Corsa B GSI 93 !!Nieuwe wagen astra G OPC 2 !!!

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa B GSI 93 !!Nieuwe wagen astra G OPC 2 !!!

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 283)
  • Auteur

Mooi bedankt voor de reacties,

dus motor steunen kunnen overgezet worden. en bak ook

deze is zonder stuurbekr.

pomp van een gsi er in zetten Past die er ook 1 op 1 in in de tank ?

Steunen en bak passen
    Kan zijn dat je de koppelingsplaat van de oude motor moet gebruiken

Pomp past ook in de tank
    De enige uitdaging bij deze ombouw is om zelf n dynamo span beugel te maken

Marc

ja inderdaad koppeling platen ook eventueel vernieuwen.

span beugel moet ook wel lukken. denk dat ik beter een compleet motor met kabelboom kan zoeken.
    aangezien ik niet denk dat er los kabelboompjes te koop zijn.

Kabelboompje heb ik misschien nog wel liggen, moet ff kijken of die nog heel is….

Anders pak je de kabelboom van een x16xe maar wel met een c16xe ecu eraan, past 90% van, alleen zal je creatief moeten zijn met de stekker van de luchtmassameter en je houd er een paar over van t egr systeem

genoeg mogelijk heden zo te zien :D

wat zou zo,n motortje nog waard zijn, kop is krom schijnt een amateur mee geracet te hebben,,, denk dat het blokje dood is eigenlijk…
    ik wacht nog op antwoord wat ie er voor wil.

Al die c16xe blokjes zijn over het algemeen aardig afgeragd, zeker als ie de laatste dagen in de cross heeft meegelopen…Testen kun je hem zeker niet?

@Dr.Ed wrote:

Al die c16xe blokjes zijn over het algemeen aardig afgeragd, zeker als ie de laatste dagen in de cross heeft meegelopen…Testen kun je hem zeker niet?

nee, dat zit er niet in. je weet nooit wat je koopt, zeker niet als je hem niet hebt horen lopen

je had het net over hulpveren verwijderd kan dat zo maar?

sorry niet goed gelezen ik zag namelijk dat je wielen voor zo naar buiten stonden ik dacht dat dat met de hulpveren te maken had ik vind het namelijk wel gaaf uitzien.. maar komt ie met zo”n wielstand nog wel door de apk?

hij komt wel door de APK, als ervoor ff nieuwe banden opgooit… banden scheef afgesleten is APK afkeur

ok ziet er gaaf uit man

Ik heb nog wel een x16xe onderblok kop en onderste inlaatdeel liggen
    156k gelopen gedemonteerd wegens lekke koppakking
    mag je ophalen voor 50 eurrie

alleen kabelboom ecu en een mantzel er bij zoeken en je bent kompleet
    wellicht hier op het forum ook voor een leuk prijsje te regelen ;)

Kan het spul nog voor onder de 100 ophalen.. misschien wel een redelijke deal past zo.n X16 kop op een c16 onderblok?

Ja, x16xe/x14xe/c16xe hebben allemaal dezelfde kop.

Kabelboompje wat hier ligt is in geknipt, dus dat gaat niet lukken.

c16xe ging niet meer door, zal waarschijnlijk toch te veel werk in gaan zitten

heb nu een c20ne op het oog, uit een kadett.

is dat plug and play? kabel boom zit er bij. maar pas mijn bak achter een c20ne ?

misschien een gaan lezen op http://www.corsa-novatuning.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;

Nee is niet plug ’n pray.
    Met de juiste ombouwspullen wel goed te doen maar ombouw naar f13 bak levert je iets meer werk op bij een corsa b, (is mijn persoonlijke mening).
    Heb laatst voor bar weinig geld een complete ombouwset weg gedaan. assen, steunen, juiste homokineten..

mooie site, staat veel info op bedankt.

inderdaad geen plug and play. wil gewoon een blokkie wat er zo een op een in past met eventueel aanpassing aan de kabelboom.

c16se misschien een idee? ;)

hangen die niet in een astra F , als die een op een passen in een corsa gaan we opzoek naar zo,n motortje :D

inderdaad in een Astra F :)
    Heb er 2 he, in die grijze en in die zilvere. Zijn opzich wel leuke blokkies :D

kabelboom is zo aan te stekkeren, blokje is zo over te bouten
    mijne heb ik een astra f GT voor gesloopt :jerry

@Mr.F wrote:

inderdaad in een Astra F :)
    Heb er 2 he, in die grijze en in die zilvere. Zijn opzich wel leuke blokkies :D

als je ineens een blok mist, weet je waar die is :thumb

en volgens mij staan er genoeg op de sloop hier en daar.

dus bak en assen kunnen van de corsa blijven zitten >?

Yep! het is alleen qua ruimte makkelijker om de bak buiten de auto op het blok te bouten
    of de prise as naar achter te trekken

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 283)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.