. gaat het mm lampje uit. Koppel ik de stekker los van de imobiliser en dan start gaat het mm lampje knipperen.

    als ik gestart heb en de sleutel los laat hoor ik de brandstof pomp even draaien !

    #18123015

    heb hem even uit gelezen.

    en kwamen 3 storingen uit

    P1640 Qaud drivermodule QDM

    P1503 imobiliser verkeerd signaal
    p1502 imobiliser niet aanwezig

    deze gewist, en nog een paar keer gestart komen niet terug.

    Heb de meetwaardeblokken bekeken

    als ik ga starten dan staat er bij ( brandstofpomprelais ) Actief 0V deze krijgt dus geen spanning bij starten !

    #18123016

    Lijkt bijna op het brandstofpomprelais…

    #18123017

    Actief 0Volt slaat op de Aansturing, deze is massa geschakeld, dan is ie dus 0Volt als het relais juist doorvoert, en 12V als het relais (en de pomp) niet geschakeld worden.
    Hier gaat het dus juist GOED!!

    Ik denk dat je de bekabeling niet helemaal goed hebt van de Startblokkering..

    Willem

    #18123018

    Ik zie het, dacht dat 0V gemeten werd op de brandstofpomp :angel

    #18123019

    Nope op de schakeling van het relais..

    De Pomp zelf word vanuit Constant+ 12V gevoed..

    Willem

    #18123020

    Al een poging met wat brandstof (remmenreiniger oid) in het inlaattraject geprobeerd?

    #18123021

    Inderdaad willem die 0V actief is wel goed als ik hem even aanstuur van uit opcom,. hoor ik hem ook duidelijk pompen.

    daarnet even getest of ik vonk heb. En dat heb ik niet !

    De storingen van de imobiliser komen ook niet terug. mm lampje gaat netjes uit.

    alles lijkt goed te wezen behalve ontsteking,. blok is iedergeval draaiend uit de corsa gekomen.

    zou handig zijn als ik een schema had van hoe de imobiliser aangesloten zit. heb alles van te voren op geschreven. maar je weet het maar nooit.

    Dr. Ed

    dat kan ik inderdaad eens proberen, maar dat word toch morgen eerdat ik het kan proberen

    #18123022

    Schema immo hangt niet aan de grote klok. Maar je kan de lezer kleur op kleur aan de 9 polige stekker zetten. Hou je nog een + en een – over. Maar aangezien hij bij jou niet knippert en de melding niet meer terugkomt denk ik dat het wat anders is.

    #18123023

    Meet die geschakelde plus eens.

    En met het starten, heb je wel brandstofdruk?

    #18123024

    Inderdaad schema is niet 123 te krijgen.

    heb verder niks van kabels los gehaald van het blok puur de ecu eigenlijk en de accu kabels+ accu polen.

    wat bedoel je met de lezer de imobiliser ?

    in opcom meetwaardeblokken, kan ik zie dat het signaal van imobiliser aanvaard is die is OK,

    bij starten brandstofrelais op actief 0V ook goed.

    heb hier nog een stekker verbinding met 1 draad deze heb ik aangesloten op 1e stand van contact slot
    iemand enig idee waar deze van is.

    @ Looney ga ik morgen even bekijk of er brdstof druk is het gekke is
    na het starten hoor ik de pomp even draaien, tijdens starten draait hoor ik hem niet ( maar is ie wel actief 0V in opcom )

    #18123025

    De ECU meet wat de brandstofpomprelais doorstuurt. Ik weet niet precies hoe die werkt bij een 1.4, maar bij mij werkte alles maar was eens de poort naar de injectoren kapot waardoor de auto niet startte. Die pomp en ontsteking worden beide aangestuurd door de brandstofpomprelais. Die krijgt op zijn beurt een signaal van de ECU, de geschakelde en constante plus, een massa en de krukassensor. Wellicht gaat daarin iets fout. Maar daarvoor zul je eerst de brandstofdruk even moeten bekijken of de spanning op de pomp zelf moeten meten om te kijken wat daar daadwerkelijk gebeurt. Meet ook eens of de plus en geschakelde plus beide 12V leveren op dat relais.

    Die kabel die je daar laat zien lijkt de geschakelde plus, die moet schakelen naar +12V als je m op contact zet en start :)

    #18123026

    Mocht je een blok met startonderbreker willen ombouwen in een auto zonder startonderbreker:

    Kun je het beste de connector(met een lengte kabel)van de chiplezer meesolderen op de 9-polige plug. Had de 9-polige plug inmiddels al aangesloten en netjes afgewerkt, maar moest deze verbinding weer loshalen :swear en opnieuw solderen met de chiplezer ertussen. Chipje heb ik vastgekit in de ring van de sleutellezer. Kleur op kleur, waarbij je de dubbele blauwe/rode draad (km-teller?) zult moeten doorlussen. Als je dat klaar heb hou je nog 3 kabeltjes over: Rood(is de +), bruin (=massa)en zwart(geschakelde +). Plug & Pray :fy1

    Zo werkt ie bij mij…..

    #18123027

    Jup bij mij zit ie zo

    Rood . Vaste plus
    Bruin . Massa
    Zwart. Geschakelde +
    Bruin wit. Naar uitleesstekker
    Blauw rood 1 . Km teller
    Blauw rood 2. Naar kleine stekker ecu

    Heb je die blauw rode draden op elkaar zitten ? Naar de km teller ?

    Blauw rood 2 . Naar kleine stekker van ecu

    #18123028

    chipje vast kitten, dan heeft zo’n startblokkering ook geen nut meer… dan is een schroevendraaier als sleutel voldoende…

    #18123029

    @Vannos wrote:

    Jup bij mij zit ie zo

    Heb je die blauw rode draden op elkaar zitten ? Naar de km teller ?

    Nee, daarmee onderbreek je de bestaande blauw/rode draad (doorlussen) De rest mag er gewoon bij op.

    Ed

    #18123030

    Probleem opgelost.

    heb eerst nog eens alles na gelopen wat ik allemaal had aangesloten van de imobiliser dat was goed !

    daarnaast kwam er spanning op brandstof relais en bobine. bij starten helemaal niet. Wel na het starten sloeg de pomp even aan en vonkte de bougie 1 keer.

    van daar uit gekeken naar de geschakelde + op imobiliser en geschakelde + naar de motoruimte.

    Op contact: 12V = OK
    Starten : 1.2 V- Niet OK

    conclusie de 2 geschakelde plussen zitten aangesloten op accesoires stand. Wanneer er gestart word sluit ie de accesoires stand af om starter van genoeg power te voorzien.

    achter het contact slot even gemeten op welk draad er wel spanning bleef staan tijdens starten. en daar op de 2 draden gesoldeerd en sloeg zonder kick aan :D :D :D

    wereld van verschil tussen C14NZ en X14XE :P

    zal morgen de foto,s van de ombouw plaatsen
    iedergeval allemaal bedankt voor het meedenken

    #18123031

    Mooi dat het opgelost is! Toch de geschakelde plus :wors Heb ik zelf ook meegemaakt bij de eerste startpoging, haha.

    #18123032

    Nice! Eer van je werk dus :thumb

    #18123033

    Ja blij dat ie loopt, eerste half uur tikkende stoters, helemaal van al dat starten, leeg gepompt.
    draait nu als een zonnetje :D.

    alleen valt hij nu nog soms uit als ik de koppeling in duw en afrem tot 0, waarschijnlijk stat,regelklepje.
    verder helemaal :thumbup :thumbup :thumbup

    #18123034

    Mooizo! nou heb je een snelle, vette 5 deurs, alleen je moet nog even je onderschrift wijzigen :P

    Ga je hem ook omkeuren?

    #18123035

    :thumb nice

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 283)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.