Corsa B GSI 1997 119.000 Km op 3 cilinders

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa B GSI 1997 119.000 Km op 3 cilinders

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #17272647

    :swear Hallo,

    Ik heb sinds een jaar een Corsa B GSI in mijn bezit. Nu dacht ik gisteren eens, laat ik eens kijken hoe hard hij kan. Dus gas erop.

    Kom ik tot de conclusie dat ie maar 180 km/h gaat :shock: . Raarrrrr mijn vorige Corsa reed 200 km/h (op de teller dan).
    Sta ik vlak daarna voor het stoplicht trilt die hele auto uit mekaar! Wat blijkt, hij loopt op 3 cilinders.

    Vandaag i.e.i. nieuwe bougies erin gezet, die van cilinder 1 was nl. helemaal vet en dicht. Geen resultaat.

    Vervolgens compressie gemeten. Cilinder 1: Geen compressie…. Balen dus…

    Mijn vermoeden is dat er een klep of klepgeleider verbrand is. Dus ik ben van plan om de cilinderkop eraf te laten halen en deze te laten reviseren.

    Heb ik nog 2 vragen, ik ben namelijk docent koken en bakken en geen automonteur. -offtopic

    – Als ik de klepdeksel erafhaal, kan ik dan de mogelijke oorzaak al zien? Een verrotte klep o.i.d.
    – Hoe kan ik uitsluiten of het de zuiger is?
    – Kan je 1 clinderkop laten reviseren ipv de hele kop?

    Sorry 3 vragen…

    Hopelijk heeft iemand wat wijze raad.

    Groet,

    Jordi

    #18289767

    vraag 1 : nee dat kun je zo niet zien als de kleppendeksel eraf is.. je moet hiervoor de kop eraf halen/laten halen en dan kun je zien hoe je kleppen en klepgeleiders eraan toe zijn
    vraag 2 : daar kom je snel genoeg achter als de kop eraf is en de cilinderwand beschadigingen heeft en dat je zuiger er nog in goede gebruikte staat aantreft
    vraag 3 : nee de hele kop dient gerevisieerd te worden.. deze wordt namelijk ook opnieuw gevlakt na het demonteren

    ik hoop alleen niet dat je kop gescheurt is .. die wordt 9 van de 10 keer gewoon weggegooid bij het oud ijzer omdat dat vaak niet te repareren valt.. ( vaak bij aluminium koppen)

    #18289768

    Oké bedankt!

    Lastige beslissingen met een auto van 1300 euro… om er dan 600 a 700 in te stoppen is vrij veel in mijn opinie.
    Maar ii heb er ook geen andere voor.

    Mijn auto heeft dus een aluminium kop begrijp ik? Bij een scheurtje ben ik dus de onderzoekskosten kwijt en heb ik dus nog nix..

    Lastig allemaal. Sowieso die kop eraf laten halen om te kijken. Dan zien we verder.

    Nogmaals bedankt voor je antwoord!

    #18289769

    Ik denk het wel maar me broer heeft bij zijn corsa ook zijn kop laten reviseren.. Die was niet gescheurd maar hij was 1100 euro kwijt voor een revisie inclusief demonteren en monteren
    Maar ikweet zo niet of je een aluminium kop heeft
    Maar om um te scheuren moet je echt een abnornaal rijgedrag hebben.. Hoge toeren met een koude motor etc draagt er allemaal aan bij

    #18289770

    1100 euro :shock:

    Nouja dat hoop ik niet kwijt te zijn.

    Ik rij iig altijd netjes de boel warm en denk niet dat de boel gescheurd is.

    #18289771

    Ok.. Dat kan ik vanaf een forum niet zien maar het is wel prijzig.. Maar niet iedere garage heeft de zelfde prijzen op onderdelen en werkuren… Dus bel voor de zekerheid rond omdat het elders anders kan kosten..
    2e optie is een x16xe blokje van een andere corsa gsi schade auto die achter in de kreukels zit

    3e optie is een motor ombouw van een 1.6 16v naar een 2.0 16v .. Hiervoor is een omkeuring nodig bij de rdw maar als je het goed doet is het elke cent waard en bij normal rijden zal ook je auto een heel stuk minder verbruiken..

    #18289772

    @Jordi84 wrote:

    1100 euro :shock:

    Nouja dat hoop ik niet kwijt te zijn.

    Ik rij iig altijd netjes de boel warm en denk niet dat de boel gescheurd is.

    tja, voor een oude corsa van idd 1300 euro zou ik ook geen 1100 euro uitgeven aan kop revisie.
    ik zou op de sloop kijken voor een cilinderkopje
    https://www.onderdelenlijn.nl/voorraad/resultaat.aspx?motorcode=x16xe&onderdeel=cilinderkop” onclick=”window.open(this.href);return false;

    voor 150 euro heb je een complete kop, dan moet die dr alleen nog op springen.

    tuurlijk is die dan niet zo goed als een gereviseerde, maar hij is altijd beter dan de kop die je nu hebt :angel

    #18289773

    Oke van de sloop misschien een idee, maar dan weet je tuurlijk niet wat je koopt… Moet een dergelijk exemplaar niet alsnog gevlakt worden?

    #18289774

    ben jij al een stukje verder gekomen of ben je nog aan het twijfelen??

    #18289775

    Gebruikt cilinderkoppie erop.

    Klep verbrand:
    Gebeurt vaker bij auto’s die rustig bereden worden enineens op de klote krijgen.
    Komt door vuilafzetting opde klepvoet en steel waardoor de dichting niet optimaal is.

    Waardoor hete uitlaatgassen met hoge snelheid langs de kleppen schaaft, en hierdoor de klep beschadigd.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    #18289776

    We gaan vanmiddag de kop eraf halen. Ik hoop dat het de kop is en niet het onderblok.

    Wat zou zoon reviseur rekenen? 16 v is het.

    Kan hij bijvoorbeeld ook de kleppen/kop van 1 cilinder fixen? Of is het gewoon gevalletje helemaal reviseren en vlakken. Ik zou bijv ook een andere al gereviseerd kop kunnen kopen. Dan weet ik iig wat ik kwijt ben.

    Nouja, eerst maar kijken straks!

    #18289777

    Bij een revisie is het vaak alles of niks.. Dus alle kleppen of geen kleppen.. Maar idd kijk straks eerst maat eens wat het is

    #18289778

    Zo de kop is eraf

    1 klep kapot

    Hoe zet ik hier een plaatje in?

    #18289779

    https://imageshack.com/i/pbRLijhsj” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Zo, dat is um

    Compleet reviseren? Of Klep vervangen?

    Scheelt flink in prijs denk ik, maar wat is verstandiger?

    #18289780

    verstandiger is zoiezo altijd alles reviseren , maar kwa geld natuurlijk niet ik zou proberen een cilinder kop op de kop te tikken die weinig km erop heeft zitten en die er aantoonbaar goed uitziet

    #18289781

    kop revisie zit tussen de 800 en 1500 euro afhankelijk wat ze extra moeten doen naast de revisie zelf.. er zit wel een garantie op tot een bepaalde km stand of tijdsduur.. dat heb je dan niet bij een 2ehands kop.. dus het is een afweging die je wil maken.. als je je motor wilt opvoeren is het een idee om bij de koprevisie de in en uitlaatpoorten te laten bewerken.. hier is relatief veel vermogen winst uit te halen…

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.