corsa b gsi 1994 c16xe tik is er weer :s

Forumindex Forums Modellen Corsa corsa b gsi 1994 c16xe tik is er weer :s

25 berichten aan het bekijken - 176 tot 200 (van in totaal 290)
  • Auteur
    Berichten
  • #18267409

    Ik rij zelf met Newman cams (met een c20xe). Ik ben zeer tevreden en zou ze zeker aanraden.
    Maar schrick, dbilas, piper, cat cams zijn evenals goed.
    Als je maar een A merk neemt en geen eBay, raceland of china zooi pakt.

    Sent from my SM-G935F using Tapatalk

    #18267410

    nee ga sowieso voor een a merk en super bedankt voor alle info ;)

    Ken d

    #18267411

    Met nokassen ga je de powerband verleggen! Wil je meer koppel, dan zou ik geen nokassen nemen! Ga dan voor een 4-2-1 spruitstuk van Supersprint of Lexmaul. Plaats een x1.4xel cylinderkop + inlaatspruitstuk op je 1.6 onderblok. De inlaatpoorten van een x1.6xel kop/spruitstuk zijn kleiner, wat meer koppel opleverd!

    #18267412

    @axel wrote:

    Met nokassen ga je de powerband verleggen! Wil je meer koppel, dan zou ik geen nokassen nemen! Ga dan voor een 4-2-1 spruitstuk van Supersprint of Lexmaul. Plaats een x1.4xel cylinderkop + inlaatspruitstuk op je 1.6 onderblok. De inlaatpoorten van een x1.6xel kop/spruitstuk zijn kleiner, wat meer koppel opleverd!

    Hoeft niet, hangt er vanaf welke je neemt.
    De “road” cam van Newman heeft zn powerband tussen de 2000 en 6500rpm.
    Kijk maar eens naar het tabel/schema die ik gepost had.

    Sent from my SM-G935F using Tapatalk

    #18267413

    Dan zou ik gaan voor de roadcam qua specs!

    #18267414

    Ik ga voor de roadcams van newman gaan past het beste bij wat ik wil
    Zoek enkel nog iemand die deftig naar mijn setup kan remappen misschien iemand een adresje liefst belgie of zuid nederland

    Mvg ken d

    #18267415

    Ik zou hem laten mappen door de ex-tuner van Mantzel, hij heet Sascha. Hij huurt een bank af bij AST Tuning in Herne (oberhausen) en hij kan hem perfect op maat schrijven.
    Mocht je interesse hebben dan kan ik je zijn nummer doormailen.

    #18267416

    Dat mag altijd is wel een eind rijden maar dan is het ook wel goed ;)

    #18267417

    @kendirven wrote:

    Dat mag altijd is wel een eind rijden maar dan is het ook wel goed ;)

    Kun je onderweg heen en terug genieten van de before and after

    #18267418

    Je was me net voor Bart! ;)

    Sent from my SM-G935F using Tapatalk

    #18267419

    iemand een idee wat de remap me gaat kosten met huur rollenbank ?

    gr ken d

    #18267420

    is per bedrijf verschillend..
    dus dat kun je beter aan het tuning bedrijf vragen i.p.v. ons..

    #18267421

    ik had het over sasha ex mantzel tuner die dan een rollenbank huurt ?

    #18267422

    aahh ok.. dan heb ik niks gezegd…

    #18267423

    Voor de roadcams van newman kan ik dan gewoon de orginele poelies gebruiken ?

    Mvg ken d

    #18267424

    Je kunt vrijwel altijd de standaard polies gebruiken.
    Grootste voordeel van verstelbare is dat je dan nog een beetje kunt schuiven om het nog wat optimaler af te stellen.

    #18267425

    Okido merci

    #18267426

    Je kan ook Miruni hier van het forum contacten, die kan ook x16xe’s chippen.

    #18267427

    De nokkenassen zijn besteld van newman de 264 road cams blijkt de revisiebedrijf achter men werk te verdelen en ze zijn 100 euro goedkopen dan online dus ze daar maar besteld :).
    En men drukgroep en lager zijn ook aangekomen we weten weer wa doen .

    #18267428

    Nu met de katvervanger die ik eronder wil gaan steken ben ik bang dat het heel luid gaat worden. heb namenlijk middenpijp zondr demper en irmscher eind demper .zou ik dan niet best een middendelper op de open pijp maken ? Vind de cherrybomb dempers altijd wel leuk en lijkt me ook handig omdat ze smal zijn hoe groot is de standaard diameter van de uitlaat normaal ?

    Mvg ken d

    #18267429

    standaard diameter van een corsa b uitlaat is geloof ik 45 mm
    je zou ook van de middendempervervanger een stuk tussen uit slijpen en daar je cherrybomb tussen lassen..
    een middendemper bij de meeste RVS catback systemen is niet veel meer dan een rechte geperforeerde pijp met glas/staal/rvs-wol erom heen om het geluid wat te dempen.. dus zo heel veel zal dat niet dempen..
    als je je cat verwijderd zal je auto meer gaan brullen maar niet veel meer decibellen erbij krijgen.. een goede dempende einddemper zal goed doen maar elk merk einddemper dempt anders en geeft een ander geluid.. remus is veel brullen en daarin tegen sebring/magnaflow geven een zacht brom geluid..

    #18267430

    Was sowieso van plan om deze er tussen te lassen bij de open pijp en het is al best luid nog met kat maar zou de middendemper dat niet een beetje opvangen ?

    Mvg ken d

    #18267431

    werkt vaak in combinatie.. cat, middendemper en einddemper.. een einddemper doet naar mijn mening meer dan een middendemper.. zoals gezegt een middendemper is vaak gewoon een pijp met wol erom heen voor de demping of er zitten schotten in om lucht in een andere richting te sturen om geluid te dempen.. maar dit gaat vaak ten kosten van de flow van de uitlaat.. als je 2 dempers hebt die minder dempen wordt de flow beter…
    je zou ook een sportcat kunnen monteren.. heb je nog steeds een beetje demping van de cat en betere flow voor je motor..

    #18267432

    Ja ben aan het kijken geweest voor een sportkat maar ken er niet veel van en wat is goed en wat niet ?

    Mvg ken d

    #18267433

    deze is wel goed.. en de goedkoopste die ik kon vinden..
    http://www.opel-tuning.nl/?View=page&part_id=111112&hid=1194&lhid=&lvid=&mid=76″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    http://www.autosportcompany.nl/uitlaat-systeem/katalysators/tuning-kat.html&#8221; onclick=”window.open(this.href);return false; <== deze zijn wat duurder maar wel voor de autosport bedoeld..

25 berichten aan het bekijken - 176 tot 200 (van in totaal 290)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.